Toon posts:

Overklokken PIII650E??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII650E (100MHz FSB) op een Abit BE6-II mobo. Nu wil ik dit ding gaan overklokken, maar ik kan de multiplier in het bios niet hoger zetten dan x6,5... dit omdat ie dat gewoonweg niet pakt, de fsb verhogen kan wel gewoon...
weet iemand hoe ik die multiplier kan verhogen??

Verwijderd

Voor de honderdste keer, de multiplier is gelocked bij Intel, behalve bij wat oude processors en NEE je kan je cpu niet unlocken, Intel that is...

Verwijderd

Multiplier kun je idd niets aan wijzigen. Gewoon de FSB met stapjes verhogen, en het cvoltage langzaam verhogen. Je kunt zo een heel eind komen......

Verwijderd

Topicstarter
Over die multiplier; op dat slot 1 ding (dus waar de processor opzit) staat een (gesoldeerde) brug die op 'auto' staat, deze kan op over 'overclock' worden gezet. Iemand ervaring hiermee?? Zou je hiermee de multiplier kunnen verhogen??

schematische weergave:
auto|overclock
o=o-o

dat 'auto' en 'overclock' staat er gewoon op geprint...

Verwijderd

<marquee><h1>Goed lezen: Je kan de multiplier niet unlocken!!!</h1></marquee>

Verwijderd

Topicstarter
ja, duhh... maar wat als je die brug nou op overclock zet?? daar al aan gedacht?!

Verwijderd

Dat is om je VCore op te krikken als dat niet in de BIOS kan!|:(

Verwijderd

goof, je denkt toch niet dat wat jij ff bedenkt nog door niemand anders al is bedacht ??
ga nou maar aan de busspeed klooien, daar is die BE6-2 een prima bord voor (vraag maar aan ome plop)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Pin B21 (Slot 1) is het pinnetje waar je multiplier mee gezet wordt. Plak hem af met plakband of iets van nagellak oid daarna kan je de FSB gemakkelijk veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Twarp op 16-07-2004 23:28 ]

Meh ...

Verwijderd

:ZZucht:Z

Verwijderd

Overklok maar gewoon niks . Als je er zo weinig vanaf weet moet je het maar gewoon zo laten .
Pagina: 1