Toon posts:

[3d software] een echt simpel programma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden was ik zeer heftig bezig met het maken van auto's voor carmagedon 2. Dit deed ik met behulp van een programma van Ben Beard (iemand die in die scene zat en een eigen tekenprogramma had gemaakt).
Dit programma was uitermate simpel om te bedienen en bevatte slechts de hoognodige functies.
Mijn interesse is toen gegrepen voor het 3d modeleren.
Ik ben toen gaan zoeken naar de nodige 3d modeleer software, maar kan niets vinden wat aan mijn minimalistische eisen voldoet.

Ondertussen heb ik al gekeken naar Rhino, Maya, 3d studio, true space e.a. Dit is toch allemaal te veel van het goede.
Ik download mij suf als ik weer wat aangekondigd zie, maar kom er steeds weer achter dat het allemaal ingewikkelder is dan ik wil.

Op dit moment speel ik wat met 3d studio, maar de tutorials die ik tot op heden heb gevonden gaan toch uit van een grotere affiniteit met de software dan wat ik in huis heb (m.a.w. slaan soms stappen over die ik niet kan invullen).
Weet iemand een heel simpel 3d moddelingprogramma dat door de grootste sukkel nog te bedienen is?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Hier worden een heleboel 3d programma's op gesomd. Ik betwijfel of er wel een programma bij zit die 'door de grootste sukkel' te bedienen is. [rml][ 3d] Welk 3d programma waarvoor?[/rml]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 15:16
Bryce is door de grootste sukkel nog wel te hanteren :)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 15:58
Blender 3D dat is nog gratis ook

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Gewoon veel oefenen... ligt natuurlijk ook wat het eindresultaat is wat je wilt bereiken.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ben destijds begonnen met Truespace, en ik moet zeggen dat ik dit nog steeds de makkelijkste modeler van allemaal vind :)

maar inderdaad, ga er een middagje (een week lang :P) voor zitten en probeer de meegeleverde tutorials te maken. Je zal zien hoe simpel het eigenlijk is!

Verwijderd

Topicstarter
SyphOn schreef op 02 september 2002 @ 22:46:
Blender 3D dat is nog gratis ook
Bedankt voor de tip. Ik zal eens gaan zoeken.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gmax is een goede voor simpele dingen. een uitgeklede 3dsmax zeg maar.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1