Toon posts:

XP-machines kunnen niet meer op netwer na re-install NT4serv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn NT4-server volledig geherinstalleerd, en nu heb ik een probleem.

Mijn win98 clients komen zonder morren weer online en kunnen zich gewoon op het domein aanmelden.
Er hangen ook nog twee XP-machientjes aan het netwerk, maar daarmee kom ik niet op het netwerk.
Volgens de Event-viewer is de "trust relationship" verbroken, en moet ik deze herstellen. Ik weet alleen niet hoe dat moet.

Ik heb al geprobeerd om de XP's een andere naam te geven en dan opnieuw te proberen om ze aan te melden op het domein, maar dat gaat dus niet. Mijn administrator-wachtwoord wordt niet geaccepteerd, zo lijkt het.

Overigens werkt de server ook als router, en mijn clients hebben wel internet, dus aan het tcp-ip gedeelt ligt het niet lijkt me.

Iemand een idee hoe ik die XP's weer op mijn domein krijg?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
computer account uit het domain halen (servermanager) dan op de XP machine deze bak in een werkgroep hangen (en rebooten) dan weer op het domain aanmelden..

dat zou moeten werken, overigens niet erg handig om die nt4 machine zo maar te herinstalleren, je bent nu wel als je SIDS' kwijt... (en computeraccounts..)

A wise man's life is based around fuck you

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24
Mischien ook wel zo handig om met 2 servers te werken: PDC en BDC zowel met NT4 als Win2k

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gewoon de accounts verwijderen, en opnieuw opvoeren; en de XP bakken fysiek uit het domein halen. Accountje opnieuw aanmaken, en de XP machines weer in het domein zetten met het nieuwe account.

Je hebt een probleem met de SIDs, omdat je de hele SID database weggegooid hebt. Aangezien Win98 hier lak aan heeft, hebben die geen probleem, maar de XP bakken wel.

Als je het kan veroorloven zou ik er inderdaad een server bijzetten, zoals Tha_Lord zei, en die als BDC dienst laten doen.

Overigens heeft de 'trust relationship' hier niks mee te maken. Die melding staat er waarschijnlijk omdat de XP machines zich aanmelden vanuit een voor de NT server 'vreemd' domein, en daarom moet de trust hersteld worden. (trust = verbinding tussen 2 domeinen)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD