Toon posts:

Waar complete server (racksized) kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de website die ik nu zelf thuis host goed gaat lopen wil ik overgaan tot de aanschaf van een eigen server die ik wil laten colocaten (waarschijnlijk bij Trueserver).

Omdat ik nog niet veel kaas heb gegeten van professionele servers heb ik de volgende vraag: bij welke bedrijven kun je (liefst online) goede servers kopen?

Ik heb oa. al gekeken bij Dell (de enige die ik zo wist) en kwam op de volgende configuratie:
PowerEdge 1650 Details

Maar om te vergelijken zoek ik nog alternatieven dus..

Verwijderd

Een Cobalt. Of gewoon server plaatsen en hem door Trueserver laten beheren. :)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 11:09

nrg

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:50:
Een dedicated server lijkt me dan idd beter. Maar of je dat bij Trueserver kan regelen?
WideXS kan t iig..
Kijk anders even op http://www.webhosters.nl/

[edit]
http://www.trueserver.nl/dedicated.php
Trueserver kan je helpen bij de aanschaf e.d.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:20
dit zijn ook goeie servers:
http://www.zyztm.nl/powerservers4u.html

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

2fast.nl doet het trouwens ook. Beheer en advies. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:50:
In hoeverre doen ze het beheer dan?
Ik vind juiste het lekkere van een eigen server dat ik dan alles kan doen en laten wat ik wil...
Bovendien draai ik linux en heb daar eigenlijk weinig onderhoud aan. 8)

Nog een vraagje: wat is zo'n beetje de bandbreedte die je hebt bij bijv. Trueserver, zij tellen alleen Gb's per maand, betekent dat dat je in principe met 10Mbit op internet zit? Begrijp dat je het niet te gek moet maken natuurlijk..

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:38:
[...]

In hoeverre doen ze het beheer dan?
Ik vind juiste het lekkere van een eigen server dat ik dan alles kan doen en laten wat ik wil...
Bovendien draai ik linux en heb daar eigenlijk weinig onderhoud aan. 8)

Nog een vraagje: wat is zo'n beetje de bandbreedte die je hebt bij bijv. Trueserver, zij tellen alleen Gb's per maand, betekent dat dat je in principe met 10Mbit op internet zit? Begrijp dat je het niet te gek moet maken natuurlijk..
100 Mbit zelfs :)

als je wilt zelfs 1 Gbit

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Denk je voor die pagina echt een volledige server nodig te zijn ?? of zou een virtuele server ook kunnen ?

Ik weet dat veel mensen het hier niet zo op hebben maar ik draai er al tijden een aantal klanten op.
en het kost slechts een fractie (12,50) van wat ik bij colocated-hosting kwijt ben, daarbij hoef ik nu geen hardware te onderhouden.

Ik kan de naam niet noemen aangezien ik al eerder van spam beschuldigd ben terwijl dit mijn bedoeling niet was. Mocht je de naam van het bedrijf willen hebben mail me dan maar.
(is het zo wel goed ?? of valt dit ook onder spaM ? let me know ik haal het zo weer weg)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Ben een eigen server gewend. En het lijkt me makkelijker om dan bijv. nieuwe PHP of MySQL te kunnen installeren als ik dat wil.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Dell maakt ERG mooie servers. Heb geen ervaring met Dellservers maar weet dat er bij 2Fast verscheidene (1U) in de racken hangen en die schijnen het ERG goed te doen.

Ik heb zelf een zelfbouw server bij 2fast hangen en deze draait nu ook al dik anderhalf jaar aan 1 stuk. Je zou dus eventueel ook voor zelfbouw kunnen gaan dit bespaard in ieder geval een hoop kosten. Wel is de service van bijvoorbeeld een Dell wel erg prettig natuurlijk voor dit soort servers.

Dit vind ik allemaal wel een beetje afhankelijk van de belangrijkheid van je server zeg maar. Ik heb goede afspraken met 2fast over mijn server (is geen dedicated server).

Bij trueserver direct kun je in ieder geval helemaal niet hosten. Die verhuren volgens mij alleen maar complete racks geen plaatsje in een Rack.

2fast zat overigens vroeger bij trueserver nu niet meer en ik moet zeggen dat ik daar HEEL tevreden over ben. Heb sinds overstap naar eigen netwerk minder problemen dan toen 2fast nog bij trueserver zat. Toen waren er af en toe de meest vage problemen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 03:04:
Ben een eigen server gewend. En het lijkt me makkelijker om dan bijv. nieuwe PHP of MySQL te kunnen installeren als ik dat wil.
Een beetje host doet dat toch wel zodra de versie veilig is verklaard. Ik denk (maar ja, wie ben ik) dat je beter kunt kijken naar de kosten en de opbrengsten, en kunt kijken naar wat je precies wilt met dat ding. Als je eigenlijk alleen een eigen server wilt omdat je dan php kunt upgraden wanneer jij dat wilt, zo ik zelf geen eigen server neerzetten gezien de kosten...

Exact expert nodig?

Verwijderd

als je slim bent mail/bel je gewoon een zooi bedrijven en laat je ze een offerte op maat voor je maken, eveneens ff checken dat deze bedrijven bv bij trueserver staan oid

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 03:04:
dat kan in een Jail ook hoor !! je kunt alleen niet de kernel aanpassen en een aantal andere echte lowlevel dingen kunnen niet verder werkt het net als een volledige server.

ga maar eens zoeken naar info over een jail..

en voor echte hosting betaal je flink.

dit kan idd erg interessant zijn maar huur/koop dan een server met een man of 10 en deel deze dan zijn de kosten nog te drukken maar onder de €12,50 kom je vast niet..

Het blijft natuurlijk jou keuze...

maar overweeg het in iedergeval, dat heeft nog nooit iemand kwaad gedaan

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

xychix, er is al eens een topic over geweest dat een virtual private server en hoe bagger dat was, toen was je ook lekker aan het spammen. Dat jij een van de weinige in nederland bent die denkt dat het lekker werkt met 30 man met zijn allen mysql compilen op een server, dat moet je zelf weten, maar 'mocht je de naam willen mail dan ofzo' is gewoon RUK. Die spampraktijken zijn wel genoeg geweest inmiddels van je

Verwijderd

Hmmz Kertje is altijd fel met hosttopics. Eerst dacht je dat ik noel van starhost was. :D . En nu zit dr weer iemand te spammen volgens jou.

Hij plant geen webadres neer maar een e-maillink zodat de topicstarter zelf kan bepalen of die intresse heeft. Is IMO heel netjes wat die doet. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 18:09:
Hmmz Kertje is altijd fel met hosttopics. Eerst dacht je dat ik noel van starhost was. :D . En nu zit dr weer iemand te spammen volgens jou.

Hij plant geen webadres neer maar een e-maillink zodat de topicstarter zelf kan bepalen of die intresse heeft. Is IMO heel netjes wat die doet. :)
bla, ik ken xichix history, hij heeft al vaker lopen spammen die reactie van mij gaat echt niet over die posts alleen hier... |:(

xichix is wel degelijk aan het spammen, omdat hij al vaker in topics waar men om colocation/dedictation vroeg hij met heel iets anders aankwam zoals nu ook hier, waar niemand om vraagt en wat ook nog eens enorm bagger is
Pagina: 1