Beperking verkeer (voor KIDS) via router

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• dannygroeneveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb een Edimax breedband router (Hardware) type BR6001+
In verband met ongewenst hoog verkeermet ongewenste content gegenereerd door mijn kinderen (via KaaZaa) en MSN (is dit FTP?) wens ik de router zo in te stellen dat uitsluitend websurfen mogelijk is. Wie heeft er practische ervaring hiermee en kan mij adviseren hoe ik dit het best kan aanpakken. Het moet iets zijn met het dichtzetten van poorten, maar welke precies en hoe pak ik dat concreet aan. Alle advies is welkom! Alvast dank!
vrgr, danny groeneveld

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In de meeste routers kun je wel verkeer blokken, en bijvoorbeeld maar 1 poort doorlaten. Kijk hiervoor eens in de manual van je router, daar staan alle mogelijkheden in.

• dannygroeneveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02-2024
Als niet techno ken ik wel de RTFM uitdrukking, en uiteraard heb ik getracht de info uit de manual te halen. Ik kom er echter niet uit. Bovendien ben ik op zoek naar poortnummers die de genoemde applicaties gebruiken en dat tref ik al helemaal niet aan in de manuals.

Verwijderd

/me kijkt in de BR6001 PDF manual van www.edimax.com...

Hoofdstuk 4.8 Access Control...
Schijnt dat je de ip's van de pc's die je af wilt sluiten, aan een groep moet toekennen...
Dan moet je bij die groep als "Access Rights"; Allow(80) doen... bij alleen http dan... Dat wil dus zeggen dat je alleen toegang geeft om poort 80 te gebruiken...

Maar ja, heb er geen ervaring mee, haal et alleen maar uit de manual :P

(heb et uit de 6001 trouwens, niet de 6001+, maar zal wel hetzelfde zijn neem ik aan...)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.