PC viel uit en start nu niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Gisterennacht zat ik nog even te surfen op het net toen mijn PC opeens zomaar mee stopte..
Hij viel niet echt uit, enkel mijn scherm viel uit eigenlijk. Mijn toetsenbord blokkeerde, mijn (usb)muis viel uit, mijn resetknop werkte precies ook niet meer....
maar ik heb eigenlijk geen geluid gehoord dat m'n PC echt was uitgevallen.

Nu probeer ik hem terug aan te zetten, zonder enig resultaat. De lampjes gaan wel allemaal aan. Dat van mijn CDROM blijft branden, maar voor de rest gebeurd er niets... en het enige geluid dat ik te horen krijg, vlak nadat ik hem heb aangezet is een kraakgeluidje.

Wat is er precies aan de hand volgens jullie? :'(

Verwijderd

Hardware, maar kan van alles zijn, maar klinkt serieus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens te troubleshooten adh van hangen en opstartproblemen :)

En verder; ik waarschuw je vast even dat de uitvalpercentage van de MSI K7T relatief groot is. Doe eens een PMG search op dit mobo.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
ok, opeens start hij dus op..
gewoon nog een paar (stuk of 30) keren zitten proberen met ruime tussenpauze's, en ineens deed ie het weer..

ik begin zowat de indruk te krijgen dat m'n voeding brak is. Soms werkt de voedingfan namelijk niet en wordt deze dan ook echtwel heet.

Zou het daardoor zijn dat ik deze problemen heb? Of kan het daar absoluut niet mee te maken hebben :?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Draait de koeler wel 8)7 ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-FoX- schreef op 03 september 2002 @ 23:23:
ik begin zowat de indruk te krijgen dat m'n voeding brak is. Soms werkt de voedingfan namelijk niet en wordt deze dan ook echtwel heet.

Zou het daardoor zijn dat ik deze problemen heb?
Kán. Het zou best wel handig zijn als je gelijk erbij vermeldde om welke voeding het ging ;)

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
de cpucooler draait zonder problemen (is een nieuwe).

het is een gewone standaard target-voeding van 300Watt.
Straks ga ik me een nieuwe halen denk ik. Ik denk een enermax, zijn deze goed?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

-FoX- schreef op 04 september 2002 @ 13:17:
Ik denk een enermax, zijn deze goed?
Waren altijd top of the bill, maar de laatste tijd _schijnen_ ze wel eens wat meer stabiliteitsproblemen te hebben (5v lijn). In hoeverre dat alleen maar geruchten zijn: geen idee. Waar je wél zeker van kunt zijn is dat ze duur zijn... :)

Je kunt natuurlijk nog even verder gaan kijken naar andere kwaliteitsvoedingen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Jiffy schreef op 04 september 2002 @ 15:41:
[...]
Waar je wél zeker van kunt zijn is dat ze duur zijn... :)

Je kunt natuurlijk nog even verder gaan kijken naar andere kwaliteitsvoedingen.
zo heel duur vind ik ze niet, ik kan ze hier krijgen voor ongeveer 50 €
ok, het is misschien iets duurder als een gewone voeding, maar dat neem ik er graag bij.

Ik was aan het twijfelen tussen de enermax of de nog iets duurdere zalmann...

Verwijderd

In zo'n geval is het een kwestie van alles uit mekaar halen en vanaf het begin weer opbouwen en proberen, werkt iets opeens niet meer dan heb je het probleem gevonden..

Verwijderd

-FoX- schreef op 03 september 2002 @ 23:23:
ok, opeens start hij dus op..
gewoon nog een paar (stuk of 30) keren zitten proberen met ruime tussenpauze's, en ineens deed ie het weer..

Zou het daardoor zijn dat ik deze problemen heb? Of kan het daar absoluut niet mee te maken hebben :?
Deze geintes zijn orde van de dag bij de K7T-Pro, hij doet het weer even en een paar dagen later valt ie weer.
De voeding heeft hier niks mee te maken, ik raad je dan ook echt aan dit bord regelrecht in de container te smijten en een nieuw bord te kopen
Pagina: 1