Toon posts:

Seagate Cheetah X15 36LP 18Gb 15K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben niet helemaal thuis in het scsi gebeuren daarom deze vraag.
(met de search niet echt veel kunnen vinden)

heb nu een Seagate Cheetah X15 36LP 18Gb 80 pins15000rpm liggen. deze wilde ik dus op mijn adaptec 19160 scsi controller aansluiten maar aangezien die alleen een 68 pins aansluiting heeft heb ik op die cheetah een adapter van 80 pins naar 68 pins gezet. heb er al een cheetah 36ES 36Gb 68 pins 10000 rpm op zitten die gewoon op 160Mb/s draait. nu komt mijn vraag. als ik naar mijn scsi bios kijk als de comp opstart lopen opeens alle schijven op 40Mb/s (dit is ook zo als ik alleen maar de adapter aansluit op mijn kabel, dus zonder de hd er aan) als ik dan die adpter loskoppel loopt die andere schijf weer gewoon op 160Mb/s.
is dit normaal? of moet je nog wat instellen?

(alles waar 160Mb/s staat bedoel ik een sync van 160 natuurlijk :) )

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Denk dat je een verkeerde SCA converter hebt: heb ik ook gehad.
Zorg voor een goede SCA-LVD converter.

Verwijderd

Topicstarter
k
zal morgen is kijken wat ze in de aanbieding hebben

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Zelfde verhaal hier met een SCA X15-36LP + converter van een vriend aan mijn controller. Op de LVD bus aangesloten liep het detecteren vast en op de U2W bus liep hij op 40 Mb/s. De meeste converters zijn niet geschikt voor LVD heb ik het idee. 't schijnt wel dat er speciale converters op de markt zijn (met wat chipjes erop) die het zouden moeten doen. Anders kan je nog een SCA drivebay halen, ook wel stoer ;)

Concrete Loop Watercooling

• wezep
Heb er in totaal twee thuis: eentje van Memo (helaas falliet) en eentje via een kennis: beide doen het perfect op U160.
Nu heb ik er zelf nog een stuk of drie nodig: iemand die weet waar ik ze het beste kan halen?????

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wezep schreef op 03 september 2002 @ 09:31:
Nu heb ik er zelf nog een stuk of drie nodig: iemand die weet waar ik ze het beste kan halen?????
Check gewoon /pricewatch of prijsindex.net :)

• wezep
Had ik al gedaan: staan ze niet bij.
Heb via google al wel een zaak gevonden: target-direct
Even een mailtje sturen of ze kunnen bevestigen of die SCA converter LVD geschikt is.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb een sca-lvd converter van mr-at.nl, of die het wel goed doet kan ik niet zeggen omdat ik zit te wachten op m'n adaptec u2w.
Mijn asus c875 :? (met logic chip) detecteerd mijn hd dus niet goed dus testen gaat nog niet echt :(

Ik hoop hem deze week binnen te krijgen, ik vertel tegen die tijd mijn ervaringen wel.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wezep schreef op 03 september 2002 @ 11:42:
Had ik al gedaan: staan ze niet bij.
Over welke schijf heb je het dan?
De X15 36LP 18,4 GB staat degelijk wel op Pricewatch en Prijsindex..

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 03-09-2002 11:51 . Reden: wezep's reactie ff gekwoot.. lopez kwam ertussen :P ]

• wezep
BalusC schreef op 03 september 2002 @ 11:50:

[...]
Over welke schijf heb je het dan?
De X15 36LP 18,4 GB staat degelijk wel op Pricewatch en Prijsindex..
Klein misverstandje: ik had het over SCA converters en niet over harde schijven :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ow..
Da's dus alweer zo'n voorbeeldje dat je je post zo klaarhelder mogelijk moet formuleren :+

Verwijderd

Topicstarter
heb nog niet echt een goede converter kunnen vinden :(
allemaal standaard verloopjes waardoor die maar op 40Mb/s loopt

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:50
Bij www.alternate.nl

heb ik zelf ook 4 converters vandaan
zonder problemen op 160 mb/s

Verwijderd

Topicstarter
en welke dan wel?
deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/450x450/a/atz-05.jpg
heb ik nu ook (tenminste lijkt er precies op)
en die doet dus maar 40Mb/s

• wezep
Maar ik vind 29 euro nogal aan de prijs. Kwam ze bij target-direct tegen voor 12 euro.
Een computerzaak in Apeldoorn kon er ook wel aankomen: max 15 euro. Komt einde van de week binnen. De scheelt wel de helft en geen verzendkosten.

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op 03 september 2002 @ 22:19:
Maar ik vind 29 euro nogal aan de prijs. Kwam ze bij target-direct tegen voor 12 euro.
Een computerzaak in Apeldoorn kon er ook wel aankomen: max 15 euro. Komt einde van de week binnen. De scheelt wel de helft en geen verzendkosten.
wel interessant, wil alleen wel 100% zeker weten dat die dan ook idd op 160Mb/s loopt met die converter. anders zit ik met een converter waar ik niks mee kan.

Verwijderd

Er is enorm veel kwaliteits verschil in de SCA converters,ik schat dat ik er al een tiental verschillende geprobeerd heb,de prijzen varieren van $ 9 to $ 70 per stuk,ik vermoet dat er een groot aantal gewoon nagemaakt worden.
De beste die ik tot nu toe gebruikt heb komen hier vandaan,heb je nooit last mee,deze firma produceert ze ook voor arrays.
www.scsi-cables.com/sca-adapt.htm#ADP9018

• wezep
Maar 35 dollar vind ik nogal wat: en hoeveel betaal je aan verzendkosten???

Verwijderd

Topicstarter
heb een andere converter in me handen gedrukt gekregen. ik sluit deze aan op mijn HD en booten maar d8 ik. maar zodra ik deze converter aansluit loopt heel de scsi scan vast :? |:(
scanned helemaal niks meer. als ik dan mijn oude converter gebruik (die dus maar 40Mb/s doet) werkt alles weer.
wordt hier een beetje niet goed van :'( , volgende keer laat ik mijn geen 80 pins HD meer aansmeren al was het dan voor die spot prijs waar voor ik em heb.

• wezep
Doe je nu nog wat met die schijf?? Want 40mb/s een beetje jammer van die schijf.

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op 04 september 2002 @ 21:58:
Doe je nu nog wat met die schijf?? Want 40mb/s een beetje jammer van die schijf.
heb em verkocht voor echt gruwelijk veel geld >:)
en daar een Seagate Cheetah X15-36LP 18,4GB 15.000rpm voor terug gekocht (deze is dus gewoon 68 pins), en nog geld aan overgehouden ook :7

• wezep
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:10:
[...]

heb em verkocht voor echt gruwelijk veel geld >:)
en daar een Seagate Cheetah X15-36LP 18,4GB 15.000rpm voor terug gekocht (deze is dus gewoon 68 pins), en nog geld aan overgehouden ook :7
En wat is dan gruwelijk veel geld????

Verwijderd

Topicstarter
€525 :D

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
Mensen naaien die er geen ruk verstand van hebben roeleert :D

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Vind je dat nou leuk :? mensen naaien die er geen verstand van hebben?
Beetje zielig...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Die convertors zijn er idd in 2 smaken:

SCA -> UW/U2W / 50p SCSI

en

SCA -> LVD... Die laatste heb je dus nodig..

www.intronics.nl
Dat is de distributeur van die zooi, informeer eens naar een verkooppunt. Meeste kabels/verloop enzo komen daar vandaan.

SCA adaptor voor LVD, typenr AB 3620

de niet-LVD versie is de AB 3615

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg wat hij er voor over had, zegt die zelf dat bedrag dus zeg ik gelijk is goed.
ik heb em niet die hoge prijs opgedwongen ofzow.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als iemand blijkbaar pieken genoeg heeft, en zomaar iets zegt zonder wat onderzoek te doen, dan is het zijn eigen schuld.

specs

• wezep
Heb mijn SCA converter binnen: 15 euro, mooie prijs.
Vanavond testen of dit een goede LVD converter is.

• wezep
En helaas, voor 15 euro heb ik er weer een UW SCA converter bij. Vandaag een sproberen of ze ook nog aan andere converters kunnen komen.
Deze converter had een typenummer van AB 3610 en kwam bij PLC uit Duiven vandaan.

• wezep
Nu heb ik wel de juiste converter: gekocht bij MR@ voor 16 euro per stuk.
Pagina: 1