Toon posts:

Upgrade 3D kaart in Pentium 166 computer

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Flash

Door John_Hoek - Tuesday 03 September 2002 06:44

Ik kan nog aan een oud Monster 3D kaartje komen (Voodoo 1-4Mb) voor een habbekrats.

Ik dacht dat het wel een leuk PCI kaartje was voor mijn buurman, zodat hij eindelijk een wat spelletjes kon gaan spelen met zijn Pentium 166@180 met ingebouwde S3 Trio64V2/DX grafische kaart. (helaas heeft hij geen AGP poort)

Ik weet dat deze kart natuurlijk Glide/OpenGL spellen ondersteund, maar is er ook een vorm van DirectX ondersteuning?

ten tweede ; is het en zinvolle investering, of kan ik beter een Voodoo2 erin zien te krijgen? Ik wil er max. 10 euro aan uitgeven. Als hij maar wat simpele spellen kan gaan spelen.

ten derde; een Nvidia Riva 128 zou ook een aardige investering zijn, waarre het niet dat die een PCI model moest zijn. Misschien dat er imand zo'n kaartje nog heeft liggen?

Kortom, wat is de goedkoopste en zinvolle investering voor zo'n oude computer? ;?

Verwijderd

Idd, ik zou voor zo'n machine echt geen geld meer gaan uitgeven. En ik zou toch voor een TNT1 of TNT2 kaart gaan ipv een Voodoo 1 of 2. Omdat die idd tenminste sowieso D3D en OpenGL ondersteunen. En Glide ook nog wel met een wrapper, al zij het traag.

Een PCI Diamond V770 of iets van dat kaliber kan tegenwoordig voor een paar euro op de kop getikt worden.

Kijk op de frontpage bij Vraag & Aanbod.

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/49

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien kan je voor een zacht prijsje een v3 te pakken krijgen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
n voodoo is beter voor die bak omdat er een oude proc inzit. riva128 of tnt loopt dan trager dan een voodoo.
voodoo ondersteunt trouwens gewoon d3d

Dit topic is gesloten.