Toon posts:

mysql boek voor gevorderden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er goede boeken over mysql voor gevorderden? De basics snap ik allemaal wel en gaat prima, maar ik zou me er graag eens wat verder in verdiepen. Vind die online manual zo onoverzichtelijk en wil gewoon alle mogelijkheden en handigheidjes eens een keer doorlezen zodat ik er van op de hoogte ben. Daarbij leest papier ook een stuk fijner.
Zo ja, kan iemand me een paar (goede) titels geven?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ja, die zijn er.
Check voor de fun eens www.bol.com, www.amazon.com, eva....

Misschien vind je in dit topic ook wel iets:
[rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml]

https://fgheysels.github.io/

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:37
in dat topic niet genoemd, maar wel erg goed: 'MySQL' van DuBois (NewRiders).
edit:
Overigens: wat bedoel je met voor gevorderden? Dat boek (voor zover ik weet: geen enkel boek) over MySQL is specifiek gericht op MySQL en is dus totaal niet geschikt om als 'enige' gevorderde boek te hebben op database gebied. Je hebt absoluut een goed algemeen boek nodig over databases, en evt daarnaast een specifiek boek (bijvoorbeeld over MySQL) voor de implementatie.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 02 september 2002 @ 18:35:
Ja, die zijn er.
[/rml][/TOPIC]
dat snap ik dat ik die kan checken, maar hoopte hier wat advies op ervaring gebasseerd te krijgen. is altijd moeilijk in te schatten als je in een boekenwinkel staat vind ik.

dat topic kon ik trouwens weinig in vinden. zag wel dat o'reiley genoemd werd (zonder dat mysql er bij stond overigens),...maar daar heb ik wel meer goede dingen over gehoord, dus ga daar maar eens naar kijken.

btw, wat ik met gevorderde bedoel, is dat ik nu wel een hoop met mysql kan, maar vermoed dat het allemaal net iets beter/efficienter kan en dat graag te weten kom door er over te lezen.

Verwijderd

Niet echt MySQL maar wel erg goed over SQL: "Databasesystemen in de praktijk" van J.A.Vandenbulcke

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
whoami schreef op 02 september 2002 @ 18:35:
Ja, die zijn er.
Een beetje overbodig om dat als advies te geven, dat snapt de topicstarter ook wel. Hij wil ws. (ik trouwens ook wel) gewoon graag weten van andere gebruikers wat hun ervaringen met boeken zijn.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:10

HenkS

Da_king alias HenkS

ddc schreef op 03 september 2002 @ 08:06:
[...]

Een beetje overbodig om dat als advies te geven, dat snapt de topicstarter ook wel. Hij wil ws. (ik trouwens ook wel) gewoon graag weten van andere gebruikers wat hun ervaringen met boeken zijn.
whoami heeft er wel vaker een handje van om zo'n antwoorden te geven, volgens mij irriteerd hij zich soms een beetje aan de vragen :X

maar ja... dan kun je maar beter niks zeggen he.....

tja en qua boeken... als je echt mysql wilt kennen en niet zomaar de sql-taal dan kun je denk ik beter wachten totdat de 4.* versies van mysql er zullen zijn + boek (weet niet hoelang dat op zich laat wachten, vast niet meer lang)
want in de 4 versie zullen veel nieuwe (goede) functionaliteiten zitten.
Pagina: 1