Toon posts:

Post hier je synth ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben sinds kort zeer geinteresseerd in het composen van muziek op de pc, nu zijn er vast meer mensen die dit al doen of willen doen en nou wou ik wel eens weten wat je nodig hebt voor een beetje home studio, een mooie synthesizer die je op je pc kan aansluiten. Vertel me wat je weet!

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Je kunt, wanneer je nog niet zo veel geld hebt, Reason van Propellerheads scoren. Dit is een virtual 19" rack die je kunt volstouwen met synts, mengtafel, drummachines, samplers, FX, noem maar op.. Net zoveel als dat je comp aan kan. Je kunt het via MIDI aansturen en het praat ook met veel bekende programma's. :D Echt superstoer!

Kijk hier maar eens naar de specs en je kunt hier demo's afhalen.

http://www.propellerheads.se/products/reason/frame.html _/-\o_ ;)

Good luck er mee...

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Verwijderd

Als je begint aan synthmuziek componeren zal de eerste aankoop altijd een all-round synth moeten zijn, aangezien je daarmee een compleet stuk in veel verschillende stijlen zou kunnen maken. Met name de Roland JV1080 is wat dat betreft erg populair.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik je hartelijk danken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:19:
Als je begint aan synthmuziek componeren zal de eerste aankoop altijd een all-round synth moeten zijn, aangezien je daarmee een compleet stuk in veel verschillende stijlen zou kunnen maken. Met name de Roland JV1080 is wat dat betreft erg populair.
Voordat je een allround-synth koopt zou je ook met de genoemde Reason-demo aan de slag kunnen om te kijken wat bepaalde synths doen, zodat je wat beter kunt bepalen wat je waarom nodig hebt....

mocht je een allround synth willen kopen, ik heb nog een prachtige Roland XP-80 te koop staan....en daar zit bovengenoemde JV1080 in

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een prijsindicatie?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

fm7 - reaktor - absynth - reason etc etc.. teveel eigenlijk.. gewoon demo's en wat downloads.. maar denk dat ik wel overga op echte synths

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:35:
[...]
mocht je een allround synth willen kopen, ik heb nog een prachtige Roland XP-80 te koop staan....en daar zit bovengenoemde JV1080 in
Prijsje? >:)

Verwijderd

1250 Euro...

76 gewogen toetsen, ingebouwde sequencer, 4 beschikbare uitbreidingsslots (voor diverse kaarten met nieuwe samples die op de markt zijn), 64-stemming, 320x80 backlit display, diskdrive (leest oa standaard midifiles), hele hippe arpeggiator (die midi uitstuurt!), 4 uitgangen, uiteraard midi in/out/thru, 6 midi-faders (waarvan er 4 in een tweede mode te zetten zijn en je er dus eigenlijk 10 verschillende hebt - te gebruiken om bv knoppen van synths in reason mee te bedienen), General MIDI en nog wel wat features....tis een erg leuke bak met veel gevarieerde sounds (die komen dus uit de hier boven genoemde JV-1080, en das een module die zo ongeveer elke muzikant/studio wel in huis heeft)

nog wat info...

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~peter9/xp80.jpg

Verwijderd

Kijk een triton of triton rack kan ook heel veel voor je doen, kijk ook eens naar de synths in mijn sig.

Verwijderd

dubbel...

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

gitaarwerk schreef op 02 september 2002 @ 23:47:
fm7 - reaktor - absynth - reason etc etc.. teveel eigenlijk.. gewoon demo's en wat downloads.. maar denk dat ik wel overga op echte synths
geheheh :)
dus je gaat een dx7 kopen (da's wel betaalbaar)
en een compleet modulaire synth (da's niet betaalbaar)
en absynth bestaat niet eens in h/w (spectrale shit)
reason: een 303, 909 + alle andere leuke features,

kortom.... gitaarwerk heeft geld over? :P

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
djazete schreef op 04 september 2002 @ 19:41:
Eh, da's ReBirth. Reason is toch echt iets HEEL anders ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

djazete schreef op 04 september 2002 @ 19:41:
[...]

geheheh :)
dus je gaat een dx7 kopen (da's wel betaalbaar)
en een compleet modulaire synth (da's niet betaalbaar)
en absynth bestaat niet eens in h/w (spectrale shit)

kortom.... gitaarwerk heeft geld over? :P
heheh :)
i know dat de absynth niet bestaat..
maar ik vind het zo ongelooflijk stoer al die 19"dingetjes :P maar daar doe ik het niet om..

nee ik heb 4 synths eigenlijk op het ook

Roland JP-8080
Emu Proteus 2500
Access Virus B/C
Novation (super?)Nova
en misschien de korg triton rack versie
(helaas dat de roland fantom (d8 ik hoor) niet in 19"versie te krijgen.. geen synth.. maar wel onwijs mooi! )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

warp schreef op 04 september 2002 @ 19:47:
[...]

Eh, da's ReBirth. Reason is toch echt iets HEEL anders ;)
mwha... in reason zit rebirth bij plus een paar matige synths.. tenminste in 1,0
vind ze niet lekker werken.. wel vet met de evolution mk-125 controller.. beetje met de filters zitten kloten als modulatiewheel :) ff leuk voor live wat te spelen.

maar ik vind hardware 10x betrouwbaarder als pc :)
en bovendien..ik wil doorsparen waarschijnlijk voor een mackie control en pc als centrum houden voor midi en hd recording

• warp
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 04 september 2002 @ 20:16:
mwha... in reason zit rebirth bij plus een paar matige synths..
Ja, niet dus. Je kunt Rebirth juist rewiren in Reason.

En dat is niet voor niets... omdat Rebirth een los pakket is dat NIET bij Reason zit.

Trust me, ik heb ze alledrie (Reason 1.0+2.0 en Rebirth 2.0).

In Reason zit wel een crappy drummachine maar dat is een heel ander ding dan Rebirth.

Rebirth = 1x tr808, 1x tr909 en 2x tb303 (en wat zoute efx).

• warp
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 04 september 2002 @ 20:16:
maar ik vind hardware 10x betrouwbaarder als pc :)

en bovendien..ik wil doorsparen waarschijnlijk voor een mackie control en pc als centrum houden voor midi en hd recording
Oei, wat klopt er hier niet ;)

Waarom geen hardware Sequencer / Workstation ipv een PC dan?

* warp heeft ook een Mackie mengtafel btw, echt een puik ding! :)

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 15:43
Ik heb een Roland XP-10
Erg grappig dingetje.

En ik vind die pc programma's ook erg gaaf, maar ik speel de melodietjes toch meestal wel via het klavier in.

Verwijderd

gitaarwerk schreef op 04 september 2002 @ 20:14:
[...]

(helaas dat de roland fantom (d8 ik hoor) niet in 19"versie te krijgen.. geen synth.. maar wel onwijs mooi! )
wrong: XV-5050 = fantom, althans, hij heeft de zelfde engine, en dezelfde patches.

de fantom is wel degelijk een synth trouwens :)

• djazete

djazete

steel

waarom geen nord geval gitaarwerk? die mis ik een beetje in je rijtje..

ennem, tkost wel een flinke zak duiten al met al :)

Verwijderd

Ik werk nog met oldies van Roland:

Synthesizer Roland D-20 met PG-10 sound editor

Keyboard Roland E-20

Workstation/Keyboard Roland G-800

Vooral die laatste weet mij nog altijd te bekoren

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik heb een Nord Micro modular en dat dit schopt konten...als je er mee overweg kan dan he.
Je kan er echt alles mee maken.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

opfoe.. ik heb snachts weer lopen blaten zie ik nu al :D
hehehe..

waarom geen hardware workstation?? > €€€€(euros!! :P )en dan kan ik de helft alweer weggooien (unitor 8 / egosys kaarten etc)
nordlead.. jah.. ik weet niet..hoor zoveel goeie dingen over de virus enzo...
ach.. ik moet kiezen tussen die dingen.. de fantom is wel heel erg relax met natuurlijke klanken.. prijs is ook best wel...relaxed.. > maar.. eerst nu mijn audioset afbouwen..en dan neiuwe monitoren voor in de studio.. en DAN.. pas wil ik een hand in de buidel doen voor synths

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik wil dus geen trancemuziek of weet ik veel wat maken, maar ik wil een beetje de kant van Filmmuziek op (hans zimmer ya know), zeg nou niet, aaaaahahahahaah dat kan niet, ik wil gewoon eens kijken of ik wat viooltjes, stevige drums voor de actie etc. daarmee te kloten, kan je op de een of andere manier dat simpel en goedkoop en mooi aanpakken? Softwarematig lijkt me het goedkoopst (vooral als je er een goede cr**k voor vind) maar is er een prog waar je een synthesizer virtueel kan bedienen ofzo? Nouja, genoeg info voor replies dacht ik zo.

• warp
  • Niet online
Met al die software die al genoemd is in dit topic kun je ook prima film muziek maken hoor.
Zelfs klassiek is geen probleem... de enige limitatie is jouw eigen fantasie ;)

Dat dergelijke software veel gebruikt wordt voor dance wil nog niet zeggen dat je er geen andere muziek mee kan maken.

Verwijderd

Ik heb ook een nord rack 2 en die is echt wel aan te raden en gitaarwerk een proteus2500 is alleen aan te raden als je een soort xv3080 module zoekt met geluiden van alles en wat.

edit// maar de kleine schermpjes op de 2500 werkt wel aardig in zijn nadeel tegenover de jv/xv serie //edit

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 05 september 2002 @ 19:19:
Met al die software die al genoemd is in dit topic kun je ook prima film muziek maken hoor.
Zelfs klassiek is geen probleem... de enige limitatie is jouw eigen fantasie ;)

Dat dergelijke software veel gebruikt wordt voor dance wil nog niet zeggen dat je er geen andere muziek mee kan maken.
Duzzzz ik kan met reason ook componeren met instrumenten selecteren? het is niet alleen samples importeren?

Verwijderd

tymiek schreef op 05 september 2002 @ 14:30:
Ik heb een Nord Micro modular en dat dit schopt konten...als je er mee overweg kan dan he.
Heb ik dit weekend verpatst samen met JV1080 en ingeruild met bijbetaling voor 2 monitoren :7 !

Ff ontopic:

Externe hardware is tegenwoordig niet meer nodig, naar mijn mening. Met Cubase VST kun je genoeg vette plug-ins gebruiken die meestal nog van betere kwaliteit zijn dan al die externe synths, etc. Als je nog goede plug-ins zoekt, ga dan voor deze:
* ReFX Juno2 (als je lekkere harde house wil maken)
* Native Instruments FM7 (all rounder, maar vooral lekkere basjes)
* Native Instruments Pro-52 (meer dan 800 vette geluiden)
* Native Instruments AbSynth (vooral de Pads zijn vet!!)
* Steinberg Halion (sampler)
* Orang Vocoder (gewoon freaken - stemmen veranderen , heel profesioneel)

Ik kan er nog wel wat meer opnoemen maar dan moet je ff zeggen wat je wilt gaan maken. Veel succes!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

keuze van mij boven veel software . het ksot wel meer geld.. maar ik vind het zoveel handiger gewoon.. ik was altijd pro software.. maar ik begin steeds meer pro hardware te worden. gewoon omdat ik 1. mijn pc minder belast / 2. irritant vind om alles maar met de muis te doen..of met een controller veelsteveel moet overswitchen :(
tenzij ik een vette controller en een TC powercore kaart koop B-)

btw.. met veel gitaarmuziek (wel beetje spacy) gebruik ik heel vaak de absynth.. en net als de jaren 70-80 rock word er ook ontiegelijk veel synths gebruikt..

Verwijderd

gitaarwerk schreef op 05 september 2002 @ 22:31:
keuze van mij boven veel software . het ksot wel meer geld.. maar ik vind het zoveel handiger gewoon.. ik was altijd pro software.. maar ik begin steeds meer pro hardware te worden. gewoon omdat ik 1. mijn pc minder belast / 2. irritant vind om alles maar met de muis te doen..of met een controller veelsteveel moet overswitchen :(
tenzij ik een vette controller en een TC powercore kaart koop B-)

btw.. met veel gitaarmuziek (wel beetje spacy) gebruik ik heel vaak de absynth.. en net als de jaren 70-80 rock word er ook ontiegelijk veel synths gebruikt..
Mijn keuze voor software ipv hardware:

1. Je moet een midi controller kopen of irritant doorlussen
2. Alles uitzoeken op zo'n extern ding, dat meestal via irritante menutjes en knoppen gaat
3. Meestal zit er alleen een analoge uitgang op, dat ruis geeft
4. Je moet een mengpaneel met een aantal kanalen aanschaffen
5. Effecten toevoegen is moeilijker
6. Het is duurder
7. Met Cubase kun je van alles op elkaar los laten, zodat je de meeste vernieuwde geluiden krijgt

Maarja, het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Tegenwoordig zijn er heel veel producers (met name in de dance scene) die hun hardware vervangen door software...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[quote]Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:35:
[...]
quote]
ik heb al een mengtafel met meerdere ingangen
ik heb 2 keyboards (een algemeen keyboardje en een evolution mk-125)
ik heb al een 8 in 8 uit interface :Y) (unitor 8 )
dusz.. waarom zou ik dit weer weg willen doen :D

maar ik wil het het leifst gaan combineren..

want wat jij zegt is ook juist..
ik wil een aantal dingen hardwarematig gaan doen..zoals compressie.. ik vind softwarecompressie minder.. nou..een moie pre-amp met condens. mic vind ik ook wel nodig hardwarematig :P
eeu... effekten zou ik dus weer toevoegen in de computer... ik wil mijn pc eigenlijk uitsluitend gaan gebruken voor hd recording en midi controlle maar op welke manier weet ik niet. bijvoorbeeld een access virus zou ik graag willen hebben op mijn buerau.. maar als software echt net zo goed is.. kan ik beter een tc kaartje kopen.. :{ alleen dan moet ik weer wel een controller kopen waarmee ik lekker met de knopjes kan stoeien.. dan nog een mengtafeltje via midi (lees : mackie control / steinberg houston / logic control) want ik heb een hekel aan steeds die muis te gebruken :P

Verwijderd

ik wil een aantal dingen hardwarematig gaan doen..zoals compressie.. ik vind softwarecompressie minder.. nou..een moie pre-amp met condens. mic vind ik ook wel nodig hardwarematig :P
juist, hardware compressie blijft het beste, maar echt zoveel verschil is het niet. voor cubase heb je hele goede compressie plug-ins.
eeu... effekten zou ik dus weer toevoegen in de computer... ik wil mijn pc eigenlijk uitsluitend gaan gebruken voor hd recording en midi controlle maar op welke manier weet ik niet. bijvoorbeeld een access virus zou ik graag willen hebben op mijn buerau.. maar als software echt net zo goed is..
Acces Virus rules, maar is weer te beperkt. Elke dance producer heeft die geluiden al gebruikt helaas!
kan ik beter een tc kaartje kopen.. :{ alleen dan moet ik weer wel een controller kopen waarmee ik lekker met de knopjes kan stoeien.. dan nog een mengtafeltje via midi (lees : mackie control / steinberg houston / logic control) want ik heb een hekel aan steeds die muis te gebruken :P
[/quote]

Mackie = 8)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. ja.. idd.. ach.. meot eerst mijn style ook maar eens bepalen..maar ik wil lekker all round zijn.. vandaar dat ik mijn oog op de roland fantom heb gelegd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:46:
Kijk, ik wil dus geen trancemuziek of weet ik veel wat maken, maar ik wil een beetje de kant van Filmmuziek op (hans zimmer ya know), zeg nou niet, aaaaahahahahaah dat kan niet, ik wil gewoon eens kijken of ik wat viooltjes, stevige drums voor de actie etc. daarmee te kloten, kan je op de een of andere manier dat simpel en goedkoop en mooi aanpakken? Softwarematig lijkt me het goedkoopst (vooral als je er een goede cr**k voor vind) maar is er een prog waar je een synthesizer virtueel kan bedienen ofzo? Nouja, genoeg info voor replies dacht ik zo.
Hans Zimmer maakt ook muziek op synthesizers hoor :) De meeste filmmuzikanten wel alleen worden veel 'Final Versions' met een orkest opgenomen, en in 99% van de gevallen de London Philharmonic Concert. Roland heeft voor de JV/XP reeks een tweetal uitstekende Orchestral boards waarmee je dat soort muziek prima kan maken.

Over software kan en mag ik niks zeggen omdat ik nooit een softwarepakket heb gebruikt (en ook nooit ga doen) maar het valt me op dat 99,9999999999% van de software gebruikers trance of techno maakt, dus of het trekt alleen niet creatieve mensen aan (nofi :P) of het is gewoon beperkt tot dat soort muziek.

Afgezien van het feit dat hardware gewoon veel stoerder is :)

"I have a wall filled with old analogue synths, what the hell do I need a softsynth for?"

Verwijderd

Ik gebruik voor mijn produkties meestal combo's van software/hardware, ik bezit genoeg hardware dus ik kan kiezen. Ik vind nog steeds een echt synth/rack module veel beter als een stukje software, hiermee heb ik het niet over de geluidskwaliteit maar over dingen zoals, hardware controllers, knopjes, ledjes, ' iets in je handen hebben' , ik draai liever lekker aan de knoppen van mijn Nord dan dat ik met een muis parameters loop te veranderen. Ik bezit ook hardware mixers maar die dienen tegenwoordig nog alleen maar als tussenstation tussen mijn synths, samplers, galms etc naar mijn pc. Uiteindelijk wordt het meeste afgemixt in Cubase SX maar met hardware effecten en dergelijk , en hier en daar plugins van Waves (Naar mijn mening de beste).

En waarom de meeste trance/techno maken is gewoon omdat hier de uitdaging niet zo groot is, als je deze stylen 5 jaar gemaakt hebt komt het behoorlijk je strot uit om iedere beat met boom boom boom boom te beginnen als basis voor de kickdrum.

Ik moet zeggen ook al heb ik hardware synths dat ik van sommige plugins heel onder de indruk ben, zoals FM7 die ik dan ook vaak gebruikt.

En waarom de meesten geen hardware hebben ? duur, en plugins kun je gratis via kazaa/winmx etx downloaden.

Edit// ik moet ook zeggen dat ik het heel lame vind als je alleen maar plugins en andere dingen download zonder er voor te betalen, en dan het ook nog presteerd om dingen uit te brengen. Als je dit doet, koop ze dan gewoon eerlijk want je verdiend er tenslotte je geld dan mee. Sommige bedrijven hebben bijna de deuren moeten sluiten omdat er veelste cracks rond zwerven en niemand meer tot aanschaf overgaat //edit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:18:
Ik gebruik voor mijn produkties meestal combo's van software/hardware, ik bezit genoeg hardware dus ik kan kiezen. Ik vind nog steeds een echt synth/rack module veel beter als een stukje software, hiermee heb ik het niet over de geluidskwaliteit maar over dingen zoals, hardware controllers, knopjes, ledjes, ' iets in je handen hebben' , ik draai liever lekker aan de knoppen van mijn Nord dan dat ik met een muis parameters loop te veranderen. Ik bezit ook hardware mixers maar die dienen tegenwoordig nog alleen maar als tussenstation tussen mijn synths, samplers, galms etc naar mijn pc. Uiteindelijk wordt het meeste afgemixt in Cubase SX maar met hardware effecten en dergelijk , en hier en daar plugins van Waves (Naar mijn mening de beste).

En waarom de meeste trance/techno maken is gewoon omdat hier de uitdaging niet zo groot is, als je deze stylen 5 jaar gemaakt hebt komt het behoorlijk je strot uit om iedere beat met boom boom boom boom te beginnen als basis voor de kickdrum.

Ik moet zeggen ook al heb ik hardware synths dat ik van sommige plugins heel onder de indruk ben, zoals FM7 die ik dan ook vaak gebruikt.

En waarom de meesten geen hardware hebben ? duur, en plugins kun je gratis via kazaa/winmx etx downloaden.

Edit// ik moet ook zeggen dat ik het heel lame vind als je alleen maar plugins en andere dingen download zonder er voor te betalen, en dan het ook nog presteerd om dingen uit te brengen. Als je dit doet, koop ze dan gewoon eerlijk want je verdiend er tenslotte je geld dan mee. Sommige bedrijven hebben bijna de deuren moeten sluiten omdat er veelste cracks rond zwerven en niemand meer tot aanschaf overgaat //edit
Je kan het ook andersom bekijken: je maakt je produkties met cracks en met het geld dat je er voor krijgt koop je de software/hardware die je gebruikt. Ik ken veel mensen die zo begonnen zijn. Dus het hoeft niet perse lame te zijn ;)

Kijk anders voor meer informatie over muziekhardware/software op

www.clubcharts.nl
http://synthforum.system-x.org/
www.samplecity.net (engels)
www.tranceaddict.com/forums (engels)

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:49:
Duzzzz ik kan met reason ook componeren met instrumenten selecteren? het is niet alleen samples importeren?
Ja dat klopt. Reason is veel meer dan alleen maar een sampleplayer.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:18:
daar ben ik het met je eens : ALS je er geld mee verdiendt. op dit moment doe ik het voor mijn lol.. en een synth mag je in de winkel toch ook uitproberen? (ok hier heb je demo's voor :D ) Maar ik vind dat je alles moet kunnen proberen (zoals fm7 met een tijdlimiet doet enzo ) Ik vind muziek maken nu wat toegankelijker.. maar idd als je professioneel bezig gaat is illegale software lame..

Verwijderd

Dubbelpost ;)

Verwijderd

Precies ALS ja.... :)

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:49:
juist, hardware compressie blijft het beste, maar echt zoveel verschil is het niet. voor cubase heb je hele goede compressie plug-ins.
Zoals de Waves Masters Bundle 3.5 bijvoorbeeld. De L2 Loudness Maximizer (met ARC) is echt goeie shit :)
tymiek schreef op 05 september 2002 @ 14:30:
Dit mag wel even herhaald worden :) Ik heb z'n grote broer en ik ben er ook zeer tevreden mee. Vaak ben ik alleen maar bezig brute geluiden uit dat ding te krijgen in plaats van muziek maken wat mijn uiteindelijk doel dan toch wel is.

Misschien leuk als mensen hier met een (micro) modular patches posten hier? Lijkt me wel leuk om te horen wat voor dingen iedereen eruit krijgt geworpen. Ik ga wel ff webspace zoeken eventueel.

Verwijderd

Ali G schreef op 06 september 2002 @ 18:58:

Misschien leuk als mensen hier met een (micro) modular patches posten hier? Lijkt me wel leuk om te horen wat voor dingen iedereen eruit krijgt geworpen. Ik ga wel ff webspace zoeken eventueel.
een erg goed plan, ik ben van de partij...heb nu een jaar de micro maar koop volgende week de rack-versie...volop genieten dus de komende tijd, vooral de stap van 3 naar 18 knoppen staat me wel aan (al laat ook het verviervoudigen vd capaciteit me niet onberoerd)

maar ali, ik dacht dat je een keer hier ergens meldde dat je weinig met dat ding deed, alleen zo nu en dan aals effecten bak over gitaar van je broertje ofzo? (kan mijn slechte geheugen zijn). hoe dan ook, ik ben wel nieuwsgierig naar je creaties op dat wereldapparaat gezien onze overeenkomende muzieksmaak

• djazete

djazete

steel

veel s/w compressors en galmpjes zijn beter dan hardware wat te betalen is...
om vergelijkbare kwaliteit te behalen moet je voor de hardware soms echt bakken geld uitgeven... zelfde geldt bv voor die fm7, dat ding klinkt net zo goed als de dx7 schijnt, en ik vind hem ook echt erg goed klinken...

die hans zimmer muziek wordt vnml met samples gemaakt en wat synthesizers, maar een softsampler en een sequencer en wat samplecds doet wonderen volgens mij .. :)
knap staaltje hanszimmer soundtrack namaken:
http://www2.hku.nl/~niels10/downloads/%201%20Battle.mp3
(blazers zijn echt opgenomen, de rest samples)
(uit gladiator en dit is niet mijn werk maar dat van een klasgenoot)

ennem mr rudy, wat doet jou denken dat 99% vd orchestrale filmmuziek met de london philharmonic wordt opgenomen???

volgens mij zie ik op mn soundtracks altijd netzoveel andere namen staan als die naam namelijk...

en dan nog een kleine offtopic, omdat we het over synthesizers hebben, een synthesizer track van mij, voor het eerst sinds tijden weer eens iets gemaakt...:
http://www2.hku.nl/~jan5/zooi/Coast.mp3 (ben benieuwd wat jullie ervan denken :)) (ennem, please dont burn me ;))

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:09:
maar ali, ik dacht dat je een keer hier ergens meldde dat je weinig met dat ding deed, alleen zo nu en dan aals effecten bak over gitaar van je broertje ofzo? (kan mijn slechte geheugen zijn). hoe dan ook, ik ben wel nieuwsgierig naar je creaties op dat wereldapparaat gezien onze overeenkomende muzieksmaak
Ja dat klopt. Maar toen had ik dat ding net :)
Ik gebruik hem nu eigenlijk volop op gewoon nieuwe geluiden te creeëren en die eventueel te gebruiken in mijn muziek. Want ik maak wel veel muziek, alleen ik maak jammer genoeg nog steeds te weinig gebruik van dat ding in mijn muziek. Dat komt simpel door al die 'verdomde' vsti's die ook nogal interressant zijn :)

Verwijderd

Ali G schreef op 07 september 2002 @ 12:44:
[...]

Ik gebruik hem nu eigenlijk volop op gewoon nieuwe geluiden te creeëren en die eventueel te gebruiken in mijn muziek. Want ik maak wel veel muziek, alleen ik maak jammer genoeg nog steeds te weinig gebruik van dat ding in mijn muziek. Dat komt simpel door al die 'verdomde' vsti's die ook nogal interressant zijn :)
ik gebruik hem zelf eigenlijk niet echt voor "standalone" geluiden maken omdat die met andere (softwarematige)middelen ook te maken zijn (het ding is zelf natuurlijk ook software, maar dat terzijde)....ik vind het interessante van het apparaat de aanstuurbare sequencers en de vele maniere waarop alles te beinvloeden is, waardoor hele systemen te maken zijn die voortkabbelen en zichzelf bv langzaam aanpassen - iets dat je op andere manieren nooit kunt bereiken (misschien in reaktor maar dat vind ik zelf niet echt intuitief werken)

Verwijderd

djazete schreef op 07 september 2002 @ 11:13:

ennem mr rudy, wat doet jou denken dat 99% vd orchestrale filmmuziek met de london philharmonic wordt opgenomen???

volgens mij zie ik op mn soundtracks altijd netzoveel andere namen staan als die naam namelijk...
Voornamelijk omdat je in praktisch elke 'making of' waar aandacht aan de muziek wordt besteed je dat orkest ziet. Starwars natuurlijk het grote voorbeeld. Hoewel John Williams ook vaak het Boston Pops Orchestra gebruikt.

• djazete

djazete

steel

heb je misschien net 2 making ofs gezien met dat orkest ofzo...

volgens mij klopt het niet echt namelijk maar dat doet er niet echt toe..
:+
Pagina: 1