Toon posts:

Win XP irritant scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet en windows is opgestart krijg ik een scherm met daarin:

U of een programma heeft informatie opgevraagt bij www.yahoo.com. welke verbinding wilt u tot stand brengen?

en dan een lijst met mijn verbindingen.

ik heb al ad aware 5 maal gerunt en alle spy ware verwijdert maar het blijft terug komen. |:( :'(

ook als ik mijn comp. heb opgestart en ik klik op internet explorer krijg ik een melding dat ie c:\windows\system32\ms7531.html niet kan vinden. stel ik een nieuwe startpagina in. als ik hem de volgende dag weer opstart, weer hetzelfde probleem :r

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Virusje? :) Heb je al een scan op virussen gedaan.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb Norton 2002 ook al 2 keer gerunt... :O

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je je Msconfig al doorgespit? Of je opstartmenu (klinkt heel simpel :P)? Wellicht start er een vaag programmaatje op.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Laatste ad-aware? versie 5.83?

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie er geen vage dingen tussen staan...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb ad aware versie 5.82, geheel geupdate, maar hij doet dit al een tijdje dus het komt niet door een nieuwe spy ware versie....

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Dit heb ik laatst ook gehad, maar nu ben ik vergeten welk prog hier verantwoordelijk voor was |:( Het had iig niks met ms te maken.

Ik heb op m'n c-schijf gezocht naar ms7531.exe (deze staat hoogstwaarschijnlijk ook in je taskmanager als je het venster krijgt), zo ben ik erachter gekomen waar het probleem lag.

[ Voor 0% gewijzigd door k7of9 op 02-09-2002 23:33 . Reden: graamaatikaa fout :P ]

Mijn fotografie en videografie

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 20:22
misschien moet je het register eens nazoeken op die links

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

Topicstarter
Die ms7531.exe is bij mij ook aan het runnen. Wat doet die precies?

• k7of9
dat is dus de vraag :P je hebt het in ieder geval niet nodig. zoek het bestand op, dan kom je er wel achter van welk prog het is. zal ongetwijfeld spyware zijn (ik weet dus niet meer welk prog het was).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus dat progje gewoon met windows taakbeheer afsluiten?

• k7of9
yup

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook fraai, ik kan dat bestandje niet verwijderen. Net als c:\program files\common Name\toolbar\CNBarIE.dll wat ook door ad aware werdt aangemerkt als spy ware...

• k7of9
ff uit nieuwsgierigheid: waar was het bestand van?

Je hebt ms7531.exe wel eerst gestopt in je taskmanager voor het verwijderen? anders zal ie waarschijnlijk melden dat het bestand gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem eerst gestopt en toen gezocht. maar als ik hem wil deleten zegt ie dat de toegang gewijgerd is en dat ik de schijf moet controleren of dat ie vol is of tegen schrijven is beveiligd....

• k7of9
dat is ook wel een vaker voorkomend probleem. ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat het bestand niet meer mag opstarten (msconfig, opstartmap, waar het ook staat), en dan bij een volgende reboot het bestand verwijderen. Het moet kunnen, is bij mij ook gelukt.

maar ik gaat nu een tukkie doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook, weltrusten en thnx. Ik vraag morgen weer verder, mzzls

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:53:
Ik ook, weltrusten en thnx. Ik vraag morgen weer verder, mzzls
Start gewoon op in veilige modus of in "DOS" ;).

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met internet explorer is nu opgelost door in msconfig dat ms7531.exe progje te stoppen _/-\o_ . Maar als ik windows opstart krijg ik nog steeds dat schem met die verbindingen... :'(
Pagina: 1