Toon posts:

com poort door meten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een moederbordje liggen waar de compoorten dus van zouden moeten werken.
Alleen nu is net de pest dat ik de stekker van mobo naar comaansluiting niet meer heb.
En aangezien de fabrikant maar niet terug wil mailen en ik de pinout nergens online kan vinden vraag ik hier maar hoe ik kan meten wat de data-pen is, die ik nodig heb voor me vfd schermpje te laten werken.
Ik hoop dat iemand dit weet.
En het liefste hoe ik dit met een multimeter moet meten want alleen daar over beschik ik helaas.

Het is btw een fordlian tx-5ib2 mobotje.

Ik heb btw al een stekker geprobeerd dat pin 1 op de mobo daar op pin 1 zit enz dus 1 op 1 en die werkte niet.

Verwijderd

Wat voor connector is het? een 5x2 pins header (pinnenrij)? Dan is er een dikke kans dat de pinout compatible is met de 9 pins sub-d connectoren! ik meen dat je dan GND vind op pin 5, tx en rx op 2 en 3.

Verwijderd

Topicstarter
dat is een standaard connector ja op die manier aan sluiten werkt dus niet

het is idd een 2x5pins connector alleen de pinout is anders als normaal schijnt te zijn
is er niet een makkelijke manier dat ik dat kan testen ofzo??

bijv als in qbasic ofzo com aan sturen en dan met lampje/ledje/multimeter meten welke pin de datapin is aangezien ik maar 1 pin nodig heb voor me vfd