Laptop upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Topicstarter
Ik heb van mijn vader een Toshiba Tecra 8100 :9 gekregen
Specs :
P3 750 mhz
256 mb
6 gb HDD
8 mb S3 kaartje
Xircom netwerk kaart
24 cdrom speler

Nou is mijn vraag: Ken ik die HDD die derin zit 6 gb :/ HDD vervangen voor een 30 GB HDD?
En ook zou ik ook die cdrom speler vervangen voor een DVD/cdwriter combo?
Ik bedoel dus niet extern, maar zou dat intern kunnen?

theworldforizabel.la

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet of er onder iets van een schuif-knopje zit waarmee je je cdrom speler uit kan schuiven? En HD kan zeer waarschijnlijk wel. Bijna bij elke laptop zit op de plek van de HD onderop een klepje, of je kan die uitschuiven. Hiermee kan je makkelijk je HD vervangen.

Je kan de HD vervangen door een 2,5" laptop HD, deze kan je vinden in de pricewatch (er gaat dus geen standaard 7200RPM barracuda IV ding in).

Verwijderd

hdd sowieso idd :)
CDrom ook wel door DVD, al zal je dat misschien door Toshiba moeten laten doen. Daar kan je ze het beste ff over bellen :).

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Wees blij dat je de Tecra serie hebt.

Hier kan je zelf ook de HD bij vervangen. De cdrom zit gewoon in de selectbay dus dat is aan het schuifje aan de zijkant duwen en je kan 'm eruit halen.

Ik moet eigenlijk eens 2*128 module voor mijn 8000 gaan bestellen

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 09:09
HD kan je vervangen. geen extra onderdelen voor nodig.
CD-rom kan je ook vervangen, maar dan zal je onderdelen moeten bijbestellen of van je cd-rom moeten halen. Het gene wat je nodig hebt is een slede voor in de selectbay. De cd-rw/dvd die je erin kan zitten moet slimline formaat zijn. Aansluiting is tegenwoordig universeel. Heb zelf pas terug een toshiba 16x10x24x8 DVD/cd-rw in mijn dell latitude ingebouwd. De tecra 8100 ken ik van mijn werk. Das een stuk makkelijker model dan mijn latitude.

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Topicstarter
OK bedankt guys, maar is zon interne brander/dvd combo niet erg duur in aanschaf?

theworldforizabel.la

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 03 september 2002 @ 19:31:
OK bedankt guys, maar is zon interne brander/dvd combo niet erg duur in aanschaf?
tsja, je moet soms de $$'s ervoor over hebben eh vriend.
Maar duur is het zeker. Ik zou ff mailen naar Toshiba ofzo voor prijzen :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
meerprijs bij mijn laptop (die ik eigenlijk gratis er bij kreeg :) ) voor een Toshiba DVD/CDRWcombi is ongeveer 150 euro, reken maar ergens in die richting...

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 04 september 2002 @ 10:17:
meerprijs bij mijn laptop (die ik eigenlijk gratis er bij kreeg :) ) voor een Toshiba DVD/CDRWcombi is ongeveer 150 euro, reken maar ergens in die richting...
Ik zou iets meer rekenen, nabestellen is meetsal duurder. Ik weet wel dat het bij de laptop die ik kon kopen €300 duurder was....
Pagina: 1