Ik ben dus begonnen om met de PIC16F84 wat te programmeren, en op te steken als voorbereiding op mijn toekomstige Baybus + LCD en fratsen eraan
Ik werk op dit moment nog in Assembler taaltje, maar wil overstappen naar C, maar dat lees je verder wel 
Ik wilde eerst een simpele LED met voorweerstand eraan laten branden.
Dit is mijn huidige code : (aan de hand van datasheet van deze PICje)
*Die 03h (hexadecimaal) is dus binair 0011. Elke Bit is een A I/O poort, dus een 1 is aan, en 0 is uit. 03h heb ik verandert zodat ook ALLE I/O poorten van A aangingen.
Bovenstaande volstaat om een LED aan te zetten. Maar mijn PIC16F84 vertoont kuren

Bij mij wilt alleen PIN nummer 17 een LED laten branden. Alle andere I/O poorten willen dat niet
Zelfs de B poorten niet 
En dan heb ik een code waar ik pin 17 laat knipperen. Ledje knippert wel alleen HOE!
poort 18 gaat ook meedoen (terwijl dat helemaal niet in de code is gezegd) en ze knipperen ook raar. Eerst beginnen beide gezamenlijk te knipperen, en dat stopt pin 17 ermee, led blijft aan, maar de led op pin 18 blijft vrolijk door knipperen
Dit duurt 2 seconden, en dan beginnen ze weer gezamenlijk te knipperen 
Wat is hier aan de hand?
Ik ben ook op zoek geweest naar een C Compiler, maar er kwamen heel veel resultaten rollen, en dat maakt de keus niet gemakkelijk. Welke C Compiler is aan te raden? Waarom? Ervaringen etc
Ik wilde eerst een simpele LED met voorweerstand eraan laten branden.
Dit is mijn huidige code : (aan de hand van datasheet van deze PICje)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ORG 00h
instportA EQU 85h
portA EQU 05h
BSF 03,5
CLRF instportA
BSF 03,5
MOVLW 03h ;Zie ook note *
MOVWF portA
END |
*Die 03h (hexadecimaal) is dus binair 0011. Elke Bit is een A I/O poort, dus een 1 is aan, en 0 is uit. 03h heb ik verandert zodat ook ALLE I/O poorten van A aangingen.
Bovenstaande volstaat om een LED aan te zetten. Maar mijn PIC16F84 vertoont kuren
Bij mij wilt alleen PIN nummer 17 een LED laten branden. Alle andere I/O poorten willen dat niet
En dan heb ik een code waar ik pin 17 laat knipperen. Ledje knippert wel alleen HOE!
Wat is hier aan de hand?
Ik ben ook op zoek geweest naar een C Compiler, maar er kwamen heel veel resultaten rollen, en dat maakt de keus niet gemakkelijk. Welke C Compiler is aan te raden? Waarom? Ervaringen etc
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??