Toon posts:

Onderdeel uit voeding eruit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug las ik een topic van iemand die een onderdeel uit zijn voeding had gehaald waardoor deze stiller was, en nog steeds hetzelfde functioneerde. Kan iemand mij daar meer over vertellen? :?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
waarschijnlijk zn fan, dat is het enigste onderdeel wt beweegt. Maar ik denk niet dat hij hem eruit heeft gehaald, maar hem op 5 volt heeft gezet ipv 12 volt.

Verwijderd

Topicstarter
nee het was niet de fan, maar een onderdeel wat er tussenuit gehaald was en de draadjes gewoon weer aan elkaar geknoopt. Het was een onderdeel wat 'bromde', om het zo effe te zeggen

Verwijderd

Was een dikke spoel, heeft iets met de fase van het lichtnet te maken, maar maakt voor de werking van de voeding niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Welk onderdeel is dat precies dan, en heeft het op lange termijn ook geen gevolgen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarchijnlijk iets van een smoorspoel .... maar ja als je het niet kan vinden zul je het ook wel niet horen

Iperf

Verwijderd

Neej, jouw PC maakt zelf echt wel meer lawaai als z'n spoeltje hoor.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hee heb ik ook met m`n cheftech voeding... ik durf t alleen niet aan om dat ding door te verbinden... Kan het _echt_ geen kwaad?

Verwijderd

heb je der last van?bromt je voeding dan?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Je hoort t wel ja... Een heel klein beetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook een chieftec voeding, misschien eigenschap van die voedingen? Best irritant geluid trouwens.... 8)7

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik heb nog gehoord dat je wat kaarswas kunt doen op zo'n spoel, zodat hij vast zit en niet meer bromt. Dat moet je dan wel doen als hij uitligt, en op eigen risico.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
naftebakje schreef op 03 september 2002 @ 14:01:
Ik heb nog gehoord dat je wat kaarswas kunt doen op zo'n spoel, zodat hij vast zit en niet meer bromt. Dat moet je dan wel doen als hij uitligt, en op eigen risico.
Ja, dat kan helpen, maar dan geeft ie misschien de trillingen door aan de hele printplaat... En als 'ie warm wordt, dan is je kaarsvet ook ergens anders... Tussen je cpu fan bijvoorbeeld :+

Maar het kan idd. en wordt/werd vaak gedaan in draagbare radiootjes (waar veel spoelen inzitten) om ervoor te zorgen dat de inductie en Q factor van de spoelen gelijk blijft en zo dus je ontvangst goed blijft.

Verwijderd

Een dot lijm kan ook helpen!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Haalde hij die spoel er niet uit om de warmte te reduceren dan? Zoiets kan ik me herrinneren. Die spoel zat er alleen maar in om aan bepaalde eisen te voldoen en had voor de werking verder geen nut.

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 14:06
ja idd dat was volgens mij een voeding van aopen toch, zoeentje die aan "de meeste" eisen voldeed, hij haalde m er volgens mij ook uit voor de airflow hoor. PS je kan je voedingsfan ook op 7 volt laten lopen scheelt ook een hoop herrie, of vervangen door een stillere

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

maybe kan je de trafo overbruggen, is ook een spoel ;)

dat is een spoel diehoge frequenties storingen eruit haalt (zowel je oeding in en uit), je voeding word maybe iets onstabieler, maar je hebtr dat ding niet perse nodig

Electronics development

Pagina: 1