Oke laat ik maar met de deur in huis vallen. Ik heb een Edimax broadband Router 6400+ met firmware 1.18 (laatste). En ik wil een Sof2 server draaien die gewoon netjes in het lijstje internet servers komt in het spel. Ik heb de FAQ's, RTFM's en het grote poortmap verhaal al gelezen.
Ik moet volgens Raven software poort 20100 en 20110 open hebben maar volgens andere mensen 20100 tot en met 20870. Nu staat er in de edimax manual (pdf) in hoofdstuk 4-2 (Configuring PAT) Hoe je een publieke poort (die binnen komt op router) naar een private poort naar een destination ip kan sturen.
Nou zit ik met het volgende hoe kan ik met PAT een port range forwarden?
Want als ik dus de volgende porten forward dan zien mensen nog steeds mn server niet. Doe ik nou iets fout?
(zie bijgevoegde plaatjes voor GUI die ik gebruik)

Wat ik doe met die IP filter is dat verkeerd/nodig?
(zie plaatjes voor opheldering)

kan iemand me hier verder helpen. Misschien iemand die zo een zelfde router heeft.
PS: Iemand ook opgevallen dat meegeleverde manual op sommige plekken verwijst naar dingen die duiden op gebruik van andere versie/firmware?
Ik moet volgens Raven software poort 20100 en 20110 open hebben maar volgens andere mensen 20100 tot en met 20870. Nu staat er in de edimax manual (pdf) in hoofdstuk 4-2 (Configuring PAT) Hoe je een publieke poort (die binnen komt op router) naar een private poort naar een destination ip kan sturen.
Nou zit ik met het volgende hoe kan ik met PAT een port range forwarden?
Want als ik dus de volgende porten forward dan zien mensen nog steeds mn server niet. Doe ik nou iets fout?
(zie bijgevoegde plaatjes voor GUI die ik gebruik)

Wat ik doe met die IP filter is dat verkeerd/nodig?
(zie plaatjes voor opheldering)

kan iemand me hier verder helpen. Misschien iemand die zo een zelfde router heeft.
PS: Iemand ook opgevallen dat meegeleverde manual op sommige plekken verwijst naar dingen die duiden op gebruik van andere versie/firmware?
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...