39
Waarvoor wil je dat dan gebruiken?
Ik dacht trouwens dat de standaard COAX (TV-kabel) 50 Ohm was... ben ik echter niet zeker van...
Ik dacht trouwens dat de standaard COAX (TV-kabel) 50 Ohm was... ben ik echter niet zeker van...
If nothing is written below, I was the last to reply...
Op de verpakking bij de gamma staat 75 ohm, dacht ik (ga nu twijfelen).
Ik dacht namelijk omdat als je internet via de kabel heb, gaat het via die coax kabel. Maar je verliest iets aan snelheid door dat de draad zo lang is, en het is aanraadbaar om binnen 15 meter je aansluiting te hebben van het kastje naar je modem, omdat anders het signaal teveel verzwakt.
Maar als er coax kabel is dat een lagere ohm waarde heeft kun je veel langer snoer gebruiken, en/of de verliezen zo min mogelijk maken.
Of zou ik dan ook een gewoon koperdraad voor kunnen gebruiken?
--------------------------------
[edit]
zo effe de tik fouten weggewerkt
Ik dacht namelijk omdat als je internet via de kabel heb, gaat het via die coax kabel. Maar je verliest iets aan snelheid door dat de draad zo lang is, en het is aanraadbaar om binnen 15 meter je aansluiting te hebben van het kastje naar je modem, omdat anders het signaal teveel verzwakt.
Maar als er coax kabel is dat een lagere ohm waarde heeft kun je veel langer snoer gebruiken, en/of de verliezen zo min mogelijk maken.
Of zou ik dan ook een gewoon koperdraad voor kunnen gebruiken?
[edit]
zo effe de tik fouten weggewerkt
39
Coax voor oa TV is 75Ohm.
Coax voor oa 27MC antenne is 50Ohm
Standaard flexibele Coax kabels:
50Ohm Coax = RG58 kabel.
75Ohm Coax = RG59 kabel.
Beide zullen zo ca. 1 piek per meter kosten, te verkrijgen bij elke electronica winkel.
De RTV grondkabel die je CAI gebruikt om naar je huis te komen (die stugge groene) is ook 50Ohm, maar daar is niet via de reguliere handel aan te komen.
Coax voor oa 27MC antenne is 50Ohm
Standaard flexibele Coax kabels:
50Ohm Coax = RG58 kabel.
75Ohm Coax = RG59 kabel.
Beide zullen zo ca. 1 piek per meter kosten, te verkrijgen bij elke electronica winkel.
De RTV grondkabel die je CAI gebruikt om naar je huis te komen (die stugge groene) is ook 50Ohm, maar daar is niet via de reguliere handel aan te komen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
t kan wel een kern van waarheid hebben dat je demping krijgt over die afstanden..
maar bij mij was et zo dat et niet langer als 20 meter mocht (casema)..
nou ik heb stug gewoon meer gevraagt en heb nu vanaf t punt van binnenkomst naar mijn modem zon 26 tot 30 meter coax liggen!
En ik zal je zeggen, mijn verbinding is echt niet van de slechtste hier in delft
( snelheden hoger dan 8kb/s zijn niet abnormaal
)
maar bij mij was et zo dat et niet langer als 20 meter mocht (casema)..
nou ik heb stug gewoon meer gevraagt en heb nu vanaf t punt van binnenkomst naar mijn modem zon 26 tot 30 meter coax liggen!
En ik zal je zeggen, mijn verbinding is echt niet van de slechtste hier in delft
( snelheden hoger dan 8kb/s zijn niet abnormaal
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
De 50ohm variant is danwel niet te krijgen als "de groene CAI" kabel maar wel als variant met een doorsnede van een centimeter 
Hoe dikker de laag isolatie tussen binnen en buiten gelijder hoe minder demping je hebt
75ohm zal je vast ook wel in de "dikke" variant kunnen krijgen
Of de CAI kabel buiten 50ohm is weet ik niet maar binnen is die iniedergeval 75ohm
Verder is die 20 mtr max (zijden ze tegen mij ook) een beetj onzin, de afstand van de verdeelkast naar de voordeur van je woning is in de meeste gevallen al een factor 10 meer
natuurlijk ga ik er dan wel van uit dat je een goeie kabel gebruikt, en ook goede stekkers (dus niet van die schroefdingen maar echte krimpconnectoren) gebruikt, dat is alsnel een 6db winst 
Update,
Ik heb nu zelf kblmdm en ik haal ruim 600kb met ook nog oude coaxsegmenten in mijn netwerk
Hoe dikker de laag isolatie tussen binnen en buiten gelijder hoe minder demping je hebt
75ohm zal je vast ook wel in de "dikke" variant kunnen krijgen
Of de CAI kabel buiten 50ohm is weet ik niet maar binnen is die iniedergeval 75ohm
Verder is die 20 mtr max (zijden ze tegen mij ook) een beetj onzin, de afstand van de verdeelkast naar de voordeur van je woning is in de meeste gevallen al een factor 10 meer
Update,
Ik heb nu zelf kblmdm en ik haal ruim 600kb met ook nog oude coaxsegmenten in mijn netwerk
Powered bij meergranenbrood.
Maxxmark, er treedt altijd verlies op als je iets transporteerd door kabels, daarom vrhogen ze de spanning ook b.v. bij hoogspanningsmasten zodat er zo min mogelijk verliezen optreden (en nog een paar reden waarom ze dat doen).
Maar als je een stuk koperdraad pakt heeft een lagere ohm waarde, waarom kunnen we die dan niet gebruiken?
Maar als je een stuk koperdraad pakt heeft een lagere ohm waarde, waarom kunnen we die dan niet gebruiken?
39
Omdat gewoon een stuk koperdraad alles de ehter inslingerd (HF werkt fundamenteel anders dan de 220v50Hz uit het stopcontact)
vb PIII800 is 8x zo hoge frequentie als de commerciele FM radio band
vb PIII800 is 8x zo hoge frequentie als de commerciele FM radio band
Powered bij meergranenbrood.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zo effe de tik fouten weggewerkt[/quote]Volgens mij ben je nog niet helemaal klaar?
En als je klaar bent, begin je dan aan de taalfouten?
En als je klaar bent, begin je dan aan de taalfouten?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Pagina: 1