"net send IP" spam? Al gezien?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik lees steeds vaker op amerikaanse forums dat de mensen die daarop posten (veelal amerikanen dus) last hebben van spam die via het (dos) commando 'net send' wordt verstuurd. Je krijgt dan dus ineens een pop upje gericht aan jouw IP met wat reclame troep erin, (zie onder).

Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/r0/download/175740;3d99d4808aeccc62fe8bbef8c5ef19c6/netsendspam.jpg

Hebben mensen hier in NL ook al last van of is dit nog maar een beginnende business? Ik heb het zelf nog van niemand gehoord (maar goed, de meeste hebben dan ook een fatsoenlijke firewall/router).

Je kan deze berichten trouwens makkelijk blokkeren door onder w2k/XP naar je services te gaan en daar de "messenger" service op handmatig in te stellen. Nog veiliger is het om het NETbios protocol geheel te ontkoppelen van je internet-netwerkkaart!

Wees consequent, maar niet altijd

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Volgens mij werkt dit alleen op het lokale netwerk als je geen onnodige netbios zooi hebt aanstaan, hebt t wel ns geprobeerd, op internet werkt t niet, alleen op je eigen lokale netwerk.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
jeetje! je hebt ook netbios aan staan over tcp/ip (maw: filesharing!!!) zet dit onmiddelijk uit of installeer een firewall.....

A wise man's life is based around fuck you

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb het al gezien :)

Het is namelijk al eerder op got langs geweest ;)
Nieuwe vorm van spam?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Dit is al vaker langsgekomen, zie [Airwolf] :)

Dit topic is gesloten.