Ik heb zaterdag een nieuw systeem samengesteld en het werkt gedeeltelijk naar tevredenheid. Vandaag kwam alleen een zeer vervelend probleem aan het licht: DirectX functioneert niet goed.
Ik heb net Max Payne weer geinstalleerd en deze had er bij het opstarten van de tutorial al geen zin meer in en crashte op de desktop. Okay, no prob, patches van Max Payne er overheen.
Nu geeft Max Payne aan dat ik geen 3D compatible videokaart heb.
Ff DXdiag dus gestart en deze geeft aan dat er een non-signed 4v disp.dll is. Bovendien kan hij niet de DirectX 8 test doen (wel de 7), met de melding:
Heeft er iemand nog een idee?
Ik heb net Max Payne weer geinstalleerd en deze had er bij het opstarten van de tutorial al geen zin meer in en crashte op de desktop. Okay, no prob, patches van Max Payne er overheen.
Nu geeft Max Payne aan dat ik geen 3D compatible videokaart heb.
Ff DXdiag dus gestart en deze geeft aan dat er een non-signed 4v disp.dll is. Bovendien kan hij niet de DirectX 8 test doen (wel de 7), met de melding:
Behoorlijk vreemd, dus meerdere dingen gedaan: DirectX 8.1 opnieuw geinstalleerd (mijn OS is XP Pro), Bios moederbord vernieuwd, een volledig WHQL gesignde driver geinstalleerd en 4-in-1 437 van Via is geinstalleerd op mijn A7V333. En nog steeds geen resultaat.Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)
Heeft er iemand nog een idee?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id