Toon posts:

Niewe Duron 1200MHz/200FSB op abit kt7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic reeds doet vermoeden heb ik een nieuwe processor gekocht voor mijn abit kt7. Namelijk de AMD duron 1200/200FSB.
Het probleem is nu dat als ik dit er in gooi mijn monitor geen beeld geeft. De computer gaat wel aan, doet verder nix (hoor geen hdd ratelen ofzo), geeft geen beeld, maar geeft ook geen waarschuwings-signalen.
Wat kan ik doen om het wel te laten werken?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens een BIOS Update :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de niewste bios er al in hangen.
MOET je perse koelpaste op je proc doen eigenlijk? anders is dat ding waarschijnlijk nu dood :( :(

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:14:
MOET je perse koelpaste op je proc doen eigenlijk? anders is dat ding waarschijnlijk nu dood :( :(
Als je geen plakje koelprut op je koeler hebt zitten moet het, en als er wel zo'n standaard plakje op zit hoeft het niet, maar het is wel verstandig, die standaard zooi geeft de warmte niet echt goed door, dus gewoon eraf halen en Koelpasta er tussen (Klein drupje op de core)

Verwijderd

erm... Geen koelpasta = Dodelijk

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:19:
Als er geen standaard koelprut op de koeler zit niet nee, maar met die prut kan het ook best, alleen is je proc dan een stuk heter :P

Verwijderd

Topicstarter
er zat wel wat op, maar niet veel :(
Kan ik nu concluderen dat mijn 1uur oude proc al dood is?
proc ziet er wel een beetje mat van kleur uit...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:14:
Lijkt me nu wel duidelijk.... RIP

Koelpasta is zo goed als verplicht

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:21:
Ruik er eens aan, als je een brandlucht ruikt is ie waarschijnlijk stuk, anders gewoon proberen, hij zou nog best kunnen werken :) Wel koelpasta gebruiken natuurlijk :P

Verwijderd

Ik heb er nu nog oude opgedroogde koelpasta van een jaar geleden onder zitten en alles werkt top. Hij is al meerdere keren oververhit geweest door een lekkage in de pomp. Echter na een half uur deed hij het steeds weer. Mischien is de core naar zijn grootje?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Bios resetten?

Heb je misschien nog een andere multiplier ingesteld? Dan start ie als de proc gelocked is ook niet op namelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:19:
Ho, wacht, time-out! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/c/4.gif

Ten eerste: als er al een thermal pad aan de onderkant van de gebruikte cooler zit, dan moet je juist geen koelpasta gebruiken! Of het een, of het ander, zeker een van die twee uiteraard, maar niet allebei!
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:21:
Nee, dat doe je juist goed. Er moet juist heel weinig koelpasta op! Een piepklein kloddertje zo groot als een speldeknopje, zo dun en gelijkmatig mogelijk uitgesmeerd over de core (niet de hele proc natuurlijk, alleen dat vierkantje in het midden) plus nog een heel klein tikkeltje op de koeler is genoeg! Je gebruikt pasta alleen maar om oneffenheden op de oppervlakte van de cooler en op de processorcore in te vullen en zo het contactoppervlak egaal te maken. Teveel koelpasta heeft juist een nadelige invloed op de koeling!

De eerste reactie is volgens mij trouwens een veel toepasselijkere: je moet waarschijnlijk je BIOS updaten naar een versie die Durons met de zgn. "Morgan" core (1GHz en hoger) ondersteunt. Dat moet je uiteraard doen met de oude CPU erin (zodat je computer in de eerste instantie opstart, duh).

Bij het BIOS-flashen is de standaard "eigen-risico-disclaimer" uiteraard van toepassing. 8)

Succes! :)

• Erik1
  • Niet online
Uhm, hij zei dat z'n BIOS al de nieuwste versie was. maar als je nu ff op de site van Abit kijkt kun je denk ik wel zien of die nieuwste versie je morgan CPU ondersteund :)

Verwijderd

Zover ik weet moeten alle Tunderbirds tot 1400MHz op dat moederbord kunnen en de morgan wordt ook ondersteunt. Morgen krijg ik de zelfde processor, en dat moederbord heb ik al een aantal jaartjes hier liggen. Ik zal je dus wel op de hoogte houden.

Verwijderd

Topicstarter
terug gegaan naar die winkel.
ze hebben hem daar getest en deed het daar ook niet.
geld terug gehad :D

edit:
was dus niet doorgefikt! zeiden ze daar ook: "hij ruikt niet doorgebrandt!"
wassie ook niet. je proc brandt echt niet door van 1 minuut aanstaan zonder koelpasta!
Pagina: 1