XP installeert automatisch een image drive

Pagina: 1
Acties:

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Topicstarter
Ja...het is echt waar, Windows XP installeert voor mij automatisch een image cd-rom drive (een nep cd-rom dus). Maar daar heb ik helemaal niet om gevraagd. Als ik hem deinstalleer dan installeert windows hem weer zo gauw ik de pc herstart. De naam van deze drive is volgens windows: Image Simulation SCSI CdRom Device. Ik kan het apparaat wel uitschakelen, maar ik wil gewoon van heel dit apparaat af!!! het ziet er zo stom uit om dat uitgeschakelt te hebben. Nouja, verder gebruik ik 1 cd-rom 50 speed en een brander 8x4x32. Maar die brander is de pijp uitgegaan vorige week.

Weet iemand of dit een bug is van XP, of zat het misschien bij 1 of ander programma ennuh hoe moet ik dit oplossen???

alvast bedankt!

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Zit die dooie brander niet toevallig nog via 't IDE kabeltje aangesloten ofzo en vind winxp daarom die suffe "fake" drive?

Verwijderd

Lijkt me eerder een virtual CD-drive die is aangemaakt door een fikprog. oid(Nero?)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 18:59

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> WOS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Topicstarter
Fallen Angel-->Uhm ik had de brander er al uit gehaald, maar de image drive bleef
TweakGuy-->Jah, het zal wel aan een fikprog ligge...maar welke, ik heb er 3 opstaan:
CloneCD: hier kan ik niets vinden over image drives
Nero: Ik zou niet weten waar ik dit kan vinden. Dit programma is zo uitgebreid
CDRWin: Idem

Weet iemand toevallig waaro ik dit kan instellen???

owja: Oscar the Grouch-->Sorry voor verkeerde forum, dacht dat het aan de hardware lag...stom...image drive is natuurlijk geen hardware |:(

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

misschien heb je per ongeluk nero imagedrive geinstalleerd, staat in je startup-menu bij nero

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Topicstarter
Hmm, ik heb dat CDRWin gedeinstalleerd (ik gebruikte dat toch niet vaak), en de imagedrive is nu weg. Maaaaaarrrrrrrrrrrrrrr, nu staat er het volgende bij mijn gewone cd-rom:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

ik krijg het kreng niet aan de gang...nu heb ik dus helemaal geen cd-rom meer over.
Het lijkt me ook dikke klets wat windows aangeeft, eerst deed ie het ook altijd, en de cd-rom gebruikt echt geen drivers van CDRWin ofzo.

Heeft iemand dit probleem vaker gehad?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

En als je hem verwijdert en opnieuw opstart?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Topicstarter
dan herinstalleert windows de drive weer overnieuw met precies hetzelfde probleem

edit: Ik heb even met de herstel functie van XP zitten spelen. En telkens als ik het programma cdrwin deinstalleer dan werkt de dvd/cd-rom niet meer. Staat er op 1 of andere manier dan toch iets belangrijks bij cdrwin? lijkt me sterk, heb het programma maar 2 keer gebruikt om een cdtje te bakken, ennuh ik had de dvd/cd-rom al voordat ik dat proggie erop had staan. Vind het maar vaag dus...

[ Voor 0% gewijzigd door elvis84 op 04-09-2002 17:47 . Reden: zie edit ]

Verwijderd

en als je in eigenschappen van het apparaat onder het tabblad stuurprogramma de optie update driver kiest en dan wijst naar c:\windows\inf\cdrom.inf. Dit moet de standaard driver zijn.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Topicstarter
Yeah!!!!! the problems are gone!!! thx man!!!
ik had al zo'n vermoeden dat ik andere drivers moest hebbe, maar windows douwt ze zo goed weg...

btw: me fikker doet het nu ook weer, lag blijkbaar aan het stroomstekkertje, cdrwin komt er iig nooit meer op!!!

Pagina: 1