plaatsen van speakers van een 4.1 set

Pagina: 1
Acties:

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Misschien zegt de titel al genoeg, ik wil nu graag weten hoe ik de speakers van een 4.1 set optimaal neerzet.
Ik bedoel dus hoe ik de speakers neerzet zodat ik het geluid (surround) krijg wat de fabrikant van het spel en/of video bedoeld heeft. (ja ik weet dat een 5.1 set beter is voor dvd, maar die heb ik ook)

Op dit moment heb ik mijn speakers als volgt staan:

[] = sattelietspeaker
@ = de richting van de speaker
(*) = subwoofer

code:
1
2
3
4
5
          (*)
[]           []
 @           @

[]@    ik   @[]

of is dit nu beter?
code:
1
2
3
4
5
6
7
             (*)
[]               []
 @               @

ik    
 @               @
[]               []

graag jullie mening en jullie opstelling

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

je moet zorgen dat jij in het midden komt van het geluid... ehmm ik zou voor de 2de gaan maar dan het geluid richting het midden doen

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
bij de eerste staan ze (effe voor de duidelijkheid) de voorste recht naar achteren en de achterste naar opzij ter hoogte van mijn hoofd

bij de tweede staan ze allemaal tegenover elkaar dus achterste duidelijk achter me naar voren gericht

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:34

JT

VETAK y0

2de zeker wel. Bij de eerste krijg je alleen effecten van zij, niet van achteren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
JT schreef op 02 september 2002 @ 19:52:
2de zeker wel. Bij de eerste krijg je alleen effecten van zij, niet van achteren.
heeft iemand een stukkie kunnen vinden op internet? ik heb via google echt helemaal niets kunnen vinden!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

Over het algemeen word er in een 5.1 opstelling aan bevolen om de achterspeakers naast je hoofd te plaatsen. Dus zoals optie 1. Bij een 7.1 opstelling worden er dan achter nog 2 geplaatst. Zoals optie 2 dus.
Het beste is echter om zelf wat testjes te draaien en zelf te bepalen hoe ze moeten staan.
Zo heb ik ze in mijn 5.1 opstelling om DVD's te bekijken iets achter me en naar me toe gedraaid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Tsjah . . . .

Verwijderd

Heb nog voor je gezocht op google maar heb tot nu toe nog niks gevonden, mij lijkt optie 2 trouwens wel beter.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
ik denk dat ik ze dan maar een beetje naar achter en schuin ga zetten ik meen dat ik dit ook wel eens gezien heb.

Pagina: 1