Doorbranden Proc

Pagina: 1
Acties:

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32
Hoe weet je wanneer je proc is doorgebrand ?
Wilde namelijk waterkoeling uitproberen, cooler los gemaakt ding erop ... pc doet niks doe de oude cooler er weer op ... nog steeds niks .... heb echt GEEN id wat er het kan zijn ....

et is een AMD 1800XP op een ECS k7s5a mb ....
Nou gaat naar mijn id de pc automatisch uit zodra de proc te warm word ... dus naar mijn id kan ie haast nie doorgebrand zijn ....
Ik had er van dat Titan silver pasta tussen gedaan ... geleid dit, dit ging namelijk deels over de rest vd proc heen .... (eraf gehaald voordat ik ehm aan deed ... maar toch)

thnx zou helpen

Verwijderd

zilver geleid ja...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

doe alles eens af met terpetiene of zo en breng hem trug :D heb ook met me amd thunderbird gedaan :D had hem zwaar verkloot met siver maar was er niet aan te zien dus kreeg voor 53 € een amd xp 1800+ mee :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Reveal!
mja opzich een goeie al1 me proc is al een paar maandjes oud dus weenie of dat nog gaat werken .....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je niks geroken, want als ie ploft stinkt het iig enorm :r

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

ahh precies iemand met ervaring :(
ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt
heb wel al een proc vernield maar ik weet be god niet hoe ik dat heb gedaan.
Mn mooie Thunderbird 1200 van een paar maanden oud.
Ah k heb nu een 1700+ @ 1540MHz werkt sneller }:O

Verwijderd

Als een xp ploft, wat overigens snel gebeurd is. Doet hij het eerst nog 3 seconden, dus als hij het meteen niet meer deed dan zal het wel iets anders zijn. Hoewel ik eigenlijk wel zeker weet dat hij doorgebrand is.

Ook ervaring namelijk, had een cooler verkeerd vast gezet zodat maar de helft van de core gekoeld werd. Das dus genoeg om hem te laten ploffen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Reveal! schreef op 02 september 2002 @ 19:26:
Hoe weet je wanneer je proc is doorgebrand ?
Wilde namelijk waterkoeling uitproberen, cooler los gemaakt ding erop ... pc doet niks doe de oude cooler er weer op ... nog steeds niks .... heb echt GEEN id wat er het kan zijn ....

et is een AMD 1800XP op een ECS k7s5a mb ....
Nou gaat naar mijn id de pc automatisch uit zodra de proc te warm word ... dus naar mijn id kan ie haast nie doorgebrand zijn ....
Ik had er van dat Titan silver pasta tussen gedaan ... geleid dit, dit ging namelijk deels over de rest vd proc heen .... (eraf gehaald voordat ik ehm aan deed ... maar toch)

thnx zou helpen
Zilverpasta over de rest van je proc heen :X

Dood :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

een athlon xp crashed wanneer je proc te heet wordt.
mocht de proc heel snel te heet worden (bijvoorbeeld doordat de koeler eraf gaat ofzo :))
dan is ie binnen een seconde helemaal naar zn grootje. een mooi filmpje is te vinden op toms hardware guide.
ik heb inmiddels 1 athlon thunderbird opgeblazen
en 1 athlon xp 1700+
wat je merkt tijdens het opblazen: het ding wordt zo heet dat het behoorlijk begint te meuren, vaak gepaard met een rookwolkje als je koeler eraf ligt :)
wat je merkt als het ding opgeblazen is:
het wordt alsnog superwarm, doordat de boel kortsluit: alle energie die in het apparaat wordt gestopt wordt omgezet in warmte besef maar: proc is vaak 100 watt, hiervan wordt bijna alles doorgestuurd. nu wordt het echt warmte dus je koeler + hs kunnen dit ook niet aan. als je voelt dat hij heel heet wordt als je je pc aandoet ( en er gebeurd verder niets), dan is er grote kans dat ie doorgefikt is.

probeer is een andere processor erop te zetten, misschien heb je nog een oud duronnetje liggen, die passen er ook op.
suc6 ermee

• Shunt

Shunt

Boe

jah gewoon een beetje te veel voltjes ge kregen same here :D maar dan omdat een L*L van een broertje er mee heb zitten kutten toen ik naar wc was |:( had daar niet meer op gelet dus dat ding er in :D niet DOOD hehe ben me broertje dankbaar hoor :D ik heb die proc een 3/4 e jaar gehad net voor de garantie verliep ging hij dood :D
echt practig kon er simpel een amd xp 1800 voor 53 € mee krijgen }) mijn advies schoon maken laten testen en een nieuwe clamen
op een proc zit standaart een jaar garantie dus een paar maanden gaat wel hoor ;)

wel effe een paar punten :
1 je weet niet wat ocen is ;)
2 je zou er niet van durven dromen je koeler er zelf op te zetten :D
3 je heb het ding nog nooit buiten de kast gehad tot nu toe ;)
4 je heb geen andre pasta aan gebracht je heb de proc schoon laten maken door een kennis die tot zijn nek in de pc's zit ;)
5 je houd je zo dom mogelijk je weet niet eens wat je bios is :D

houd je hier strikt aan maar laat je niet naaien met van je heb geen garantie want punt 1 de core is niet beschadigt

als ze over die zwarte randen om de core beginnen dan weet je dat die er geen flikker mee te maken hebben want dat is gewoon het matiriaal waar de core mee vast zit op de keramike plaat ;)
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:20:
een athlon xp crashed wanneer je proc te heet wordt.
mocht de proc heel snel te heet worden (bijvoorbeeld doordat de koeler eraf gaat ofzo :))
dan is ie binnen een seconde helemaal naar zn grootje. een mooi filmpje is te vinden op toms hardware guide.
ik heb inmiddels 1 athlon thunderbird opgeblazen
en 1 athlon xp 1700+
wat je merkt tijdens het opblazen: het ding wordt zo heet dat het behoorlijk begint te meuren, vaak gepaard met een rookwolkje als je koeler eraf ligt :)
wat je merkt als het ding opgeblazen is:
het wordt alsnog superwarm, doordat de boel kortsluit: alle energie die in het apparaat wordt gestopt wordt omgezet in warmte besef maar: proc is vaak 100 watt, hiervan wordt bijna alles doorgestuurd. nu wordt het echt warmte dus je koeler + hs kunnen dit ook niet aan. als je voelt dat hij heel heet wordt als je je pc aandoet ( en er gebeurd verder niets), dan is er grote kans dat ie doorgefikt is.

probeer is een andere processor erop te zetten, misschien heb je nog een oud duronnetje liggen, die passen er ook op.
suc6 ermee
jij snap hem niet een proc schakelt zig zelf niet uit maar het mobo doet dat ;) ook al wordt de proc in een micro sec 70 graden hij gaat tog uit ;) als je mobo dit heb natuurlijk (bij asus heet dit C.O.P. CPU OVERHEAT PROTECTION )

Game PC

• Reveal!
Hij is iig niet geploft .... rook niks en ook geen rook ...
Maar die silver pasta las ik ergens anders op et forum geleid niet dus zoiezo als ik er dat niet goed afgehaald zou hebben zou et dat nog steeds niet kunnen zijn toch ?

• Reveal!
heb net dat filmpje gekeken bij Toms Hardware ... zoiets is er bij mij dus niet gebeurd ... en aangezien mijn comp meteen afslaat zodra ik ehm aanzet zonder cooler erop .. denk ik dat die diode et bij mij wel doet ... maar wat kan het anders zijn ?

• Shunt

Shunt

Boe

silver pasta gelijd omde donder wel hoor ;) echt wel ik weet niet welke mongool dat heb ondekt maar wat denk jij SILVERpasta

Game PC

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Shunt schreef op 03 september 2002 @ 10:12:
silver pasta gelijd omde donder wel hoor ;) echt wel ik weet niet welke mongool dat heb ondekt maar wat denk jij SILVERpasta
Die 'mongool' heet dan Arctic Silver... Die lui hebben hun zilverpasta behandeld waardoor het electrisch niet geleidend is. Pas onder hoge druk begint het electrische geleiding te vertonen.
Negligible electrical conductivity.

Arctic Silver 3 was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.

(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 3 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.)
Zie http://www.arcticsilver.com/as3.htm

En dat laatste heb ik dus wel meegemaakt, waarbij *kuch* erhh, een videokaart naar de eeuwige jachtvelden ging, omdat er AS tussen de pootjes van de RAM chips kwam, bij het monteren van ramsinks.

Oftewel: goeie zilver-pasta is niet electrisch geleidend, maar het kan wèl problemen veroorzaken vanwege de condensator-werking ervan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Reveal!
nou dan snap ik er dus nu echt DE BALLEN van .... wat in godesnaam kan et dan zijn ???!??!?!?!?!?!?!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Reveal! schreef op 03 september 2002 @ 10:34:
nou dan snap ik er dus nu echt DE BALLEN van .... wat in godesnaam kan et dan zijn ???!??!?!?!?!?!?!
Misschien heb je, tijdens het monteren van de waterkoeling, per ongeluk een flinke statische ontlading in je moederbord gerost ? Dan is het zaakje ook kapot hoor...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien moet je op je moederbord wel een fan aansluiten, anders start hij niet op

try een biosrefresh, dus ffies minuutje je bios resetten... :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Shunt

Shunt

Boe

JumpStart schreef op 03 september 2002 @ 10:28:
[...]

Die 'mongool' heet dan Arctic Silver... Die lui hebben hun zilverpasta behandeld waardoor het electrisch niet geleidend is. Pas onder hoge druk begint het electrische geleiding te vertonen.

[...]

Zie http://www.arcticsilver.com/as3.htm

En dat laatste heb ik dus wel meegemaakt, waarbij *kuch* erhh, een videokaart naar de eeuwige jachtvelden ging, omdat er AS tussen de pootjes van de RAM chips kwam, bij het monteren van ramsinks.

Oftewel: goeie zilver-pasta is niet electrisch geleidend, maar het kan wèl problemen veroorzaken vanwege de condensator-werking ervan.
nu moeten ze niet lullen ik garandeer je dat AS III gelijd ik heb er een proc mee ge unlockt |:(

en weet jij hoe veel amp er over een proc loopt |:( heel veel dan gaat het echt wel geleiden hoor

Game PC

Verwijderd

doe een andere processor in je pc, werkt dat? danwas je porcessor dus idd stuk. zo niet probeer je processor in een andere pc. werkt dat? dan is je mobo stuk

Verwijderd

Vorkie schreef op 03 september 2002 @ 11:20:
Misschien moet je op je moederbord wel een fan aansluiten, anders start hij niet op

try een biosrefresh, dus ffies minuutje je bios resetten... :)
Ik gok ook op deze oplossing.

• Reveal!
nop et was m'n proc heb een nieuwe moeten kopen ... maar waar et nou door gekomen is ... weet et nog steeds niet :(

Verwijderd

hoe heb je de koeler weg gehaald want dat is ook een punt want als je niet goed los maakt dan heb je kans dat je core afgebroken is of is ie door de silverpasta dood gegaan maar dan moet je altijd articsilver nemen

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Shunt schreef op 03 september 2002 @ 12:09:
[...]

nu moeten ze niet lullen ik garandeer je dat AS III gelijd ik heb er een proc mee ge unlockt |:(

en weet jij hoe veel amp er over een proc loopt |:( heel veel dan gaat het echt wel geleiden hoor
Lezen is ook een kunst ... :|

AS/ASII/ASIII kan als een condensator werken. En op het moment dat jij wisselspanning op zet met een voldoende hoge frequentie dan komt er wel stroom 'doorheen'. En dat is even iets anders van 50 Hz wisselspanning, eerder in de orde van MHz.

Zet een multimeter op een spoor AS, en je meet een gigantisch hoge weerstand. Je kan er dus zeker géén lamp op laten branden. Dat je er een Athlon mee kan unlocken zegt dus nog niets over dat het stroom geleidt.

Pagina: 1