Toon posts:

chaintech moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een chaintech moederbord,in het boekje van het mobo staat dat er maar tot 700 mhz ingaat.
Maar de bios is van 2000/8/1 en het boekje van 2000/2/1.

Het is een ct-6via3 met bios versie 2000/8/1,socket 370.
de fsb kan tot 170.
er zit nu een celleron2 700 in.

Nu is mijn vraag zou ik er een beter processor in kunnen zetten? _/-\o_

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat ding kan alle Coppermine's aan, ook de P!!!'s met 133MHz FSB. Dus een 1GHz is zeker te doen. Let er wel op dat je geen Tualatin's neemt; er zijn snelle 1GHz+ Celeron's verkrijgbaar voor een leuke prijs maar de Tualatin core varianten werken dus niet (of je moet gaan modden).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan er gewoon een celeron 2 of een p3 rond de 1 ghz er in prikken zonder dat ie het niet doet,wat kan ik het beste nemen?

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht zelf deze

Intel Celeron 1,3GHz (Boxed)
of
Intel Celeron 1,0GHz (Boxed, 256KB)

• Abbadon
Dat zijn beide dus Tualatins (Celeron met 256kB L2 cache), en zie m'n post eerder.

Verwijderd

Topicstarter
o dus ik moet ze nemen met 128kB dus

Intel Celeron 1,1GHz (Boxed, 128KB)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het verschil zien tussen een Tualatins of een gewone celeron?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand welke ik kan nemen?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ga zelf ff zoeken,
TP : Search....

Verwijderd

Koop een ASUS (dan heb je nergens last van :) )

• Abbadon
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 17:05:
Koop een ASUS (dan heb je nergens last van :) )

Give me a break :/

Topicstarter, hier een overzicht van alle Celerons, jij kunt alles nemen t/m 1.1GHz zónder de 'A' er achter (dus de 1.0A en 1.1A niet!) Alles daarboven ook niet. Zolang het 128kB L2 cache heeft zit je goed :)
Tualatins hebben 256kB L2 cache (en een 0.13micron core i.p.v. 0.18) en werken niet op jouw bord (althans, niet in ongemode toestand, misschien wel als je ze mod of de juiste adapter neemt).

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Snelste wat je erin kunt zetten is toch een P3 1Ghz@133Mhz FSB Coppermine. pricewatch: Intel Pentium III 1000EB (S370, 256KB, 133MHz FSB)

De snelste celeron is inderdaad toch een 1.1... pricewatch: Intel Celeron 1,1GHz (FC-PGA, 128KB, 100MHz FSB, Boxed)

Ik denk wel dat de P3 toch een tandje sneller is.

Overclocken lukt je trouwens met beide procs niet echt denk ik, met ongeveer 1 Ghz zit de Coppermine tegen z'n max.. (Intel heeft zelfs ooit P3's op 1,13 Ghz ofzo teruggehaald omdat ze instabiel waren)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
het mobo ondersteunt wel tot 133 mhz dus en via bios tot 150 mhz

maar merk je er veel van als je van celeron2 van 700 mhz naar p3 1000 mhz of goedkoper de 1,1ghz celeron?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:38:
het mobo ondersteunt wel tot 133 mhz dus en via bios tot 150 mhz

maar merk je er veel van als je van celeron2 van 700 mhz naar p3 1000 mhz of goedkoper de 1,1ghz celeron?
Ik zie dat je hem al op 875 hebt draaien, dan hangt het er vanaf wat je zoals doet met je bak. Als je de hele tijd DivX zit te encoden merk je het wel, de celeron geeft in pure cpu power niet meer dan

1100/8,75 = 125,7142857143

26% snelheidswinst. Je FSB gaat nog wat omhoog van 83 naar 100 Mhz, maar je AGP weer wat naar beneden. De P3 doet er nog een leuk schepje bovenop met 133 Mhz FSB en 2x zoveel cache.

Ik denk dat je er met de celeron niet zoveel van merkt, onder meer omdat die ook niet echt extreem te OCen zal zijn..

Verwijderd

Topicstarter
dus het beste is gewoon een p3,daar heb ik nu het meeste aan

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:21:
dus het beste is gewoon een p3,daar heb ik nu het meeste aan
Met dit mobo waarschijnlijk wel.

Als je ook een nieuw mobo neemt en je zou overstappen op AMD, met b.v. een ECS K7S5A, die op dit moment nog maar 55 Euro kost @ pricewatch, en je doet daar een Athlon XP 1600+ van 68 Euro bij (en waarschijnlijk nog een nieuwe koeler) dan kost dat ietsje meer dan die P3 maar het gaat wel een stuk sneller, en je hebt weer en upgradepad.

Er zit 1 heel groot nadeel aan deze oplossing, wat ik zelf heb ondervonden : wat een teringherrie kan zo'n AMD koeler maken... (ik heb een coolermaster DP5-7H53F-OC)

Afgezien daarvan is een overstap naar het AMD platform mogelijk een beter idee. Al zag ik wel dat je nu een micro atx mobo hebt, als je kast ook micro atx is is dat een probleempje, dan zou je geen cheape K7S5A kunnen nemen...

Maar goed, bovenstaande is maar iets om over te denken. Als je gewoon bij dit mobo en alles blijft en je wilt alleen je cpu vervangen, dan is die P3 the way to go :)

Hou er wel rekening mee dat ook die P3 niet echt goed te OCen zal zijn..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb naast het mobo nog ruime over naast de pci sloten,het is gewoon een midi kast.
ik zat te denken aan dit dus, _/-\o_
AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) € 68,-
ECS K7S5A

Verwijderd

das idd een mooie combinatie, en dan daar of een gewone coller op van coolermaster (9 euro of zo) (hoorbaar maar niet storend (niet de overclocking pakken, koelt beter maar teringherrie ;) ) of een artic supersilent 2000 /2500
Pagina: 1