jah gewoon een beetje te veel voltjes ge kregen same here

maar dan omdat een L*L van een broertje er mee heb zitten kutten toen ik naar wc was

had daar niet meer op gelet dus dat ding er in

niet DOOD hehe ben me broertje dankbaar hoor

ik heb die proc een 3/4 e jaar gehad net voor de garantie verliep ging hij dood
echt practig kon er simpel een amd xp 1800 voor 53 € mee krijgen

mijn advies schoon maken laten testen en een nieuwe clamen
op een proc zit standaart een jaar garantie dus een paar maanden gaat wel hoor
wel effe een paar punten :
1 je weet niet wat ocen is

2 je zou er niet van durven dromen je koeler er zelf op te zetten

3 je heb het ding nog nooit buiten de kast gehad tot nu toe
4 je heb geen andre pasta aan gebracht je heb de proc schoon laten maken door een kennis die tot zijn nek in de pc's zit
5 je houd je zo dom mogelijk je weet niet eens wat je bios is
houd je hier strikt aan maar laat je niet naaien met van je heb geen garantie want punt 1 de core is niet beschadigt
als ze over die zwarte randen om de core beginnen dan weet je dat die er geen flikker mee te maken hebben want dat is gewoon het matiriaal waar de core mee vast zit op de keramike plaat

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:20:
een athlon xp crashed wanneer je proc te heet wordt.
mocht de proc heel snel te heet worden (bijvoorbeeld doordat de koeler eraf gaat ofzo

)
dan is ie binnen een seconde helemaal naar zn grootje. een mooi filmpje is te vinden op toms hardware guide.
ik heb inmiddels 1 athlon thunderbird opgeblazen
en 1 athlon xp 1700+
wat je merkt tijdens het opblazen: het ding wordt zo heet dat het behoorlijk begint te meuren, vaak gepaard met een rookwolkje als je koeler eraf ligt

wat je merkt als het ding opgeblazen is:
het wordt alsnog superwarm, doordat de boel kortsluit: alle energie die in het apparaat wordt gestopt wordt omgezet in warmte besef maar: proc is vaak 100 watt, hiervan wordt bijna alles doorgestuurd. nu wordt het echt warmte dus je koeler + hs kunnen dit ook niet aan. als je voelt dat hij heel heet wordt als je je pc aandoet ( en er gebeurd verder niets), dan is er grote kans dat ie doorgefikt is.
probeer is een andere processor erop te zetten, misschien heb je nog een oud duronnetje liggen, die passen er ook op.
suc6 ermee
jij snap hem niet een proc schakelt zig zelf niet uit maar het mobo doet dat

ook al wordt de proc in een micro sec 70 graden hij gaat tog uit

als je mobo dit heb natuurlijk (bij asus heet dit C.O.P. CPU OVERHEAT PROTECTION )