Xbox Linux 0.2 out.. runs kde etc. screenshots!!

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Xbox Linux versie 0.2 is uit.

http://xbox-linux.sourceforge.net/screenshots.php Hiero wat screenshotjes.
Komt er op neer dat er nu $100.000 verdeeld mag worden. De volgende 100.000 mag pas worden verdeeld als het mogelijk is om linux te laten draaien zonder mod-chip. Wat mij onmogelijk lijkt.. Alleen als er bv een bug wordt gevonden of om heel linux als applicatie wordt gedraaid. Nu is het zo dat de lezer kijkt naar een serial die op de dvd/cdrom staat voordat die hem slikt. Misschien als ze dat weten te hacken.

Chk hier een aantal screenies:

Afbeeldingslocatie: http://xbox-linux.sourceforge.net/pic/konqueror.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox-linux.sourceforge.net/pic/tuxracer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox-linux.sourceforge.net/pic/small-fb1.jpg

http://www.xbmcfreak.nl/

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Hee, das al wat beter dan die halve boot van laatst :)

En zonder modchip gaat ook wel lukken denkik... Die XBox moet op de een of andere manier bepalen of iets "certified" is of niet, en als mensen erachter zijn hoe dat bepaald wordt kan dat heel makkelijk nagedaan worden.
En voor $100,000 zoeken mensen zoiets graag uit gok ik :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:47

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

offtopic
Stoer kernel logo.. Kan je dat zelf ergens definieren??
/offtopic

Het is denk ik gewoon een kwestie van tijd eerdat het draait zonder modchip..
Tuxracer draait er i.i.g. prima op >:)

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

CyberJ schreef op 03 september 2002 @ 09:00:
offtopic
/offtopic

Tuxracer draait er i.i.g. prima op >:)
Tuxracer draait er i.i.g. prima op >:)[/quote]

er is zelfs een heuze howto en kernelpatch voor :)

het komt er iig op neer dat je in GIMP een logotje maakt, en opslaat als C header file, onthoud wel ff: DAT LOGO KOMT IN JE KERNEL... dus maak het niet te groot :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

* wzzrd weet niet of 'ie het helemaal vertrouwt.
Wat voor videochip zat er ook al weer in dat ding?

Edit: ik vertrouw het :) Net op /. gelezen hoe snel TuxRacer loopt op dat ding. Kon al niet geloven dat ze zó snel een driver voor dat ding in elkaar gehackt hadden. Maar dan hebben ze ook niet / nauwelijks :) TuxRacer draait op 1 (!) FPS :) :D

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tis in iedergeval wel stoer dat het gelukt is :). Wel grappig om in dat filmpje te zien. Xbox aan, typisch amerikaans logo, en dat ding gaat daarna gerust verder met linux booten :P

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

In welk land word de xbox ge-reverse-engineerd?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

wzzrd schreef op 03 september 2002 @ 09:12:

Edit: ik vertrouw het :) Net op /. gelezen hoe snel TuxRacer loopt op dat ding. Kon al niet geloven dat ze zó snel een driver voor dat ding in elkaar gehackt hadden. Maar dan hebben ze ook niet / nauwelijks :) TuxRacer draait op 1 (!) FPS :) :D
Gewoon een gemodde VESA driver. ;).

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

wzzrd schreef op 03 september 2002 @ 09:12:
Een custom-made nVidia-chip, die volgens mij wel veel overeenkomsten vertoont met de voor de PC verkrijgbare nVidia-chips. 'k Vraag me wel af hoe lang het duurt voordat er behoorlijke drivers verkrijgbaar zijn voor de Xbox, want de huidige NVdriver is grotendeels niet opensource en al helemaal niet vrij te distribueren.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Had de screenies gezien, en zit me momenteel nog steeds af te vragen of het nou een fake is of niet.

Het kan zo makkelijk namelijk...en dat ze nu heel KDE, Gnome en alles al hebben draaien, lijkt zo sterk.

Then again, het is gewoon intel hardware + NVidia, dus als je eenmaal kunt booten, tja..

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wilke schreef op 03 september 2002 @ 11:25:
Had de screenies gezien, en zit me momenteel nog steeds af te vragen of het nou een fake is of niet.
Het kan zo makkelijk namelijk...en dat ze nu heel KDE, Gnome en alles al hebben draaien, lijkt zo sterk.
Als de kernel eenmaal draait en ze een hele simpele VGA-driver in mekaar hebben geknutseld, verschilt de Xbox in niets meer van elke andere i686-Linux-environment en zouden KDE en Gnome daar best in kunnen draaien. 'k Wil dus best wel geloven dat dit geen fake is.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

PipoDeClown schreef op 03 september 2002 @ 09:48:
Volgens mij komt de projectleider uit Duitsland

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Wilke schreef op 03 september 2002 @ 11:25:

Then again, het is gewoon intel hardware + NVidia, dus als je eenmaal kunt booten, tja..

Waarschijnlijk draaien ze gewoon met i386 code. Da's het veiligst denk ik.
Als je eenmaal dat ding zover hebt dat hij boot is eigenlijk de rest kinderspel. Booten is het moeilijkst lijkt me.

niet dat * wzzrd het zou kunnen hoor ;)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

CyberJ schreef op 03 september 2002 @ 09:00:
offtopic
/offtopic
offtopic
Ik geloof dat die tegenwoordig in de kernel zit.
Ik draai zelf debian en de 2.4.18-bf2.4 kernel geeft dat logo op mijn pc standaard weer.
Heb overigens geen idee of er nog bepaalde eisen aan de videokaart worden gesteld.
/offtopic

Hehe, dit is goed om te horen :)
Ik vind het absoluut geweldig wat ze daar proberen doen.
Het lijkt zeer voorspoedig te gaan, nog even en de Xbox Personal Computer is realiteit.
En dat op een product van MS :D :D

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Hagar schreef op 03 september 2002 @ 22:55:
Ik draai zelf debian en de 2.4.18-bf2.4 kernel geeft dat logo op mijn pc standaard weer.
Heb overigens geen idee of er nog bepaalde eisen aan de videokaart worden gesteld.
framebuffer... Dan krijg je dat logo.

Verwijderd

Hm klinkt leuk. Als je nu gewoon al je xbox-spellen kunt draaien en tergelijkertijd Linux kunt draaien dan kan dit nog eens een succes worden. Voor de play-station is er ook linux, maar hier zou je gewoon x86 software kunnen draaien onder linux.
Is zelfs goedkoper dan een pc. Als dit goed van de grond komt kan het best zijn dat ik een xbox ga halen. Vooral als het ook nog eens gewoon via de TV kan draaien. Kan je onder Linux gewoon op de luie stoel voor de TV internetten.
Daar ga ik wel voor. :9

Verwijderd

deadinspace schreef op 03 september 2002 @ 08:32:
En zonder modchip gaat ook wel lukken denkik... Die XBox moet op de een of andere manier bepalen of iets "certified" is of niet, en als mensen erachter zijn hoe dat bepaald wordt kan dat heel makkelijk nagedaan worden.
Mja het handigste zou zijn dmv. reverse engineering. Maar nee, dat mag niet.
En voor $100,000 zoeken mensen zoiets graag uit gok ik :P
Mja en wij kiezen om erover te lullen :+
PipoDeClown schreef op 03 september 2002 @ 09:48:
niet. Lees de site. Dat mag niet. Als jedat doet mag je niet meedoen aanhet project. Dat is namelijk niet legaal.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 02:04:
Mja en wij kiezen om erover te lullen :+
Nou, meedoen dan ;)
Kost je veel te veel tijd om kans te maken op dat geld, tenzij je niets anders om handen hebt :)
niet. Lees de site. Dat mag niet. Als jedat doet mag je niet meedoen aanhet project. Dat is namelijk niet legaal.
O?
Van de site (onderaan het manifesto):
* Reverse engineering of the Xbox system software is only done in compliance with corresponding local laws.
"local laws"... Reverse engineering is afaik (nog) alleen illegaal in de US, dus dat is dan vrij makkelijk lijkt me?

Verwijderd

deadinspace schreef op 04 september 2002 @ 02:17:
[...]

Nou, meedoen dan ;)
Kost je veel te veel tijd om kans te maken op dat geld, tenzij je niets anders om handen hebt :)
De dag dat ik niks te doen heb draai ik me om in me graf ;) vraag me dan ook af hoeveel koffie die Xbox hackers zuipen en hoeveel slaap ze hebben.. enof dat meer dan mij is :+

wel een mooi idee. Ik vraag me toch al wie die anonieme geldschieter is. Deze meneer heeft iig wel op slimme wijze de zaakjes voor elkaar. Hij dokt niet per uur oid. hij dokt voor resultaat. Getuigd toch wel van enig economisch inzicht. Dat hij anoniem is betekend dat hij iets te verbergen heeft. Banken kunnen echter zo uitvinden wie hij is 8)
"local laws"... Reverse engineering is afaik (nog) alleen illegaal in de US, dus dat is dan vrij makkelijk lijkt me?
Ja, gauw verhuizen ;) dacht dat het in Nederland ook illegaal was... ik weet ook niet meer precies de site waar dat staat...

Verwijderd

Wat is nu het nut van dit soort projecten? Ik begrijp dat het lollig is om met hardware te knutselen en iets aan de praat te krijgen waarvan gezegd wordt dat er alleen M$ software op draait. Maar afgezien van dat...

Kunnen we niet veel beter onze tijd stoppen in het verder verbeteren van bestaande *werkende* systemen?
Ik bedoel... Zou het niet beter zijn te werken aan betere Window Managers, zodat Linux ook op de desktop markt mee kan gaan concurreren (Kijk eens wat Apple gedaan heeft met Aqua op Jaguar!).

Nu hebben we straks Linux werkend op de X-Box... En wat hebben we dan precies bereikt?
Zien jullie al mensen die straks serieus de X-Box gaan gebruiken met Linux?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 02:46:
Ja, gauw verhuizen ;) dacht dat het in Nederland ook illegaal was... ik weet ook niet meer precies de site waar dat staat...
Nog niet, de EUCD is nog niet lokaal geimplementeerd... Dat gebeurt vanaf uiterlijk december, volgens de Europese regelgeving.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 10:21:
Wat is nu het nut van dit soort projecten? Ik begrijp dat het lollig is om met hardware te knutselen en iets aan de praat te krijgen waarvan gezegd wordt dat er alleen M$ software op draait. Maar afgezien van dat...

Kunnen we niet veel beter onze tijd stoppen in het verder verbeteren van bestaande *werkende* systemen?
Ik bedoel... Zou het niet beter zijn te werken aan betere Window Managers, zodat Linux ook op de desktop markt mee kan gaan concurreren (Kijk eens wat Apple gedaan heeft met Aqua op Jaguar!).

Nu hebben we straks Linux werkend op de X-Box... En wat hebben we dan precies bereikt?
Veel mensen zien in een X-box een ideaal apparaat voor (lichte) webservers. Ze zijn klein, goedkoop en vast ook nog wel energie zuinig.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 02:46:

Afaik is dat op het moment alleen illegaal onder de DMCA, die alleen in de US van kracht is (al komt die troep binnenkort ook hierheen zoals Beelzebubu al opmerkte).
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 10:21:
What's stopping you? ;)

Kbedoel: opmerken dat "ze zouden moeten" of "we zouden moeten" is makkelijk.
Mwoch, windowmanagers zijn het punt niet. Desktop environments misschien, maar waar volgensmij meer werk ligt: het maken van meer en verbeteren van de huidige applicaties.
Nouja, cheap webservertje, cheape cluster, cheape set-top box voor in de woonkamer, enz...

En verder: why not? Het hoeft niet direct meteen ergens nuttig voor te zijn. GNU/Linux is ook geport naar bijv pa-risc en SuperH. Hebben maar heel weinig mensen van gehoord, maar er zijn *wel* mensen die het gebruiken en er iets aan hebben.

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:56
hm, kun je dan ook met xine dvd's kijken zonder dat je zo'n remote hoeft te kopen?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

ucchan schreef op 04 september 2002 @ 16:35:
hm, kun je dan ook met xine dvd's kijken zonder dat je zo'n remote hoeft te kopen?
Jah, dat zou dan idd moeten kunnen... :D

* Ivion ziet het al voor zich, met je XBox je DVD's en je pas 'gebackupte' filmpies (;)) op je TV kijken. ^o^

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 10:51:
[...]

Nog niet, de EUCD is nog niet lokaal geimplementeerd... Dat gebeurt vanaf uiterlijk december, volgens de Europese regelgeving.
Ah,thanks voor de info :) brr.. en Canada? Heb je toevallig een site hierover?

Verwijderd

Canada weet ik niet. Kan zijn dat de DMCA ook in Canada een neef/nicht heeft ( :P ), maar volgens mij is Canada nog vrij van deze onzin - FreeBSD crypto zooi wordt namelijk in Canada gedaan...

Verwijderd

ja, kan. waarschijnlijk kan je zelfs een ir-ontvanger aansluiten en wat voor afstandbediening dan ook gebruiken onder mplayer met lirc :)

Vandaag twee nieuwe artikeltjes online:
How to Install Debian GNU/Linux on your Xbox
How to Install SuSE Linux 8 on your Xbox

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:27:
Canada weet ik niet. Kan zijn dat de DMCA ook in Canada een neef/nicht heeft ( :P ), maar volgens mij is Canada nog vrij van deze onzin - FreeBSD crypto zooi wordt namelijk in Canada gedaan...
Hebben ze dan ook zo'n zusje in Ijsland? (altijd handig als ik er ooit eens naartoe zou willen gaan)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Pagina: 1