DirectX 9.0 vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik heb een aantal vragen over DX9:

- Wanneer komt die precies uit ?
- Wanneer kan ik dan de eerste spellen verwachten
- Wat is het grootte verschil met DX8.1

Dit vraag ik omdat ik dus binnenkort een nieuwe videokaart wil gaan halen (mid-range). En ik dus misschien net zo goed een goede DX8.1 kaart kan gaan halen.

Mijn budget is max. 200 euro.
Ik weet niet wanneer de eerste kaarten er zullen zijn die DX9 volledig ondersteunen en binnen mijn budget vallen.

Ook zou ik graag van jullie willen weten hoelang jullie gemiddeld een videokaart gebruiken. ;)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
al koop je nu een gf4ti4200 zit je goed, dat ding is snel en ondersteunt directx 8.1 volledig hardwarematig... als dan directx 9 er eindelijk is kan je nog een dik anderhalf jaar gaan wachten op games die het ondersteunen.....want heb jij nu al directx8 games gezien? die het echt nodig hebben om een dx8 kaart te hebben...dat je dus niet met je dx7 kaart kan spelen? neej dus :) gewoon een ti4200 kopen en die later nog een beetje overclocken en je kan er weer een tijd tegen aan! :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Ik weet dat laatst de BETA van DX9 is gelanceerd.
Zelf heb ik een MSI Geforce 4 Ti4200 64MB DDR in bestelling voor 195 Euro.

Dit is de Direct X Site van Ms over Beta 1 van versie 9.0
http://www.microsoft.com/...ay02/05-30DirectX90PR.asp

Een DL site heb ik nog niet gevonden.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Yonni schreef op 02 september 2002 @ 20:37:
al koop je nu een gf4ti4200 zit je goed, dat ding is snel en ondersteunt directx 8.1 volledig hardwarematig... als dan directx 9 er eindelijk is kan je nog een dik anderhalf jaar gaan wachten op games die het ondersteunen.....want heb jij nu al directx8 games gezien? die het echt nodig hebben om een dx8 kaart te hebben...dat je dus niet met je dx7 kaart kan spelen? neej dus :) gewoon een ti4200 kopen en die later nog een beetje overclocken en je kan er weer een tijd tegen aan! :D
Sommige spellen gebruiken een klein beetje pixel shaders. In dat geval voldoet een DirectX 7 kaart niet volledig, maar zonder pixel shaders red je je ook wel.

Verwijderd

Voor je een topic opent: lees dit eerst even
Wat heb je zelf al uitgezocht ? Er zijn al directx9.0 compatible-kaarten overigens. Dit had je geweten als je zelf ff een search had gedaan.

Dit topic is gesloten.