Toon posts:

[kubnet] Wat zijn de snelheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand de snelheden van KUBnet (verbinding over de @home kabel via de KUB (unniversiteit brabant).
Ze schijnen hoger te liggen dan standaard @home snelheden, maar er is nergens echt info over te krijgen.

Als je een @home abbonement hebt en je stapt over hangen ze een 100mbit modem neer ipv 10mbit.. lijkt me sterk.

Ik ben vooral geintresseerd in upload snelheid, zou het al wat meer zijn dan 16KB/s (128kbit)?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

ik heb een verbinding via de tu/e en athome. Die snelheid is 10MBit half duplex. Up/download bij elkaar is dus max. zo'n 1 MB/sec. Theoretisch dus zelfs een maximale upload van 1 MB/sec. :) yeah! :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Het kan dat je een ander modem krijgt, waarschijnlijk krijg je dan het docsis modem ipv het Com21 modem.

Deze heeft weleenswaar een 100mbit aansluiting ipv 10, maar die zul je uiteraard niet zo kunnen benutten als dat je zou willen :+
'k bedoel: het schijnt dat de snelheden wel wat hoger (kunnen) liggen qua download, maar dat is als het goed is maar tijdelijk....
De upload blijft gewoon 128kbit.

Dat is iig zo bij alle gebruikers die nu het docsis modem hebben gekregen...

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Waar jij het over heb is over het normale @home abbo.

Kubnet is een heel ander verhaal en is ook in samenwerking dus met een universiteit. Ik geloof dat ze daar dus ook een hogere upload enzow hebben.

• Xandrios
Ik meende dat de TU twente dit ook deed met @home...en daar waren de snelheden zo goed als gelijk als bij het gewone @home abbo. (ik meende zelfs lager...)

Een ander iets is: het gaat alsnog via het @home netwerk, dus als de snelheden (bijvoorbeeld van de upload) zo erg worden verhoogd, de snelheid van @home zelf erdoor onderuit gaat...

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

euhm zie mijn reply..ik werk ook via @home, en onze upload is toch echt 50x hoger hoor... routing verloopt nl geheel via de servers van de tu/e

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Xandrios
Gully schreef op 03 september 2002 @ 13:32:
euhm zie mijn reply..ik werk ook via @home, en onze upload is toch echt 50x hoger hoor... routing verloopt nl geheel via de servers van de tu/e

Het zou kunnen dat ze jullie dan een eigen stukje frequentiegebied hebben toebedeeld voor de upload....maarja das een gokje...

Ik meende namelijk dat de totale upload per ComController (dus meestal per wijk/stad) op 2Mbit max zit...en alleen met dure uitbreidingen is dat aan te passen...

Maar mischien is het makkelijker om ff af te wachten tot een KUB-er (?? :P ) reageerd...Die zal het ongetwijfeld precies kunnen vertellen :)

Verwijderd

Topicstarter
IK vroeg het omdat een vriend van me in het laatste jaar van de KUB zit en er nu pas achter komt dat er KUBnet is, over 1 week word het bij hem aangesloten en als het echt snel is (1MB up/ps) dan mocht ik er een quake servertje draaien :)
Dat scheelt me weer zo'n 90 pond per maand :)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 13:47:
IK vroeg het omdat een vriend van me in het laatste jaar van de KUB zit en er nu pas achter komt dat er KUBnet is, over 1 week word het bij hem aangesloten en als het echt snel is (1MB up/ps) dan mocht ik er een quake servertje draaien :)
Dat scheelt me weer zo'n 90 pond per maand :)
Ehmm dat je upload 1mb/s is wil niet zeggen dat je ping supergoed is/blijft , want het is alsnog een te onstabiel medium om op te hosten ;)

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Cutebritney schreef op 03 september 2002 @ 13:28:
Ik meende dat de TU twente dit ook deed met @home...en daar waren de snelheden zo goed als gelijk als bij het gewone @home abbo. (ik meende zelfs lager...)
Klopt, voor €156 aansluitkosten en €21,50 per maand heb je een 512/64 verbinding, aardig langzamer dan gewoon @home. Er zouden ook abonnementen met hogere snelheden komen maar dat gaat eerst niet door omdat @home er veel te hoge prijzen voor vroeg :(

Verwijderd

Topicstarter
ow bummer..

En als reply op klubbheads, een tijdje terug heeft iemand een clanserver voor me op de tu delft gedraaid, okay das iets meer dan 10Mbit up en down, maar daar draaide het geweldig. Alleen sommige franse mensen hadden er niet zo'n beste ping.
Maar aan de andere kant hadden skandinavische clans betere pings dan op andere europese servers, zoals jolt, barry etc. Sterker nog op (stukken) frankrijk na iedereen.

Ik heb er uren op versleten, en de ping was altijd stabiel. Alleen als zijn ftp server aanstond werd het soms wat minder, maar ja wat verwacht je als er 10 mensen zitten te leechen. Gelukkig kwam dat maar 1 keer voor :)

• Xandrios
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:48:
ow bummer..

En als reply op klubbheads, een tijdje terug heeft iemand een clanserver voor me op de tu delft gedraaid, okay das iets meer dan 10Mbit up en down, maar daar draaide het geweldig. Alleen sommige franse mensen hadden er niet zo'n beste ping.
Maar aan de andere kant hadden skandinavische clans betere pings dan op andere europese servers, zoals jolt, barry etc. Sterker nog op (stukken) frankrijk na iedereen.

Ik heb er uren op versleten, en de ping was altijd stabiel. Alleen als zijn ftp server aanstond werd het soms wat minder, maar ja wat verwacht je als er 10 mensen zitten te leechen. Gelukkig kwam dat maar 1 keer voor :)

Dat is wel een TOTAAL andere verbinding als waar we het nu over hebben he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ja das waar :)

Maar (dat is het dus niet) als het 10Mbit up/down was, en de verbinding kwalitatief net zo goed als de gemm @home gebruiker, maar dan dus sneller) zou het toch moeten lukken denk ik. IK heb ook weleens een ra3 server(tje) openstaan om wat met vrienden 1vs1 te spelen, als er 2 geconnect zijn, hebben ze nog beide ping 50 continue.

Een beetje kromme berekening zegt dan dus 8KB/s per persoon continue. 1024 / 8 = in theorie plek voor 128 mensen. Dus 2 servers van 20 mensen + private server voor 12 mensen zouden dan mogelijk moeten zijn. In het ergste geval zitten er dan 52 mensen op (wat echt eigenlijk nooit zal voorkomen). Op een systeem als in sig alleen dan een xp2400/1024mb ddr en kt333 en een sqzi 10k schijf.

Maar ja das allemaal theorie. :)

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
Bij het UvTnet-thuis kabelabonnement heeft u de keuze uit twee profielen: het standaard-profiel en het plus-profiel. Welk profiel voor u het meest geschikt is hangt af van het gebruik dat u maakt van het Internet.

standaard-profiel
Upstream 64 Kb/s en downstream 512 Kb/s. De kosten voor dit abonnement bedragen EUR 21 per maand.

plus-profiel
Upstream 64 Kb/s en downstream 1024 Kb/s. De kosten voor dit abonnement bedragen EUR 40 per maand. U heeft de mogelijkheid om kostenloos het standaard-profiel op te waarderen naar het plus-profiel. Aan het veranderen van het plus-profiel naar het standaard-profiel zijn echter wel kosten verbonden (zie hoofdstuk 12).

Nieuw abonnement A
Upstream 128 Kb/s en downstream 600 Kb/s. De kosten voor dit abonnement bedragen EUR 35 per maand.

Nieuw abonnement B
Upstream 128 Kb/s en downstream 2048 Kb/s. De kosten voor dit abonnement bedragen EUR 48 per maand
Voor de duidelijkheid, UvT (Universiteit van Tilburg) is de nieuwe naam van de KUB.

http://www.uvt.nl/dienste...huis/kabelabonnement.html
Pagina: 1