Dat kan inderdaad. Op mijn TFT heb ik normaal de helderheid op 0 staan (schaal 0 - 100, contrast kun je niet instellen wanneer je de DVI-ingang gebruikt), en hooguit op 20 wanneer er direct zonlicht binnenvalt.
Maar dan nog, het is m.i. geen kwestie van wennen. Probeer als je de kans krijgt 's dat scherm aan te sluiten op een systeem met een Matrox, ATi, of zelfs met een S3 Virge of een onboard Intel 815 videokaart. De kans is groot dat er meer uit je scherm te halen valt dan je dacht.
Thuis heb ik een 2e computer met een Matrox Mystique, en een 3e met een ATi Rage 3D Pro (allebei oude beestjes), en die doen 't op de analoge ingang van m'n TFT merkbaar beter dan m'n GF4 Ti4200 op de analoge ingang. Gelukkig doet die GF4 't via DVI een stuk beter.
Op m'n werk iets soortgelijks: Dell werkstation met hetzelfde scherm dat ik thuis heb (Dell 1702FP). Op de GF2 videokaart (ook van Dell, zo'n half height ding) in die machine was daar geen scherp beeld mee te krijgen. Kaart eruitgehaald en de monitor op z'n on-board Intel 815 poort aangesloten, en het beeld staat als een huis.
Gamen gaat alleen wat minder, maar daar was ik geloof ik toch al niet voor aangenomen...