*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Verwijderd
meer watt is niet zo erg (wel 8 ohmige nemen), minder heb je kans op het opblazen van je boxen.
mooiste is natuurlijk 2x 30watt (zelfde als versterker) want je gaat ook geen fiat panda motor in een ferrari zetten.
maar uit ervaring weet ik dat je aardig kan 'klote' met boxen zolang je maar niet te veel boxen aan je versterker gaat hangen. ( dus als je 2 uitgangen hebt voor boxen zou ik er ook 2 aansluiten, dat is het beste natuurlijk)
mooiste is natuurlijk 2x 30watt (zelfde als versterker) want je gaat ook geen fiat panda motor in een ferrari zetten.
maar uit ervaring weet ik dat je aardig kan 'klote' met boxen zolang je maar niet te veel boxen aan je versterker gaat hangen. ( dus als je 2 uitgangen hebt voor boxen zou ik er ook 2 aansluiten, dat is het beste natuurlijk)
Boxen van een beetje meer watt op een versterker kan niet veel kwaad. Ga het echter niet overdrijven, dat is wel slecht voor je boxen en je versterker! Als je bijvoorbeeld speakers van 400 watt per stuk op een (kwalitatief niet zo best) 2 x 40 watt amp`je aansluit dan trekken je speakers zoveel van je amp dat je amp het begeeft en je speakers ook omdat ze een slecht(er) signaal krijgen. Hou het gewoon binnen de marge
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Maar ik ben ook best wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag, dus binnen welke marge zou jij het houden? Is 100 Watt ook al teveel?Cannondale schreef op 02 september 2002 @ 19:02:
Boxen van een beetje meer watt op een versterker kan niet veel kwaad. Ga het echter niet overdrijven, dat is wel slecht voor je boxen en je versterker! Als je bijvoorbeeld speakers van 400 watt per stuk op een (kwalitatief niet zo best) 2 x 40 watt amp`je aansluit dan trekken je speakers zoveel van je amp dat je amp het begeeft en je speakers ook omdat ze een slecht(er) signaal krijgen. Hou het gewoon binnen de marge
Verwijderd
wattage van de speakers is alleen het maximale vermogen wat ze aan kunnen, zolang de impedantie goed is maakt het geen moer uit of je er 50w of 250w of 400w speakers aan hangt.
Zolang je je speakers en je versterker niet gaat overbelasten (en je hoort het wel als je dit doet) kan er heel weinig mis gaan.
Zolang je je speakers en je versterker niet gaat overbelasten (en je hoort het wel als je dit doet) kan er heel weinig mis gaan.
Verwijderd
Ik wil je best helpen, maar lees eerst de Faq maar eens.
[FAQ=avh,#A01]
Ik heb nog de goede passage voor je uitgezocht.
[FAQ=avh,#A01]
Verwijderd
zoals ik al zei, let op het aantal ohms van je boxen... dit moeten niet meer en niet minder zijn.
Verwijderd
linken werkt niet door een error.. (is al gemeld in de bug)Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:06:
Ik wil je best helpen, maar lees eerst de Faq maar eens.
[FAQ=avh,#A01]
Moeilijk te zeggen, sommige versterkers zijn kwalitatief van zo`n hoogstaand niveau dat ze bijna elke speaker kunnen aansturen met maar een paar watt. Meestal staat er in de handleiding van je amp of speakers tot hoever die marge loopt. Als je bovendien je spullen bij een fatsoenlijke av/hifi winkel koopt kan men je daar goed voorlichten over je aanschaf.StarTAC schreef op 02 september 2002 @ 19:04:
[...]
Maar ik ben ook best wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag, dus binnen welke marge zou jij het houden? Is 100 Watt ook al teveel?
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Probleem met te zware speakers is dat het rendement meestal wat lager ligt en je snel de versterker te hard zet voor wat geluid. Probeer gewoon speakers te vinden voor fatsoenlijk geluid.
Een 4 Ohm belasting op een versterker van 8 ohm is meestal ook geen probleem, alleen bij een te hard signaal zal de versterker het zwaarder krijgen. Je kunt ook 2x 4Ohm speakers in serie zetten om weer aan die 8 Ohm te komen.
Een 4 Ohm belasting op een versterker van 8 ohm is meestal ook geen probleem, alleen bij een te hard signaal zal de versterker het zwaarder krijgen. Je kunt ook 2x 4Ohm speakers in serie zetten om weer aan die 8 Ohm te komen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()