Cordless Desktop ontvangers :(

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wegens totaal geen succes bij Logitech, dealers, V&A, marktplaats etc gooi ik'm hier maar in de groep:

Ik heb twee Logitech Cordless Desktop gevallen, een Optical en een iTouch. De Optical doet het prima, maar de ontvanger van de iTouch is door de kat tot speeltje gebombardeerd met alle gevolgen van dien :X

Dus ik op zoek naar een nieuwe ontvanger. Bij de winkel: nee, hebben we niet, ook nooit gezien.
Dan maar bij Logitech: ja, hebben we, maar nee, verkopen we alleen maar in de VS :r Koop maar een nieuwe Desktop :( :( :(

Naja, daar had ik (vooral na die discriminatie tov de VS) weinig zin in- op de ontvanger na is alles in perfecte staat.

Ik heb zitten testen en wat blijkt: de ontvanger van de iTouch en de Optical zijn volkomen identiek, maar die van de oude Cordless Desktop (heeft een vriendin, vandaar dat ik kon testen) werkte er niet mee.

Ik heb dus de ontvanger van een Cordless Desktop iTouch/Optical nodig. Iemand een geniaal idee waar ik zo'n kreng vind :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hmmz, normaal gesproken zou je die recievers toch echt wel moeten kunnen krijgen via Logitech... Ik zal eens wat mensen aanspreken die ik errug goed ken en die bij de logitech technical support werken... morgenmiddag meer.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 01:22:
Hmmz, normaal gesproken zou je die recievers toch echt wel moeten kunnen krijgen via Logitech... Ik zal eens wat mensen aanspreken die ik errug goed ken en die bij de logitech technical support werken... morgenmiddag meer.
Bedankt!

Ik wil er gerust voor betalen, dat is het niet (kattevraat valt niet bepaald onder garantie, tenzij Logitech heel erg vriendelijk is :+), maar heb alleen geen zin EUR 100 opnieuw uit te geven voor een onderdeeltje dat overduidelijk user-replaceable is.

Overigens, als je iemand daar spreekt kun je ze erop wijzen dat er geen mogelijkheid is om een email naar support te mailen vanaf de site, de enige link die je kunt vinden is een feedback formulier mbt een deel van de site zelf :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 03 september 2002 @ 01:28:
[...]

Bedankt!

Ik wil er gerust voor betalen, dat is het niet (kattevraat valt niet bepaald onder garantie, tenzij Logitech heel erg vriendelijk is :+), maar heb alleen geen zin EUR 100 opnieuw uit te geven voor een onderdeeltje dat overduidelijk user-replaceable is.

Overigens, als je iemand daar spreekt kun je ze erop wijzen dat er geen mogelijkheid is om een email naar support te mailen vanaf de site, de enige link die je kunt vinden is een feedback formulier mbt een deel van de site zelf :z
Hmmz, ik weet erg erg zeker dat er via de site wel te mailen is, ook weet ik dat die link errrrrug goed verstopt zit... Ze krijgen daar een groot aantal mails binnen (van over heel europa, suppt zit centraal in NL hier) en daar komt het leeuwendeel van van de site. Vraag me niet pcies waar 't zit, dat weet ik ook niet...

Verwijderd

Je hebt niks aan die ontvangers want die gaat niet werken omdat er een encryptie code word gebruikt kun je hem niet zelf proberen te maken :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 02:22:
Je hebt niks aan die ontvangers want die gaat niet werken omdat er een encryptie code word gebruikt kun je hem niet zelf proberen te maken :?
:?

Die 'encryptie code' verhindert anders niet dat ik m'n losse Cordless Mouseman Optical af en toe uitwissel met die van m'n Desktop Optical en bovendien werken de onderdelen van m'n iTouch er ook prima mee.

Enige wat je hoeft te doen is te synchroniseren met die knopjes. Je kunt wel max 1 keyb en 1 mouse per Desktop ontvanger en 1 mouse per Mouseman ontvanger tegelijk aansluiten :z

Enneh, zelf maken...

Als m'n kat ook niet m'n digicam toegetakeld had zou ik pics kunnen laten zien van die ontvanger- dat gaat echt niet lukken; kabel eraf en behuizing open en verdacht ruikend :X

dat beest heet ook niet voor niets Atilla- hij plundert alsof het hier Roma was

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Kan je een beetje overweg met een soldeerbout? Een heel klein beetje? Dan moet je zorgen dat je in de ontvanger, danwel in de zender(s) dezelfde kristallen soldeert. Het is namelijk de frequentie van het kristal die bepaalt of de apparaten elkaar kunnen opvangen,
dus bijvoorbeeld een complete set, muis+keyboard+ontvanger hebben elk twee van dezelfde frequentie. Je hebt nodig 3 maal 2 dezelfde kristallen, op mijn simpelst uitgedrukt.

Nu zou je bedenkingen kunnen hebben over je soldeer kunsten, maar het valt echt reuze mee. De kristallen namelijk kan je herkennen aan het feit dat ze de grootste componentjes zijn daarbinnen; ze zitten met 2 pootjes vast, en ze zien eruit als een soort ovaal-platgeslagen blikjes. Hier staat een nummer op; dat is de frequentie. Ze kosten je hooguit 2 Euro (voor alle 6 bedoel ik) en je kan ze bij elke enigzins een electronica-boer zijnde winkel kopen, hoef je niet eens te bestellen.

Encryptiecode, ja, dat zou je wel mogen verwachten als je de prijzen bekijkt van dit spul...
Maar dat is het gelukkig/jammergenoeg niet...

Verwijderd

dion_b schreef op 03 september 2002 @ 02:39:
[...]

:?

Die 'encryptie code' verhindert anders niet dat ik m'n losse Cordless Mouseman Optical af en toe uitwissel met die van m'n Desktop Optical en bovendien werken de onderdelen van m'n iTouch er ook prima mee.

Enige wat je hoeft te doen is te synchroniseren met die knopjes. Je kunt wel max 1 keyb en 1 mouse per Desktop ontvanger en 1 mouse per Mouseman ontvanger tegelijk aansluiten :z

Enneh, zelf maken...

Als m'n kat ook niet m'n digicam toegetakeld had zou ik pics kunnen laten zien van die ontvanger- dat gaat echt niet lukken; kabel eraf en behuizing open en verdacht ruikend :X

dat beest heet ook niet voor niets Atilla- hij plundert alsof het hier Roma was
dion_b je mag me bedanken....

Stuur mij een mail met al je persoonlijke gegevens (phonenumber, adres, naam, etc) en zo mogelijk het modelnummer van de reciever (mag ook modelnummer van keyboard zijn als je reciever niet meer te lezen is) en ik zorg dat je gratis een nieuwe krijgt van logitech... Mail naar benjamin@home.nl graag...

Geen dank ;)

Edit: Doe me ook ff je ICQ nummer, ik moet nog wat anders met je bespreken aangaande de verwijzing naar de V.S en wat andere kleine details...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:57

Zoefff

❤ 

Mmm.. Fallen Angel, ben jij nu bij deze gepromoveerd tot logitech-tussenpersoon?! >:) Kan jij niet voor mij (tegen betaling uiteraard) een Cordless Optical Keyboard _ZONDER_ muis regelen!? _/-\o_

Ze zijn nl nergens los te koop, maar k wil er wel 1 hebben...... :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Zoefff schreef op 03 september 2002 @ 13:32:
Mmm.. Fallen Angel, ben jij nu bij deze gepromoveerd tot logitech-tussenpersoon?! >:) Kan jij niet voor mij (tegen betaling uiteraard) een Cordless Optical Keyboard _ZONDER_ muis regelen!? _/-\o_

Ze zijn nl nergens los te koop, maar k wil er wel 1 hebben...... :)
Nee sorry, die gasten van de helpdesk willen best een keer een uitzondering voor me maken maar die kunnen het natuurlijk niet blijven doen... Dit was helaas een eenmalig iets... Misschien als je de helpdesk belt en het heeeeeeeeeeeeel lief vraagt dat ze 't kunnen regelen voor je... Vaak is het wel mogelijk... Sorry....

Edit: Uit je verhaal maak ik nu op dat je het setje nog niet hebt en dat het dus geen vervaningen is maar een compleet product... dat kan zelfs de helpdesk niet regelen ben ik bang.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 12:34:
[...]

Stuur mij een mail met al je persoonlijke gegevens (phonenumber, adres, naam, etc) en zo mogelijk het modelnummer van de reciever (mag ook modelnummer van keyboard zijn als je reciever niet meer te lezen is) en ik zorg dat je gratis een nieuwe krijgt van logitech... Mail naar benjamin@home.nl graag...

Geen dank ;)

Edit: Doe me ook ff je ICQ nummer, ik moet nog wat anders met je bespreken aangaande de verwijzing naar de V.S en wat andere kleine details...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mailtje komt eraan (zodra ik thuis ben en wat nummerjes kan vinden)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

What's next?? je tftmonitor aan de kat geven als krabpaal? :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 12:34:
[...]

Geen dank ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mailtje komt eraan (zodra ik thuis ben en wat nummerjes kan vinden) :D

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1