HP Laserjet 4 Plus

Pagina: 1
Acties:

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:38

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
m`n pa heeft een printer meegebracht maar die geeft de melding "50 - service" aan. ik heb al op de website van HP gekeken daar heb ik onderstaande tekst vandaan maar daar word ik niet wijzer van.
kan iemand me helpen deze melding te resetten oid?

50 Service
All
All Printers:

1. A temporary error has occurred. Turn the printer off for 20 minutes to clear the temporary 50 error.

2. The power is low or unstable (For example: brownout). Locate and verify a stable power source.

There is an internal service error. Indicates a possible malfunction in the fusing assembly or power supply. Turn printer off for at least 20 minutes (30 minutes for HP LaserJet IIISi or 4Si Printer) and restart. If this problem persists, call your dealer or HP Service Technician.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
tijd voor onderhoudt?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat snap je niet dan? Heb je de dingen al geprobeerd die daar staan? Probeer de printer eens op een ander stopcontact aan te sluiten :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

grote kans dat de fuser-unit (lamp, temp.sensor, ...) kapot is ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
ik heb m nu 15 minuten uit staan en in een ander stopkontact gedaan

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
limoentje schreef op 02 september 2002 @ 20:06:
grote kans dat de fuser-unit (lamp, temp.sensor, ...) kapot is ...
errr laat me raden das is DUUUURRRRRRR?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Welnu, draai hem eens open, kijk of er ergens een flard papier tussen zit...

Forget your fears...
...and want to know more...

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Fuser kaduuk, bij ons op het werk gaan deze 9 jaar oude printers meteen het grofvuil in! Een fuser kost zo rond de 250 euro, een hele maintenance-kit ruim 100 euro meer.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
ok ik schroef m ff open
ik heb een jaar of wat geleden een Hp cursus gedaan maar dit heb ik nog nooit gezien

Verwijderd

Compubiter schreef op 02 september 2002 @ 20:03:
Wat snap je niet dan? Heb je de dingen al geprobeerd die daar staan? Probeer de printer eens op een ander stopcontact aan te sluiten :?
Hahhaha LOL 8)7

• SP33DST3R
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2023
Schakel maar de TD van Artikona in kost maar 165 euro per reparatie :*)

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

2. The power is low or unstable
Altijd elke mogelijkheid uitsluiten he :Y) ;).

• Pino
  • Laatst online: 18:10
Had ik ook, heb dit weekend uit een andere printer waar de tandwielen van kapot waren de fuserlamp overgezet. Werkt nu weer fantastisch.

Makkelijkste oplossing is om de fuser in zijn geheel te vervangen, maar dat kost tussen de 100 en 200 euro. Ik weet niet of je de lampjes ook los kan krijgen.

Ohja, de fuser schroef je heel makkelijk eruit, achterklepje open, twee zeskantschroefjes losdraaien en dan de fuser voorzichtig naar achteren trekken. Wel even opletten op het zwarte palletje aan de rechterkant.

Vooraan de fuser zitten dan een aantal contactjes, die kun je doormeten om zeker te weten dat ie kapot is. de twee rechtercontactjes boven mekaar moeten ongeveer 2 ohm aangeven, dat is je lamp. als je daar een oneindige weerstand meet wet je zeker dat die verrot is.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Code 50 is 100% fuser of aansturing fuser, in het meest gunstige geval is de thermofuse die in de fuser zit defect, dit is te meten met een multimeter. Meestal gaan de lampen stuk, maar misschien heb je geluk. Nieuwe (refurbished = gereviseerd) fuser is die printer eigenlijk best wel waard want verder is het een dijk van een printer, bijna niet stuk te krijgen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1