Toon posts:

[ASP]CDONTS werkt soms?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formuliertje gemaakt die na het verzenden automatisch een mailtje de deur uit doet naar de user.

Dit werkt echter niet als het mailtje naar bepaalde domeinen verstuurd moet worden. Eigenlijk de meeste domeinen werken niet. Maar sommige domeinen wel. Waar kan dit aan liggen? Aan mijn script of aan de server, of misschien de provider waar ik het naartoe stuur?
Als mijn script fout zou zijn dan zou hij helemaal niks moeten doen vind ik :)

De domeinen waar ik naar toe probeer te mailen staan helemaal los van de provider waar mijn server staat. Ook de domein waarbij het wel lukt staan los van deze provider. Ik heb helaas zelf geen beheer op die server. De provider zegt dat het aan mijn "afzender" ligt. Maar dat geloof ik niet helemaal. Aangezien ik ook bla@ip.adres.vande.server heb geprobeerd enzo.

code:
1
2
3
4
5
6
Dim objNewMail
Set objNewMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
objNewMail.From = "bla@bla.com"
objNewMail.Subject = "Uw aanmelding is geaccepteerd"
objNewMail.To = emailadres
objNewMail.Body = "Beste " & email & vbcrlf&_

Verwijderd

Kijk eens in je logfiles. Die zijn te vinden in de system32/log/smtp subdirectory van je windows directory.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
. Aangezien ik ook bla@ip.adres.vande.server heb geprobeerd enzo.
Mmm, als ik me niet vergis is dat geen geldig e-mailadres. Dus dat kan dan kloppen dat dat niet werkt. :)

Als je niet meer info krijgt van je provider is het zoeken naar speld in een hooiberg. Alleen in de logfiles van de mailserver staat waarom het fout gaat "Relaying denied, invalid domain blah blah". Ik zou dus toch nog eff contact met de provider opnemen, en als ze geen antwoord willen/kunnen geven misschien eens uitkijken naar een goeie provider, eentje die je wel kan vertellen hoe de mailserver geconfigt is.

Verwijderd

Topicstarter
zneek schreef op 03 september 2002 @ 08:50:
[...]

Mmm, als ik me niet vergis is dat geen geldig e-mailadres. Dus dat kan dan kloppen dat dat niet werkt. :)

Als je niet meer info krijgt van je provider is het zoeken naar speld in een hooiberg. Alleen in de logfiles van de mailserver staat waarom het fout gaat "Relaying denied, invalid domain blah blah". Ik zou dus toch nog eff contact met de provider opnemen, en als ze geen antwoord willen/kunnen geven misschien eens uitkijken naar een goeie provider, eentje die je wel kan vertellen hoe de mailserver geconfigt is.
Het is idd gaan geldig email adres maar wel een geldige mail afzender op die server. Zo vertelde de provider. Er schijnen wel mailtjes retour te komen naar de server met als bericht, message delayed. Maar als ik rechtstreeks naar het betreffende adres mail dan komen ze wel meteen aan. Die mailtjes zijn van 3 dagen geleden, dus het lijkt me sterk dat het zo lang duurt alleen omdat ik via een mailscript mail.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Ik zou het iig met als afzender webmaster@jouwdomein.nl proberen ipv IP adres, eens kijken of je dan wat verder komt. Verder heb ik ook aleens gehad dat de from automatisch werd gevuld (ingesteld door de provider) en als ik dan de afzender invulde werkte het niet (maar ja das bij jou niet het geval, als het soms wel soms niet werkt).
Geeft dat ding niet een foutmelding (in code af te vangen bedoel ik) als je naar een mail adres stuurt wat "niet werkt" ?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Crazy_D schreef op 03 september 2002 @ 11:04:
Ik zou het iig met als afzender webmaster@jouwdomein.nl proberen ipv IP adres, eens kijken of je dan wat verder komt. Verder heb ik ook aleens gehad dat de from automatisch werd gevuld (ingesteld door de provider) en als ik dan de afzender invulde werkte het niet (maar ja das bij jou niet het geval, als het soms wel soms niet werkt).
Geeft dat ding niet een foutmelding (in code af te vangen bedoel ik) als je naar een mail adres stuurt wat "niet werkt" ?
Ik heb al zitten denken over wat debugging shit, maar ik zou niet weten hoe. Het probleem is namelijk dat ik geen directe error krijg. Het mailtje wordt wat het script betreft verzonden. Het probleem vindt pas plaats op het moment dat de mailqueue het mailtje de deur uit doet denk ik.

edit:

hmm, heb ff een ander obectje gepakt, ASPmailer. Precies hetzelfde resultaat.
Correctie:
aspmailer is gewoon een kant en klaar cdonts scriptje, alleen met debugging rotzooi erin. Die geeft overigens geen errors.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben eruit. Ik heb Persist mailsender als object gebruikt, en dat werkt wel.

Gooi er maar een slotje op modje :P

Voor de gene die het ook willen hebben hier is de source:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<%
Set Mail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
Mail.Host = "smtp.server.nl" ' geldige smtpserver
Mail.From = "webmaster@server.nl" ' afzender adres
Mail.FromName = "bla" ' afzendernaam

Mail.AddAddress "test@emailadres.com" 'geadresseerde1
Mail.AddAddress "cc@emailadres.com" 'geadresseerde2
Mail.AddReplyTo "reply@emailadres.com" 'replyadres

Mail.Subject = "Onderwerp!"
Mail.Body = "blablalblalbla en nog eens bla als onderwerp & Chr(13) & Chr(10) & _
     "en bla bla bla nogsteeds onderwerp"

On Error Resume Next
Mail.Send
If Err <> 0 Then
   Response.Write "Error encountered: " & Err.Description
End If
%>
Pagina: 1