Ducati: making mechanics out of riders since 1946
heb je de desbetreffende packages geimporteerd ?
jep
Duh... Lijkt me logisch... "Graphics g" is helemaal niet geinitializeerd... Daar zal de java compiler nog best over klagen...
Anyway, waarschijnlijk wil je de standaard "draw" functie van het Canvas overschrijven met je eigen functie...
Anyway, waarschijnlijk wil je de standaard "draw" functie van het Canvas overschrijven met je eigen functie...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public class tekenvel extends Canvas
{
Stand stand = new Stand();
public void paint(Graphics g)
{
this.stand = stand; // <-- deze regel slaat nergens op en kun je gewoon weglaten
g.drawRect(100,100,200,300);
}
} |
Maar Graphics is een abstracte klasse.... Die kan je toch niet initialiseren
Klopt.MayaFreak schreef op 02 september 2002 @ 19:35:
Maar Graphics is een abstracte klasse.... Die kan je toch niet initialiseren
Maar als je hem niet initializeerd en alleen definieerd, dan heb je een null pointer. Vandaar je foutmelding...
De bedoeling is dan ook om het Graphics object alleen te gebruiken alszijnde onderdeel van een ander object. Dus niet losstaand.
Door de draw-functie van Canvas te overschrijven (ben ff het woordje kwijt hier), kan je gebruik maken van het al bestaande Graphics-object van het Canvas zelf. Dat is de juiste manier van het gebruiken van het Graphics-object.
Thanx GarBaGe ik ben eruit. Moest gewoon de paint methode gebruiken
Jij zoekt vast inheratenceGarBaGe schreef op 02 september 2002 @ 19:39:
Door de draw-functie van Canvas te overschrijven (ben ff het woordje kwijt hier), kan je gebruik maken van het al bestaande Graphics-object van het Canvas zelf.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dan kan hij lang zoekenmomania: Jij zoekt vast inheratence
inheritance dus
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Mwoah, ik denk dat hij bedoelt dat je de methode over~ridden moet worden
Maw, de overgeërfde methode 'paint' overschijven met je eigen versie.
Echter zoek ook nog even op 'design with interfaces or abstract classes', want wat hier wordt beweerd over het Graphics object ( De bedoeling is dan ook om het Graphics object alleen te gebruiken alszijnde onderdeel van een ander object. Dus niet losstaand. ) is echt onzin, als het bedoeld wordt als ik het zie
Echter zoek ook nog even op 'design with interfaces or abstract classes', want wat hier wordt beweerd over het Graphics object ( De bedoeling is dan ook om het Graphics object alleen te gebruiken alszijnde onderdeel van een ander object. Dus niet losstaand. ) is echt onzin, als het bedoeld wordt als ik het zie
Dat is het: overridden...Glimi schreef op 02 september 2002 @ 21:46:
Mwoah, ik denk dat hij bedoelt dat je de methode over~ridden moet wordenMaw, de overgeërfde methode 'paint' overschijven met je eigen versie.
Ik zat al met inheritance en overerven in mijn hoofd, maar zo'n paar weken vakantie zorgen er toch voor dat je het net ff niet meer helemaal weet
Anyway, mijn tekst is idd behoorlijk krom, maar gelukkig snapt de topicstarter het wel... Een abstracte classe kan je niet instantieren, dus blijven er 2 mogelijkheden over...
1. Je gebruik een object wat overerft van Graphics en deze implementeert.
2. Je maakt zelf een nieuw object wat overerft van Graphics, waarvan je zelf de implementatie maakt.
Het was wel duidelijk dat de topicstarter natuurlijk gewoon het Graphics object van de Canvas wilde hebben...
Pagina: 1