Toon posts:

[help] pc gaat aan maar start niet door...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleempje, ik zit al tot zover dat ik dat ding door het raam wil smijten. (kep net toen ik bezig was uit roekeloosheid 2 ccfl stukgemaakt 1tje blacklight nog wel).

(mijn ouders pc Packard Bell pent II 350 mhz)

Nadat de voeding + netwerkkaart + chello modem naar een prachtige bliksem inslag waren doorgefixt, regelde ik alles nieuw. De nieuwe chello modem kwam + nieuw netwerkkaartje en die was in mijn systeem gezet en ik had weer internet.
Voordat ik 100% zekerwist dat de voeding naar pc-hemel was gegaan heb ik ff gekloot op het moederbord met de jumpertjes, en net daarvoor of net erna ijn eigen voeding in de pc gedouwt en getest of de pc ewl opstarte en dat deed het.

Ondertussen is de nieuwe voeding besteld (enermax 350W).

Vandaag de dag waarop de voeding binnenkomt, ik douw em erin, ik hoor de fans draaien, maar geen beeld, cd-rom kunnen open, de hd draait wel ik kan em voelen, maar hij start niet op en de floppydisk lampje brand niet (floppy is niet defect kep em getest+de FDD kabel)

BTW dat ding geeft geen piepjes, pc is getest op een ander beeldscherm + andere kabel. Ik heb alle kaarten eruit gehaald + njix aangesloten en nog steeds geen beeld. Ik weet niet als de sdram geheudgen (64mb) stuk is maar ik denk het niet (geen piepjes).

Beeldscherm doet nix, blijft gewoon in standby mode staan.

Ik haal de proc eraf (slot) en geen piepjes, ik haal sdram eruit en geen piepjes, dat ding doet gewoon przz het zelfde.

Ik denk dat het met bepaalde jumpertjes maby te maken heeft

zoals ik al zei tis een packard shit pc, meer specificaties weet ik niet. hier volgen fotoz

Afbeeldingslocatie: http://www.up-capital.nl/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.up-capital.nl/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.up-capital.nl/4.JPG

Verwijderd

Hmmjah.. ik heb wel 's gehad dat ik een nieuwe voeding besteld had, propte hem er toen ook in maar deed dus mooi geen fuck he. Kan zijn dat die van jou gewoon stuk aangeleverd is.. zo was het bij mij dus ook :S Beetje jammer...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:36
Probeer eens aan je CPU te "schudden" of hem eruit en er weer in te stoppen. Wel als ie uit staat natuurlijk :P

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Als je geen biepjes hoort en alles draait,
dan is heel waarschijnlijk je moederbord kadoek,
en ik heb volgens mij het zelfde pctje voor me gehad,
en die was ook stuk door bliksem inslag...... van toeval gesproken
dit was een jaar terug en alles deed het nog op het moederbord en de modem na.....

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:22
Zal inderdaad eens je CPU schudden, ken het probleem, wil nog wel eens voorkomen met slot1 processoren. Dan maken ze vaak geen goed contact en dat hoor en zie je niets met opstarten.

Verwijderd

het eerste wat je mobo doet met opstarten is de proc initialiseren, daarna geheugen, daarna videokaart. haal de videokaart er is uit, kijk of je je schijven hoort pruttelen, en windows hoort opstarten. hoor je alles het doen, controleer de videokaart of stop er een andere in.
hoor je helemaal niets met opstarten dan is het goed id om je processor er is af te halen en even de onderkant met de contactjes even stof en vetvrij te maken, met wasbenzine of spiritus.
misshien is het ook je mobo dat stuk is, dat zou goed balen zijn want dan kun je met die gare slot1 processor ook niets meer.

Verwijderd

Topicstarter
kep al aan het slotje gezeten, het is een geïntegreerde vid op de mamaplank> packard shit comp he. ik denk btw ook mobo kadoek. VOEDING = 100% ok ik heb em getest

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

dlmh

Lo-Fi

MS-6147... wat vertelt mij dat??? Hmz... het is een MSI !!!
Check http://www.msi.com.tw voor de juiste jumper-settings....
Suc6!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

deed hij het na de jumpertjes niet meer?
Check of je stekkers wel goed aangesloten zitten dat kan ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor link, kep naar de jumpersettings gekeken (ik had het btw al goed ingesteld), dat ding is denk ik naar de pc-hemel gegaan.

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ik heb dit ooit gehad, en toen bleek het achteraf een loszitten agp slot of kaduuk agp slot te zijn, probeer eens te resetten als je pc aanstaat en dan luistern of je piepes krijgt. anders zou het je agp slot kunnen zijn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RIP MSI-6147 (aka PB Tempest) :'(

Doodsoorzaak: bliksem

Als voeding EN NIC naar de bliksem zijn kun je je donder erop zeggen dat de tussenliggende mobo ook gaar als een kreeft is. Dat is zo bij een PB maar ook bij de beste zelfbouw.

Actie: ga na of je verzekerd bent. Inboedelverzekeringen willen in dit soort geval nogal eens uitkeren. Koop dan een lekker KT400 mobo, een Athlon XP en uiteraard een knoert van een VGA kaart voor het geld :D

Oslik blyat! Oslik!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
Wat ook kan is dat je een van de jumpers van je multiplier verkeerd hebt gezet!
Ik had ook zo'n probleem toen ik van een amd tb 1,4 naar een xp 1800+ ging deed ie niets meer... totdat ik de multiplier jumpers omzette. (kleine dipswitches op mijn mobo)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al zoveel gekloot met jumpertje, en JA me ouders zijn verzekerd voor deze shit, maare volgens mij keren de verzekerings maatschappijen alleen de dagwaarde van comps uit. wat zou een Packard bell pent II 350 mhz met 64 ram waard zijn met geintegreerde videokaart op moederbord.

Juist ja, geen ene moer

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:16
ik heb ook eens zo'n probleem gehad met mijn msi bord wat bleek als ik de videokaart vastdraaide starte die niet op (monitor bleef standby) en als ik hem losdraaide deed ie het wel

Verwijderd

Topicstarter
ikheb het al 2 keer eerder laten weten.

de pc heeft een Geïntegreerde VIDEOKAART op het moederbord

nofi

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar es een nieuwe moederbord + proc + hd schijf ga kope, want die 350 mhz liep al achter...
Pagina: 1