[Laptop] Case Fujitsu Lifebook openen?

Pagina: 1
Acties:

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 23:15
Ik ben een drietal jaren in 't bezit van een Fujitsu Lifebook C6310. De garantietermijn is helaas verstreken en vanwege het frequente gebruik zijn er slijtageplekken op het stuk case waar m'n handen op rusten gekomen. Ik wil m'n laptopje graag in ere herstellen (of er wat ander mooist van maken), maar ik krijg m'n case niet open.

Iemand hier die ervaring heeft met het openen van een dergelijk type laptop? Het gaat om het onderste gedeelte op de foto, waar de touchpad en de speakers in zitten verwerkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Lifebook/CSeries/Images/cseriesopen.jpg

Aan de onderkant van de laptop zitten een viertal kleine schroefjes, die in mijn ogen ervoor moeten zorgen dat de case lost moet laten. Helaas werkt 't zo niet...Iets anders waar ik op moet letten, voor ik het er in brokken vanaf trek?

Verwijderd

Onder de rubberen dopjes zitten misschien ook nog schroefies, onder het toetsenbord? Die kun je meestal makkelijk losmaken.

L0t5 of SUC6

Verwijderd

waarschijnlijk moet je eerst het toetsenbord eruit wippen, daaronder zitten ook een paar schroefjes. bij mijn toshiba zit het zo ook.

Verwijderd

Intel Mobile Pentium II 333MHz
Intel 440BX Chipset
14.1in TFT LCD screen
1024 x 768
6.4GB HDD

Lekkere laptop!
onder op de laptop ? dat zit bij mijne ook zo :D

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Battery, cdrom en hdd er uit halen. Vaak zitten daar ook nog schroefjes onder.
Als je alle schroevjes aan de onderkant er uit hebt zou je de boven plaat er af moeten kunnen halen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Boven je KB, zit een stripcover, met twee rubberen dopjes, die eruit wippen. Dan de schroefjes . Dan kan het KB eruit. Dan zitten er een aantal schroefen op de metalen plaat. Die moeten los, en dan moet het scherm er ook af. Dan kan je het mobo samen met die plaat eruit halen. En dan kan er op de onderkant van het mobo een antal schroefen los, en dan kan de metalen plate eraf.

Ik repareer alle fujitsu laptop, dus mocht je het slopen dan kan ik je vertelllen dat de plastics niks kosten. Mar als je fysieke onderdelen nodig gaat hebben zoals een lcd of sbo dan kan je al snel 800 euro dokken.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

Duinkonijn

Huh?

fleppuhstein schreef op 03 september 2002 @ 08:23:
Boven je KB, zit een stripcover, met twee rubberen dopjes, die eruit wippen. Dan de schroefjes . Dan kan het KB eruit. Dan zitten er een aantal schroefen op de metalen plaat. Die moeten los, en dan moet het scherm er ook af. Dan kan je het mobo samen met die plaat eruit halen. En dan kan er op de onderkant van het mobo een antal schroefen los, en dan kan de metalen plate eraf.

Ik repareer alle fujitsu laptop, dus mocht je het slopen dan kan ik je vertelllen dat de plastics niks kosten. Mar als je fysieke onderdelen nodig gaat hebben zoals een lcd of sbo dan kan je al snel 800 euro dokken.
heb je ook fujitsu siemens lcd`s ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

bij mijn laptop zit er een schroefje en het pootje om omhoog te zetten! (kijk daar eens :) )

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1