geen 10 mbit op een 100 mbit switch

Pagina: 1
Acties:

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier thuis het volgende probleem:

bij het begin beginnen:
ik heb @home kabel met 3 ip's kabel gaat bij uplink van de 100 mbit switch erin en komt bij 3 pc's uit (met allemaal een 100mbit verbinding).
nu had ik nog een 20 gig schijfje liggen en een oud pc'tje met een 10mbit netwerkkaartje (hier wil ik een fileserver voor het netwerk thuis van maken), en ik had ook nog een 10mbit kabeltje liggen. die plug ik dus in de switch en in de fileserver.
ik dacht dat dit moest kunnen, de ledjes op de switch geven aan dat die poort op 10 mbit draait. en een switch kan per poort een eigen snelheid hebben (toch :? )
nu heb ik alleen dat ik geen verbinding kan maken met de pc:

ping ik vanaf de fileserver naar mijn pc dan krijg ik "destination host unreachable"
ping ik vanaf mijn pc naar de fileserver dan krijg ik "timeout bij opdracht"

ik heb hem al in verschillende poorten op de switch geprobeert zonder resultaat, de kabel en netwerkkaart zijn goed.

de switch is een echte switch en geen switching hub.

ik hoop dat dit nog niet gevraagt is, de search is nogal kieskeurig en pakt geen "100" of "10" wat de zoektocht niet ten goede komt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je zit met je 3 pc's op het netwerk van @home.
Zie je 3 ip's.

Als je nog een pc erop wil zetten op die switch moet je nog een IP van @home erbij nemen.
Die switch is nu een verlengde netwerk van @home. Dus moet je ook in dezelfde IP range zitten om de rest van je pc's te zien.

Zie ook de faq over IP ed. :)

Verwijderd

Een switch kan geen eigen snelheid per poort hebben. Dan moeten alle poorten op 10mb draaien, anders krijg je snelheids verschillen. En dan krijg je data verlies, maar op een switch kan dat sowieso nie tenzij je alles op 1 snelheid laat draaien.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:13:
Een switch kan geen eigen snelheid per poort hebben. Dan moeten alle poorten op 10mb draaien, anders krijg je snelheids verschillen. En dan krijg je data verlies, maar op een switch kan dat sowieso nie tenzij je alles op 1 snelheid laat draaien.
Een switch kan tegelijk een 10 mbit netwerk hebben als een 100mbit netwerk.

Wat jij bedoelt is een hub.

• Magic
  • Niet online
Vae Victis schreef op 02 september 2002 @ 22:12:
Je zit met je 3 pc's op het netwerk van @home.
Zie je 3 ip's.

Als je nog een pc erop wil zetten op die switch moet je nog een IP van @home erbij nemen.
Die switch is nu een verlengde netwerk van @home. Dus moet je ook in dezelfde IP range zitten om de rest van je pc's te zien.

Zie ook de faq over IP ed. :)
verrek ja, daar had ik nog niet bij nagedacht.

is wel #@%*, ik heb al 3 ip's en dat is de max, is er geen andere oplossing?

behalve van de fileserver direct een router maken, daar heb ik niet echt zoveel zin aan, dan krijg je weer dat geklooi met msn bestanden versturen.

Verwijderd

Vae Victis schreef op 02 september 2002 @ 22:15:
[...]

Maar kunnen de pc's elkaar ook zien dan, en gewoon een file transfer doen zonder problemen..?

/edit
typo

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je kunt nog een 10mbit kaartje in een andere pc gooien en met een crosscable naar je andere.
En die ander pc als routertje laten fungeren.

Maar dan kun je idd. beter gewoon meteen router maken van je fileservertje.

Hunterkiller: ja dat kan gewoon.
Zolang je switch 10/100 mit ondersteund en jij een 10/100mbit kaart in je pc hebt zitten maakt het niet uit of degene waar van je leeched een 10 of 100mbit heeft.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

AMDFreak

Intel is zo..

Er bestaan tegenwoordig ook 10/100mbits swichtes... die kunnen 10 EN 100mbit aan.. waarschijnlijk heb jij alleen maar een 100mbit switch die geen 10mbit aan kan.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Vae Victis schreef op 02 september 2002 @ 22:15:
[...]

nou ik heb hier ook een flink aantal hubjes (netgear) liggen met zowel 10 als 100 mbit erin en het gaat als een tiet :)

Verwijderd

een pci 100mbit kaartje koop je tegenwoordig voor nog geen 10 euro :)

dus ik denk dat dit de simpelste oplossing is

Verwijderd

Zo moeilijk is het toch niet: Je hebt 10, 100, 10/100 en 10/100 switchable hubs. Switches zijn er als 10, 100 en 10/100

In den beginne konden de 10/100 hubs niet switchen tussen 10 en 100 mb. eenmaal een snelheid gekozen kan jij niet schakelen naar een andere snelheid. volgens mij was dit op poortniveau. 100 kon wel met 100 praten, maar niet met 10 en dat op 1 hub

Kosten technisch zijn er ook switches die puur 100 Mbit schakelen. 10 mb kan dus op geen enkele manier met deze switches communiceren.

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 14:07:
een pci 100mbit kaartje koop je tegenwoordig voor nog geen 10 euro :)

dus ik denk dat dit de simpelste oplossing is
Dat is het probleem niet, het probleem is dat ik een ip in de range van @home nodig heb. ik heb een 10/100 switch dus die werkt wel, als ik hem eenmaal goed heb draaien dan koop ik wel een 100 mbit kaartje +kabeltje.

Pagina: 1