CD-drives aan SCSI-RAID-Controller

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 20:43
Ik heb op dit moment een ASUS P2BLS mainboard. Alle drives zijn op dit moment SCSI (Plexter CD en CD-RW, Pioneer DVD en een Quantum HD).
Ik wil binnenkort m'n bordje vervangen en dan meteen een losse SCSI-RAID-Controller erbij doen. Ik wil er 1 die de procesor zo veel mogelijk ontlast.
Kan ik aan zo'n controller ook mijn oude cd/cdrw/dvd drives koppelen, of moet ik daar een aparte controller voor kopen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan niet.. helaas, die dingen kunnen alleen maar hdd's aan, je zult dus een aparte scsi kaart voor je writer/lezer moeten nemen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Hangt er vanaf hoeveel kanalen je toekomstige raid controller heeft, als je 1 kanaal hebt
is het heel erg niet verstandig om daar ook, behalve je array, een cd-rom speler aan te hangen. heb je 2 kanalen, dan 1tje voor je array en 1tje voor je cd-roms.

andere oplossing is een 2e cheap-ass scsi controller erbij te kopen (heb ik ook gedaan)

Verwijderd

P.S. ze kunnen dus _wel_ cd-rom's, tapedrives etc aan. t'is alleen niet aan te raden op 1 kanaal

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:33:
P.S. ze kunnen dus _wel_ cd-rom's, tapedrives etc aan. t'is alleen niet aan te raden op 1 kanaal
over welk merk hebben we het ? ik heb namelijk alleen ervaring met de duurdere types en die kunnen het dus niet,

Verwijderd

Adaptec's, Mylexjes etc. de 'duurdere' types toch? ja dus. de meeste controllers ondersteunen heus wel wat anders dan HD's dus.. een SCSI interface is een SCSI interface

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 20:43
Zeer waarschijnlijk adaptec, voor zover ik weet is dat 1 van de beste voor SCSI. En zeker 1 van de betere types, als er een dual-proc system komt ga ik er niet ff het eerste de beste goedkope kaart inprikken.

Maar met een 2 kanaal-controller zou het, moeten gaan dus. Dan kan ik in ieder geval weer wat verder zoeken.

• Zwelgje
SirBlade schreef op 02 september 2002 @ 21:46:
Zeer waarschijnlijk adaptec, voor zover ik weet is dat 1 van de beste voor SCSI. En zeker 1 van de betere types, als er een dual-proc system komt ga ik er niet ff het eerste de beste goedkope kaart inprikken.

Maar met een 2 kanaal-controller zou het, moeten gaan dus. Dan kan ik in ieder geval weer wat verder zoeken.
lsi logic maakt ook goede kaartjes, en anders Q-logic, (femme is daar goed over te spreken)

voor adaptec spul betaal je gewoonweg te veel voor te weinig, maar das mijn menig (ex adaptec fanaat maar nu lsi logic gebruiker)

Pagina: 1