Toon posts:

Sitecom RouterPro en @Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Ik heb een probleem waar ik nu zo onderhand GEK van word. Wij hebben hier 4 PC's staan en 1 kabelinternetverbinding van @Home in DBosch. Nu hebben we alles aan de Router aangesloten en de werkgroepen gelijk gesteld e.d. en kunnen we bestanden en printer delen. DAT WERKT wel maar....

We krijgen internet via de kabel maar niet aan de praat. Een praktisch probleem waar we aan lopen is dat @Home wil dat we een specifieke 'computernaam' en 'werkgroep' instellen. Maar als we dat doen dan heten alle PC's hetzelfde en heb je lijkt me geen netwerk meer....

Ik had gedacht dat het met zo'n Router'Pro' met 'ingebouwde' switch wel haast 'plug and play' had moeten zijn om de kabel op te gaan.

Ik heb voor de duidelijkheid de kabel in de WAN-poort ingeplugd. En de PC's zitten in de LAN-poorten.

Als ik nu de kabel-plug direct in een netwerkkaart steek van een PC dan krijg ik zo verbinding maar via de Router heb ik niet eens meer een idee waar ik moet beginnen en wat ik moet doen, aan de handleiding heb ik ook niets....

Hellup. :?

Verwijderd

De router heeft waarschijnlijk een IP nummer. Staat bij de netwerkeigenschappen van alle PC's de standaard gateway op dat IP nummer? Zal wel een IP zijn van: 192.168.0.1 of 10.0.0.1.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
internet explorer openen en naar http://192.168.0.1 gaan

links wan aanklikken

direct connection to isp

configure

bij hostname de naam die je van @home hebt invullen
dynamic ip

save

al je pc`s op dhcp zetten en alles werkt (wel pc`s verschillende namen gevenn)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gedaan wat jullie met hadden geadviseerd, maar het werkt nog niet :'(

Als ik nu naar http://192.168.0.1 ga dan zie ik onder WAN status:

IP-adress: 0.0.0.0
Network Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DHCP Client: Enable

@Home wil dat je onder Computernaam en Werkgroep specifieke waardes invult. Anders werkt-ie niet.

Ik heb nog steeds geen idee hoe ik via die router nu het internet opkan, het netwerk doet het gewoon. Ik heb een trucje toegepast: Ik noem de werkgroepen op de PC's @Home heb ik nog steeds een NEtwerkverbinding en als ik het internet op wil dan reboot ik een PC en stop ik snel de kabelplug in die netwerkkaart.

Maar dit is toch niet wat je wilt!!! |:(

Hellup2

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

De computernaam mag (nee, moet!) uniek zijn, alleen de werkgroepnaam moet hetzelfde zijn. Heeft trouwens niks met internet delen te maken, maar het is wel een basisfout. Ik zou het in elk geval even aanpassen.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de PC's hebben wel een unieke naam. Anders zou ik ze niet kunnen benaderen in het netwerk. Wat mijn truc nou is is dat ik 1 pc zo heb ingesteld qua pcnaam dat als ik mn kabelplug erin steek dat dat meteen de gegevens zijn van @Home.

Dat was eig. off-topic van mij wat ik extra vertelde. Feit is is dat die router nog steeds niet doet waar zoiets voor gebouwd is!!!! Phhe.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:22
Het enige wat je voor @Home moet doen is je computernaam (die van @Home) aan de router geven, werkgroep naam maakt niet eens uit! Dus als je op de router inlogt, computernaam ergens invullen (weet niet waar, heb een andere router) en dan moet ie het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik ook proberen, dank. Heeft iemand/hebben anderen ook nog suggesties? Een NL-links toevallig?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1