Toon posts:

SoftMac XP met PPC emulatie, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het goeie subforum is, het zou misschien ook wel in software geplaatst kunnen worden maar hier lijkt het me ook wel op z'n plaats :)

Op deze site lees ik nl net dat SoftMac XP uit is.
Emulators is now shipping the latest SoftMac XP version 8.2 CD-ROM, the Macintosh emulation suite optimized for Windows XP and the Intel Pentium 4 processor. Featuring the super fast SoftMac Xpress Macintosh emulator, the CD- ROM may be ordered online at
Er staat misschien niet direct bij dat het ook Power PC emulatie biedt, maar in een wat ouder nieuwsbericht staat dit:
JUNE 21 2001 - EMULATORS PREVIEWS "XP2" POWERPC EMULATION ENGINE AT MACHACK. This year's MacHack developer's conference official started today at 12:01am and is now in progress! MacHack guest speaker and Emulators founder Darek Mihocka is giving Macintosh developers a peek at the technology behind the new SoftMac XP product line being launched next month at Macworld Expo New York. It's not just a version of SoftMac for Windows XP. It includes an entirely new emulation engine developed over the past 2 years designed to deliver even faster speeds as well as PowerPC emulation to our products.
Als dit waar is en als je er van uit gaat dat die PPC emulator een G3 emuleert dan zou het dus mogelijk moeten zijn om OS X via emulatie te draaien op een PC :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
dat zal lekker traag gaan werken dan :r

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maar echt vlot zal het niet gaan denk ik. Ik heb nu al moeite om OS 8.0 te draaien.

[ot] Weet jij toevallig hoe je EV-nova speelt onder een emulator?[/ot]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het nou wat, mac op de pc? wat zijn de minimumeisen (pc taal) voor macos 8?

Verwijderd

Skaah schreef op 02 september 2002 @ 19:48:
Is het nou wat, mac op de pc? wat zijn de minimumeisen (pc taal) voor macos 8?
MacOS 8 kun je wel op een powerpc 180Mhz draaien. Maar met een PPC emulator op x86 zal het wel wat trager worden. Ik kan me herinneren dat er een bedrijf was dat een MacOs/ppc emulator had, maar nog niet uitbracht, gewoon omdat een x86 processor hier nog te langzaam voor was. Ik weet niet of dat dit bedrijf was...... Ik de laatste 1 a 2 jaar zijn er wat mhz-en bijgekomen voor pc's, dus het zou nu wel werkbaar kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus Softmac XP moeten zijn

OS 8 draait hier trouwens als een trein met Basilisk onder Windows op een PC met (maar) een Amd Athlon 1200 processor. Jammergenoeg draait het wel als een hele snelle trein waardoor o.a. bepaalde spellen onspeelbaar worden. De boel is hier laatst een beetje gecrasht (emulatoren zijn meestal niet echt stabiel) waardoor ik alles opnieuw moest installeren dus ik heb het er niet meer op staan.

Onder Beos heb ik een voorgeinstalleerde versie draaien met alles erop en eraan, die is iets langzamer maar het voordeel is wel dat ik alles op een normale snelheid kan draaien (en zo hoort het) ;)

Verwijderd

Dit is dus geen powerpc emulatie. Vanaf macos 8.6 en hoger, draait het macos alleen nog maar op een powerpc. Dit doet dus niks meer dan Basilisk.
Pagina: 1