Toon posts:

xp 1800 a7m266 Bios, doorstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met een asus a7m266 Bordje... ( ja die met 266 Fsb ddr , niet zo new meer maar ok)

Nu is een tijd geleden me processor kapot gegaan... Een Thunderbird 1400, stukje van de core was afgebroken.

Nu dacht ik vandaag ja kan die pc wel weer maken, dus ik koop een xp 1800 nog 256 ddr erbij en een new coolertje...

Maar nu blijkt dat ik de eerste bios versie heb van mijn moederbord..
Nu word hij wel herkend maar als een athlon (h)-series....

Hij word dus nog niet goed herkend..
Nu wil ik wel de laatste versie flashen maar hij komt niet verder als de tabel bij het opstarten...(ik bedoel dus na het geheugen tellen komt er een tabelletje op een gegeven moment) daar blijft me cd-rom hangen me floppy hangen... Ik kan dus niet me bios flashen of doe ik wat fout... ? Ik kan zo iig niet opnieuw me pc installere. Want hij komt niet voorbij de tabel...

Me floppydrive is iig niet kapot..
Bootvolgorde staat ook goed..

Kan iemand mij misschien helpen ...

Oh ja nog wat in de winkel vroeg ik nog, kan ik hem zo erin zetten of heb ik eerst nog een wat oudere processor nodig om eerst me moederbord een newere versie mee te kunnen flashen.(was microspeed) Moet ik gewoon terug en een duron even lenen en dan nog een keer proberen???

Verwijderd

zoms zit er op het moederbord een lock tegen biosflashen, dan mot je effe een jumpertje omhalen en dan kun je wel flashen!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BIOS reset geprobeerd? Probeer anders 'Force Update ESCD' te enablen in BIOS :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Athlon H-series klopt....de bios kent de cpu half, en hangt bij t gedeelte waar hij normaal hoort te booten.

Zal hij niet doen, je moet er een klassieke athlon of duron in doen (let op : duron tot 1 GHz dus) , de bios flashen naar de nieuwste en voila t werkt

heb zelf precies t zelfde probleem gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt Mensen :)

Voor de 2 bovenste replies jumpertje en force escd update gaat niet werken... Heb ik al gedaan maar hij start niet op van flop of cd of wat dan ook dus dat gaat niet lukken...

Ik ben al meer op de hoogte wat het probleem is.

Heb zelf hier niet een rits processoren liggen dus ben terug naar de winkel geweest hij staat daar nu op de bank ik hou jullie op de hoogte THANX!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is klaar het is helemaal gelukt en ik ben weer helemaal gelukkig haha

Met een athlon 800 geflasht toen xp erop en alles werkt als een trein !! :D
Pagina: 1