Toon posts:

Cistron Maxx aangesloten..yihaa!, maar wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg zonet (per email) bericht dat de aansluiting is voltooid :7 ...

Maar wat nu? Moet ik zelf voor een splitter zorgen? Of knutselen :+ ?
Ik kon bij de ADSL-faq van Cistron niks vinden...

Gimme tips, oh-mede-Cistron-(Maxx)-lotgenoten _/-\o_ ...

Ik heb hier al een E-tech modem/router liggen. Het is trouwens een analoge lijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2002 21:50 . Reden: ..ff nog wat toevoegen... ]

Verwijderd

Ben ook Cistronner. Heb je een modem en splitter besteld bij Cistron?

Mocht dit zo zijn dan zal het paket wel je kant op komen. Zo niet dan kan je zelf gaan kopen en installeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geen modem besteld, maar zelf gekocht... maareh moest ik die splitter dan apart erbij bestellen of krijg ik die nog opgestuurd (ik heb hierover nog niks kunnen vinden in de Cistron papieren/FAQ)?

Kan ik -als er geen/niet meer van Cistron krijg- zelf een splitter ergens (elektronica c.q. telecomzaak) kopen? Of zijn er andere -lees "zelf-te-maken"- mogelijkheden?

Ik bel morgen de helpdesk ook even... post ik daarna hier het antwoord voor onwetenden zoals ik :+

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik heb hier evt nog wel een splittertje liggen, woon je toevallig in de buurt van leiden ? :D

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
Spijkenisse, kan altijd per post ... maar ik wacht eerst op antwoord of ik hem nog van Cistron krijg. Zonee, dan heb ik wel interesse :Y) . Stuur alvast je emailadres naar mij op (zie profiel voor de mijne).

• mrFreeZe
Ik denk het niet, ikzelf kreeg mijn splitter bij het modem.

Ik had echter zelf nog een alcatel modem, en aangezien die meer tweak-a-bol is dan de allied-data-modem van cistron, heb ik t verkocht (modem+splitter)

Maargoed, cistron zit bij mij zonder linesharing op een analoge lijn, en heb m zodoende over :)

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ok... ik heb ff bij Primafoon gecheckt, daar staat ie voor Euro 39,- en hier bij "Vraag en aanbod" voor Euro 10,-. Als je een redelijke prijs hebt (incl. verzendkosten) én morgen verstuurd, dan hebben wij een deal en hoef ik morgen niet naar Primafoon te lopen... :+

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:32:
Hmmm, ok... ik heb ff bij Primafoon gecheckt, daar staat ie voor Euro 39,- en hier bij "Vraag en aanbod" voor Euro 10,-. Als je een redelijke prijs hebt (incl. verzendkosten) én morgen verstuurd, dan hebben wij een deal en hoef ik morgen niet naar Primafoon te lopen... :+
Mwa, voor 10+5 euro verz.kosten loop ik niet naar het postkantoor :)
Denk dat je m dan toch beter ff bij de primafoon kan halen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door mrFreeZe op 02-09-2002 23:40 . Reden: maar ophalen mag altijd natuurlijk ]

Like this yall...

Verwijderd

Splitter kun je kopen bij de routershop. Deze had je inderdaad zelf moeten kopen. Zelf heb ik ISDN ook zelf gekocht en aangelegd. Bij de routershop hebben ze zo'n ding wel voor €34,51 euro inc btw.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt lopen...5 minuten naar het centrum/Primafoon...lol :+

Bedankt allen (ik bel de helpdesk ook niet meer...ik ben net zo snel met heen-en-weer lopen naar Primafoon)!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

en daar kan je hem volgens mij niet kopen. Zij kunnen 'm hooguit voor je bestellen op kpn.com ofzo (waar-ie 39 euro kost overigens). Ik zou m voor 10 euro uit de V&A halen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zou nog ff terugkomen en mijn bevindingen posten:
- als je zelf voor een modem zorgt, moet je de bijbehorende splitter niet vergeten te bestellen :+
- bij Primafoon kun je ze alleen bestellen, maar met onbekende levertijd
- bij RouterShop heb je hem de volgende dag in huis of zelf halen
- bij "Vraag en Aanbod" niet meer beschikbaar...

Al met al een nuttige ervaring rijker >:)

By the way, vanmiddag ff naar RouterShop crossen...

Verwijderd

Veel plezier. ben er vorige week nog geweest. Zit er wel professioneel uit.

Verwijderd

en werkt je cistron Maxxx al.. :) ben benieuwd want mijne was eigenlijk klaar voor gebruik maar mijn adsl line sync lampie heeft nog niet gebrand dus nu is het weer afwachten hoe lang het duurt voordat dat sgraale kut kpn me lijn in 1x goed porteerd.. :B

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Slpitter was dacht ik geen vereiste voor je adsl ......
Maar je telefoon gaat wel vies rusien zonder splitter :-)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Snowbo...ja hij doet het, maar nog niet helemaal... :/
Ik zit nu met de E-Tech modem/router als bridge geconfigureerd, dus met 1 PC direct aangesloten. Zodra deze de nieuwste firmware heeft, kan het modem/router als volledige router fungeren. Ondertussen kan ik wel lekker snel internetten en downloaden, dus de portering is goed gegaan en een pluim voor de helpdesk van Cistron. Ze hebben me tot in de details geholpen met de configuratie.

Nu ff wachten op het mailtje van E-Tech met de nieuwe firmware. Ik hoop dat ze me morgen mailen... [Sorry voor mijn topic om een request, beste forummodders. Ik zal het niet weer doen. O-) ].

Verwijderd

Kan nu ook al. In de handleiding van cistron staat ook hoe.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 01:06:
Kan nu ook al. In de handleiding van cistron staat ook hoe.
Ja, dat zegt hij die heeft hij gelezen.

Alleen dan heeft hij dus een firmware upgrade voor nodig waarop hij moet wachten, misschien is het handig om eerst te lezen voordat je een reply neerzet. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:31:
en werkt je cistron Maxxx al.. :) ben benieuwd want mijne was eigenlijk klaar voor gebruik maar mijn adsl line sync lampie heeft nog niet gebrand dus nu is het weer afwachten hoe lang het duurt voordat dat sgraale kut kpn me lijn in 1x goed porteerd.. :B

het enige wat het schrale kut kpn doet is volgens mij de lijn doormeten. Die stap is trouwens wel de langzaamste van het hele proces.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

JvS schreef op 04 september 2002 @ 01:21:
het enige wat het schrale kut kpn doet is volgens mij de lijn doormeten. Die stap is trouwens wel de langzaamste van het hele proces.
Ze meten eerst door en daarna moeten ze nog even een kabeltje ompluggen... en dat kan weken duren :/

Exact expert nodig?

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 04 september 2002 @ 01:08:
[...]

Ja, dat zegt hij die heeft hij gelezen.

Alleen dan heeft hij dus een firmware upgrade voor nodig waarop hij moet wachten, misschien is het handig om eerst te lezen voordat je een reply neerzet. :)
Had ik wel gelezen. Ik zeg alleen dat het NU al kan. De 1.02c versie kun je al inzetten als router. Anders heb ik ook de 1.02k wel. Dit is de allernieuwste.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...helaas nog steeds geen bericht van E-tech :(

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik wil dit abbo ook. Misschien een gaatje boren naar de buren :9~ , buurman klaagt ook over Chello >:) , da komt goed uit >:) .

Maar wij kunnen nog geen ADSL aan.

Weet iemand wanneer het zaakje uitgebreid gaat worden?

Of weet iemand waar ik dit kan opvragen? Of wanneer we ADSL aankunnen?

Ik kan me nog wel herinneren dat er ergens stond dat er nu 65% landelijke dekking is, en in januari 2003 zou dat 85% zijn.

Ik woon in de buurt van Eindhoven, nou in de buurt toch nog 16 KM ,maartoch mijn dorp heeft altijd veel profeit van het feit dat er een grote phi****s :P fabriek in ons dorp staat.

Damn kan niet wachten met 64K upload. Wat zallen sommige boarden blij met mij zijn >:) .

w00t

Verwijderd

Topicstarter
Shit, nog steeds geen nieuwe firmware binnen... :(

Zijn blijkbaar erg traag bij E-Tech... |:(

Verwijderd

Als je mijn post gelezen had zag je dat ik de nieuwste heb. Dat is 1.02k. Ik wil hem je eventueel wel opsturen

Verwijderd

Topicstarter
Firmware is zonet binnengekomen. Bedankt Arno, maar ik heb de analoge versie :+ . Alles werkt prima 8)
Thx for all the replies!

[topic kan gesloten worden, wat mij betreft... :Y) ]

Verwijderd

Laat effe weten of het nu wel werkt. Welke versie heb je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt prima! Ik heb versie v1214. Deze is voor het analoge modem en BBNed.

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Heb je nu alles draaien?

Volgend jaar komt hier ook ADSL beschikbaarheid. Misschien is er nog een trap hoger als deze? Dadelijk hebben we 3 huizen die mee willen betalen, 150 EUR de maand. Misschien kan ik dan een abbo pakken die misschien 1 Mbit/s kan uploaden.

Merk je er echt veel van? Dat je 64KB/s kan uploaden?
Met surfen bedoel ik, downloaden zal vast wel >:) .

w00t

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

SDSL kan 1 mbit up aan.
En met 50-55 kb/s uppen schiet het tenminste een beetje op :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1