Toon posts:

[ADSL] Komt het in ooit in heel Nederland?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal ADSL binnen 2 jaar beschikbaar zijn in heel Nederland?

Hier hebben we geen kabel dus heb ik ISDN,

Internet via schotel is ook geen optie nog niet :(

kabel internet trouwens wel 200 meter verderop en adsl leverbaar in eind 2002 3KM verderop...

Kan dat uit maken of ADSL zo snel mogelijk hier beschikbaar zal zijn en zijn er naast de 10 tallen postcode checks ook andere informatie waarom iemand kan uitmaken waneer een geplande omzetting in de telefooncentrales kan plaats vinden?

Verwijderd

Nee, er zijn toch ook nog steeds plaatsen waar geen waterleiding is, waar geen telefoon is, etc. en ook nooit aangelegd zal worden, omdat het simpelweg nooit rendabel kan zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:22:
Zal ADSL binnen 2 jaar beschikbaar zijn in heel Nederland?

Hier hebben we geen kabel dus heb ik ISDN,

Internet via schotel is ook geen optie nog niet :(

kabel internet trouwens wel 200 meter verderop en adsl leverbaar in eind 2002 3KM verderop...

Kan dat uit maken of ADSL zo snel mogelijk hier beschikbaar zal zijn en zijn er naast de 10 tallen postcode checks ook andere informatie waarom iemand kan uitmaken waneer een geplande omzetting in de telefooncentrales kan plaats vinden?
In welke verre hoek woon je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:24:
Nee, er zijn toch ook nog steeds plaatsen waar geen waterleiding is, waar geen telefoon is, etc. en ook nooit aangelegd zal worden, omdat het simpelweg nooit rendabel kan zijn.
ik leef nog wel in een beschaafde wereld hoor met elektrische tijd, water, gas +telefoonlijn (jawel :p) en een drukke weg.

Een centrale overbrucht al gauw een gebied van 10km doorsnede en daar leven toch nog veel mensen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:26:
[...]

In welke verre hoek woon je dan?
verry hoek? nou niet in een polder of ergens aan de grens... gewoon in een dorp naast groter dorp van 22.000 en 12 km verderop een stad met 130.000 inwonders ofzo

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

nee, gaat niet lukken, heel NL adsl...

Dich bis echt unne foëzen haas

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:24:

waterleiding en telefoon heb je volgens mij in nederland wel overal. Volgens mij heeft de kpn ook leveringsplicht en zijn ze verantwoordelijk voor de telefoondraad naar een huis.

adsl is uiteraard niet verplicht, en de mensen die geen adsl kunnen krijgen wonen vaak veel goedkoper in een mooi huis met een grote fijne tuin :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik woon in een dorp met op zijn minst 15.000 !!!! inwoners, hier nog geen kabel en/of adsl.

Ook nog geen van beide op de planning !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Misschien komen er in de nabije toekomst wel andere mogelijkheden van breedbandinternet. Denk aan internet via het stopcontact waar Nuon al mee aan het testen is. Hiervoor zijn de investeringskosten relatief laag (geen extra kabels trekken), zodat het rendabel moet zijn om heel Nederland te voorzien van snel internet. Dan gaat nederland zeker wel ff roelen in de wereld qua internetvoorziening!

Verwijderd

Je kan altijd een satelietverbinding regelen. De prijzen vallen nog best wel mee. Ik had er nl laatst iets over gelezen. Ik geloof dat je voor 300 euro klaar bent en je krijgt een hele redelijke snelheid. Dus misschien moet je even moet je buren gaan babbelen en even googlen

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
Wat een onzin dat de investeringskosten voor internet via het stopcontact relatief laag is man! Volgens mijn informatie moeten ze het complete electriciteits huisje ombouwen. En dat lijkt mij toch een tikkeltje duurder dan die paar kilometer kabel die je moet trekken voor adsl/kabel!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Internet via het stopcontact gaat nooit werken, die kabels zijn totaal ongeschikt voor hoog frequente signalen, ze zijn gemaakt voor 50Hz, hoe meer stroom er doorheen gaat hoe erger het wordt. Bovendien stralen ze een hele hoop weer uit zodat het over alle wettelijke normen heengaat, dan zou je ook nog eens alle elektriciteitshuisjes (10000en) moeten ombouwen, er glasvezel naartoe aanleggen etc. Dat wordt nooit meer iets.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
Haha, ik weet ook nie hoe het precies werkt maar het werkt wel! En dat er geen andere frequenties door heen kunnen is ook onzin, 50 hz was vroeger gewoon de makkelijkste(maar wel 1 van de gevaarlijkste) frequenties die ze genereerde met stroom opwekken. Ook die straling valt wel mee. En die glasvezel is geloof ik ook al onzin, volgens mijn informatie gaat al die inet-verkeer via de hoogspanningskabels.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

WiFi lijkt het te gaan maken!

Geheel Limburg wordt voorzien!

Dus de laatste 15% van NL kan nog voorzien worden van breedband!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Scorpion1984 schreef op 02 september 2002 @ 23:02:
En die glasvezel is geloof ik ook al onzin, volgens mijn informatie gaat al die inet-verkeer via de hoogspanningskabels.
Ik mis een smile ;) Internet via hoogspanningskabels, het moet niet gekker worden >:) Nee dat kan echt niet :)

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik weet dat ADSL niet in heel Nederland beschikbaar zal zijn in de toekomst. Het gaat net zoals met de kabel, alleen de rendabele gebieden.

Specs

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ADSL heeft al de grootste dekking, dus die kabel internet aanbieders mogen de KPN wel eens voorblijven!!

Verwijderd

100% dekking zal er nooit zijn wel 95% dat betekent dat zo'n beetje elk dorp met meer dan 1000 inwoners ADSL zal krijgen net als kabetv

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ze zijn er wel mee bezig om ook kleinere "gaten" te verzorgen van adsl. Maar echt plaatsen die heeel erg klein zijn zullen ze niet doen denk ik :? Dus wel bijna overal als het goed is.
Pagina: 1