Voor wat is eigenlijk een harddisk garantie? Kan je een hd terug brengen als er bad-clusters op zijn? Heb je dan garantie erop?
Ik heb momenteel zelf zoiets aan de hand. Ik heb een jaar terug twee Quantum Atlas 10KII SCSI schijven gekocht (Ultra 160 18,2 GB/stuk). Ik had er echter geen bon meer van en heb rechtstreeks kontakt opgenomen met Quantum in Ierland. Daar konden ze e.e.a. checken via het serienummer, daar konden ze aan zien dat de schijven niet ouder dan 3 jaar waren, en ik kon 'm netjes opsturen en zou een nieuwe toegestuurd krijgen (deze heb ik nog niet, ik ben dus erg benieuwd hoe lang dat gaat duren).
In ieder geval werd ik netjes geholpen en ben ook blij dat dit mogelijk was. De schijven zijn ten eerste niet echt goedkoop en ik was ook nog eens mijn data kwijt...
Ik neem dan ook eigenlijk wel aan dat dat je garantie is, dus ook bij bad clusters ofzo, gewoon terugbrengen. Daar heb je m.i. recht op (mits binnen de garantieperiode natuurlijk).
In ieder geval werd ik netjes geholpen en ben ook blij dat dit mogelijk was. De schijven zijn ten eerste niet echt goedkoop en ik was ook nog eens mijn data kwijt...
Ik neem dan ook eigenlijk wel aan dat dat je garantie is, dus ook bij bad clusters ofzo, gewoon terugbrengen. Daar heb je m.i. recht op (mits binnen de garantieperiode natuurlijk).
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Hangt van het merk HD af...
bij seagate kun je op de website het serienummer intypen en dan kun je precies zien of je nog garantie hebt
bij seagate kun je op de website het serienummer intypen en dan kun je precies zien of je nog garantie hebt
Pak je rust!