[Alcatel ADSL] Tweaken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Snif snif....

Ik had een getweaked modem, maar doordat er iets mis is gegaan heb ik em destijds untweaked (dat wil zeggen: Resetten en dat bestandje van de Mxstream CD runnen en weer resetten). Maar omdat ik nu een netwerkje met ene switch wil gaan maken moet ie weer als een router gaan werken.

Alleen... Ik kan het password niet invoeren; ik kom wel tot dat veld, maar dan kan ik rammen op mijn keyboard, de cursor blijft vrolijk staan hoe die stond.

En zo gaat het natuurlijk niet lukken!

Wie heeft er een oplossing voor mij?

ThX! :)

Verwijderd

Geen idee... Al een andere telnet client geprobeerd? (PuTTY bijv)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Eehm... Ik ben totaal newbie op dit gebied. Dus ik begrijp geen reet van wat putty allemaal wil weten...

EDIT

Ik kan dus wel meteen Expert intikken, daarna kan ik ook password invoeren, maar daarna (onder die blokkendoos) kan ik dan nog wel expert tikken maar daarna helemaal niks meer.

En als ik voor het untweaken ga, dan krijg ik na enter op "RIP" dat ie dat niet kent...

vaagvaagvaag...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb het nu met Putty geprobeerd, maar helaas... Exact hetzelfde probleem... Ik kan er met de beste wil ter wereld niet in. Het lijkt wel alsof het modem op slot staat ofzo...

Iemand een idee wat ik moet doen?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Je komt wel via DOS prompt in je modem? vreemd

Hoe is het met je firmware??

Niet toevallig een ander password er aan laten hangen??

Heb je het juiste passwoord wel??

Keyboard stuk gemaakt?? 8)7

kijk eens bij www.weethet.nl,misschien dat daar een tip staat :?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
check ff of echo aan staat. onder terminal en dan preferences geloof ik. local echo mot dan aan staan. als dat uit staat type je wel wat, maar zie je het lokaal niet.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een maat van me, door het updaten van de firmware was alles opgelost :)

buit is binnen sukkel

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Okee, met echo gaat er dan blijkbaar iets mis. Maar hoe fix ik dat dan?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
okee, het is gelukt! :)

Het lukte wel door als guest in te loggen en dan td in te typen!

Mijn dank voor jullie hulp. Nu nog het zo zien te krijgen dat ik die switch werkend krijg... (Met de switch ertussen kan ik niet eens in 10.0.0.138 komen... Iemand een idee?)

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Ja ik heb er een... Je moet een cross-kabel gebruiken of je moet je patch-kabel in de uplink van je switch stoppen.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja, dat zat ik net te lezen. Maar begrijp ik het goed dat ik tussen de modem/router en de switch een cross en tussen de PC's en de switch een straight? Of precies andersom?

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MisterDon schreef op 03 september 2002 @ 12:49:
Ja, dat zat ik net te lezen. Maar begrijp ik het goed dat ik tussen de modem/router en de switch een cross en tussen de PC's en de switch een straight? Of precies andersom?
Je begrijpt het helemaal goed, dus:

als je switch geen uplink poort heeft moet je idd tussen je modem/router en je switch een crosscable stoppen en tussen je pc's en je switch gewone straight cables.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Als je je modem weer tweaken probeer gelijk de PRO+firewall software. Er is al ergens een topic (of meerdere) over. dan ben je gelijk veilig op je interne netwerk.

http://www.hroling.nl

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Vaag!

Ik heb de boel nu zo aan elkaar zitten:

ADSL modem/router -->[Crosscable] --> Switch (poort 1)

en

Switch poort 2 --> [Straightcable] --> PC1
Switch poort 3 --> [Straightcable] --> PC2

Maar er werkt geen duvel van.
Ik kan met geen van de twee PC's op het internet. Ik kan ook niet webbased (10.0.0.138) in mijn modem. Dus die is op de een of andere manier onzichtbaar. De twee PC's zien elkaar geloof ik wel. In elk geval brandt er een lampje van de 100 MBs op de switch.

Wat moet ik waar veranderen om alles werkend te krijgen?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Alle 2 de PC's opschuiven....naar een volgende poort op de switch dus!!

Poort 1 is nu zogenaamd een Uplink...en de poort daarna kan je dus niet gebruiken...dus de PC1 op Poort 3 en de volgende op 4.

Ook kan het zijn dat je toch een switch met een Uplink poort moet hebben.

Ik had eerst ook gezeik met een 6 poorts switch...heb nu een 16 poorts met Uplink en alles werkt zoals omschreven bij de FAQ hier en bij www.weethet.nl

Ip adres PC1 is 10.0.0.151 gateway 10.0.0.138 en DNS van je provider
Ip adres PC2 is 10.0.0.152 gateway 10.0.0.138 en DNS van je provider..

Moet werken!!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1