[XP]Windows 2000 ernaast...

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik zit met een brandende vraag; Is het nou wel of niet mogelijk om naast een reeds geinstalleerde Windows XP een Windows 2000 te zetten, heb 4 partities, waarvan de 3e vrij is voor Windows 2000, omdat ik MCSE ga beginnen, enne is het toch wel handig om daarbij met Windows 2000 te kunnen spelen :)
Search leverde niks bruikbaars op en boot managers zijn voor DOS, en dat staat hier niet op hehe...

Verwijderd

Yup gewoon boot.ini aanpassen. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
moet wel kunnen maar na installatie moet je even de 'repair' van windows XP draaien,

waarom nu nog mcse 2000 doen? je kan al examens doen van .NET binnenkort.... je loopt dan hoploos achter als je nu nog 2000 gaat doen (no offense) maar 2000 is over 4 maanden al 3 jaar op de markt...

A wise man's life is based around fuck you

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Je kunt de standaard Windows 2000 of XP bootmanager nemen; of PowerQuest (de makers van Partition Magic) BootMagic gebruiken.

Verder weet ik uit ervaring dat je er op moet letten de je bij het installeren van 2000 of XP als tweede installatie je eerst de oude installatie moet hiden; hoe je dat doet maakt niet eens zoveel uit, maar anders krijg je problemen met het feit dat die tweede install niet driveletter C heeft; en dat gaan veel programma's niet leuk vinden!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 17:25

DarkSide

theres no place like ::1

hedskes schreef op 02 september 2002 @ 21:31:
Verder weet ik uit ervaring dat je er op moet letten de je bij het installeren van 2000 of XP als tweede installatie je eerst de oude installatie moet hiden; hoe je dat doet maakt niet eens zoveel uit, maar anders krijg je problemen met het feit dat die tweede install niet driveletter C heeft; en dat gaan veel programma's niet leuk vinden!
Doe je toch wat fout.
Draai hier 98 op C.
XP op F
en 2000 heeft op H gedraaid.
Allemaal zonder problemen.

Maar idd gewoon 2k installeren.
Dan XP cd erin en voor repair kiezen.
Dit zou je bootmanager van windows een menu tevoorschijn laten halen waardoor je kan kiezen welk OS je wilt starten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik MOET MCSE 2000 doen helaas, en nog wel 4 stuks... is vanwege het bedrijf waar ik werk :)
Volgend jaar, rond maart, dan moet ik .NET doen waarschijnlijk :)

Lekker veel...

• DarkSide

DarkSide

SuB-Gold schreef op 02 september 2002 @ 21:48:
Ik MOET MCSE 2000 doen helaas, en nog wel 4 stuks... is vanwege het bedrijf waar ik werk :)
Volgend jaar, rond maart, dan moet ik .NET doen waarschijnlijk :)

Lekker veel...
als je met 4 stuks 4 examens bedoeld? Dan doe je alleen de core examens en niet de desing examen. Je bent dan MCSA ipc MCSE.
Opzich niet zo erg. Als het goed is kan je later de 3 design examens van .NET doen en nog een extra examen. Dan was je volgens mij ook MCSE .NET.
btw MCSA is MCS Administrator.
Dus iemand die meer weet dan een MCP-er maar minder dan een MCSE-er.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Tja, is er nou iemand die er ervaring mee heeft of niet, over het installeren van Windows 2000 naast een reeds bestaande Windows XP installatie... want ik heb geen zin in onverwachte problemen!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Kan makkelijk :

- 1 vrije partitie
- Windows2000 daarop installeren
- Eventueel WinXP cd na Win2K installatie erin en voor kiezen

Ik heb het zelf hier ook draaien. Werkt perfect.

[ Voor 0% gewijzigd door EquiNox op 03-09-2002 15:57 . Reden: sukkel, typo! ]

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Windows 2000 gooit je bootrecord naar de Windows 2000 versie. Hierdoor kun je na een installatie van Windows 2000 (als XP er al op staat) niet meer booten in Windows XP.

Om dat op te lossen moet je je bootsector van XP opnieuw erop zetten of even de files bewaren en na een installatie overschrijven (NTLDR, NTDETECT.COM)

http://www.hroling.nl

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
bolke schreef op 03 september 2002 @ 15:58:
Windows 2000 gooit je bootrecord naar de Windows 2000 versie. Hierdoor kun je na een installatie van Windows 2000 (als XP er al op staat) niet meer booten in Windows XP.

Om dat op te lossen moet je je bootsector van XP opnieuw erop zetten of even de files bewaren en na een installatie overschrijven (NTLDR, NTDETECT.COM)
Okeej, nou dan ga ik dat straks maar eens proberen, heb dus aparte partitie ervoor he, en dan alleen die NTLDR, NTDETECT.COM backuppen...!
Alvast bedankt voor de hulp

Het is gelukt op die manier, alles werkt nog naar behoren, ik kan nu aan de slag met alle dingen voor die opleiding!
Bedankt, alleen nu nog ff snel die boeken halen, BOL heeft eentje niet :(

[ Voor 0% gewijzigd door SuB-Gold op 04-09-2002 00:17 . Reden: UPDATE ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
*schop*

Ik wil ook zoiets doen, maar ik heb nu 2000 geinstalled op c: en heb een (bijna) lege partitie waar ik XP op wil hebben.

Als XP op d: staat, en 2000 op c: krijg ik dan een menu om de OS te kiezen?

Grolsch Royce!

• DarkSide

DarkSide

SuperPaddo schreef op 10 februari 2003 @ 17:19:
*schop*

Ik wil ook zoiets doen, maar ik heb nu 2000 geinstalled op c: en heb een (bijna) lege partitie waar ik XP op wil hebben.

Als XP op d: staat, en 2000 op c: krijg ik dan een menu om de OS te kiezen?
NOFI maar dit staat echt wel in de search.
Maar ben in een goede bui.
Als je 2000 hebt en je wilt XP ernaast gaat dat makkelijker dan andersom.
Gewoon XP cd in PC wanneer je in 2000 zit.
Dan niet voor upgrade kiezen maar voor clean install (ookal is upgrade volgens MS recommended).
Kies dan ook bij advanced opties dat he zelf de partitite wilt selecteren waar xp op moet komen. Anders komt hij op c.

suc 6

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
oke, dus ik hoef het niet te doen door te booten vanaf de CD.

En dit topic vondt ik met de search :+

Grolsch Royce!

Pagina: 1