Toon posts:

[WC Eend] Reservoir, gaat dit lukken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intro:

Zoals vele tweakers hier in GOT, heb ik ook nu het waterkoeling syndroom te pakken.
Ik heb al veel info gevonden over waterkoeling en dergelijke op GOT (THNX tweakers :> ). Ik ga hiermee binnenkort toch maar lekker experimenteren kwa set-up stelling en dergelijke, maar ik heb toch hier en daar wat vraagjes over mijn bedachte reservoir.

Het idee:

Zoals jullie weten gaat het over de reservoir. Deze wordt boven in mijn case geplaatst met een glas plaat zodat je reservoir verlichte bak met ccfl's het circulerende water in de set-up kan zien. Alleen over de IN en UIT-gangen heb ik twijfels bij mijn ontwerp. Ik weet namelijk niet over de reservoir een beetje leeg mag zijn (zodat je golfjes kan zien al je in de reservoir kijkt, 8) ) of helemaal vol.
Ter verduidelijking heb ik hierbij 2 pix bijgevoegd.
mijn mening is dat het wel lukt, maar is dat zo mede tweakers? Of moet hierbij toch het ene ander wijzigingen worden gemaakt. :?

PS: Het water stroomt in deze volgorde: res->pomp->rad->Coolercpu->resevoir

de pic:

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~bormes/images/wc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~bormes/images/res0.jpg

Verwijderd

Wat bedoel je met die vraagtekens en die rondjes? Voor de rest lijkt het me geen probleem zolang de uitgang van het res. altijd helemaal onder water zit en je met ruimte niet in de knoop komt achter bovenin je case.

Verwijderd

Ziet er leuk uit... :)

Moet wel lukken volgens mij... :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:38:
Wat bedoel je met die vraagtekens en die rondjes? Voor de rest lijkt het me geen probleem zolang de uitgang van het res. altijd helemaal onder water zit en je met ruimte niet in de knoop komt achter bovenin je case.
Uitgaan van de reservoir, bedoel zeker de linkse kop die dus naar de pomp gaat?

mhzzzz, oke dan! ik ga nog ff ontwerp pics maken en showen natuurlijk.

jullie horen nog van me

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Zorg dat in ieder geval de "intake", waar het water dus weggepompt word, ten alle tijden onder water zit. Andere maakt niet zo gek veel uit, maar als je pomp moet luchthappen wordt'ie niet vrolijk.. en jij ook niet door de rotherrie ;)

Verder raad ik je aan de radiator _voor_ het reservoir te plaatsen, op die manier is het temperatuurverschil met de lucht het grootst, dus krijg je de meeste koeling.

suc6! :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:12

Weeds

what is a weed...

Erg leuk idee !

Wat andere tweakers al hebben gezegd is dat de uitgang van je reservoir wel helemaal onder water moet zitten.
Dit zou je kunnen bereiken door het reseroir bij de uitgang dieper te maken.
Zo bijvoorbeeld (sterk overdreven)

keep tweakin' !

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

trechtertje der bij en uitkijken voor het knoeien

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Dit kan heel goed gaan lukken hoor. Je pomp heb je namelijk aardig overschat kwa grootte.

Als je een sicce nova gebruikt, dan heb je een pompje van 8x8x6 cm

Verwijderd

Topicstarter
mmm cool
en een vtech van die animo check? is dat dan wat?

Heb nog ff gebeld met een kunststof fabriek hier in de buurt,
ze maken ook voor particulieren spullen, ALLES maar ook echt alles kunnen ze maken, je ontwerp het, zij keuren het en het wordt gemaakt.
dus de reservoir laat ik daar voor een prikkie maken :)
Pagina: 1