Toon posts:

Harde schijf geeft biepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van het systeem blijft ie lang hangen bij het detecteren van de IDE devices. Vervolgens hoor ik twee korte biepjes en probeert ie windows te starten. Dit duurt vervolgens een eeuwigheid en er volgt een reboot.

HD overleden? Of kan dit veroorzaakt worden door een virus misschien?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

Smarron

The bend

Ik denk jammer genoeg het eerste ..

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 22:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

virus lijkt me niet.. zou software kunnen zijn.. probeer de schijf eens in een ander systeem te hangen en kijken wat die dan doet.

http://www.xbmcfreak.nl/

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die biepjes lijken via de speaker van de mobo te komen :)

Welke moederbord heb je? Welke BIOS? (AWARD of AMI) Staat het niet op de handleiding van je mobo wat die piepjes betekenen?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Als ze uit je schijf komen, dan kun je es een flash uitvoeren voor de schijf.
Heb tijdens mijn stage zoiets meegemaakt.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
het systeem heeft 3 maanden foutloos dagelijks zijn werk gedaan. Deze fout doet zich vanaf vandaag zomaar ineens voor. Intussen heb ik de rebootcyclus door laten lopen en komt er de melding DISK BOOT FAILURE, wat dus betekent dat de HD naar de eeuwige harde schijf velden is....

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat voor een schijf is het?
Merk bedoel ik.
Kijk even op de website van de fabrikant naar een tooltje om de HD te testen, in oude faq stonden er ook links naartoe.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ozric, Wil je bij de volgende post eens je volledige systeemspecs vermelden? Dat maakt het voor ons wat makkelijker om de precieze probleem vast te stellen en oplossingen cq suggesties voor te dragen :)

Verwijderd

Topicstarter
't is een maxtor 5T030H3 en ik ga nu kijken wat maxtor zegt...

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Hang het schijfje eens aan een losse voeding.
Maakt de schijf dan vreemde geluiden of begint ie gewoon te draaien (Met gekke geluiden bedoel ik piepen/Tikken/SLAAN/Schrapen/krassen enz).
Als ie gewoon draait moet je m eens in een ander system hangen. Doet ie t in 1 van deze gevallen niet? Ga dan eens naar de site van Maxtor en check je waranty!! Doet ie t in t andere systeem wel dan moet je ergens anders naar zoeken. Zoals je IDE Poorten ed. Haal ook eens alle andere apparaten van de IDE poorten af. Om te testen of je MOBO misschien kapot is probeer een andere HD. En ook het kabeltje kan nog problems geven. SUC6
Pagina: 1