Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Helemaal. 3.9 miljoen verkocht tot nu toe. Ja, er komen wat spellen uit, maar echt een succes wordt het toch nooit meer! Tuurlijk, hij is de snelste, maar wat voor goede racers komen er nog aan?
I'm having a flamewar, and everybody's invited!
Maakt niet uit dat ie geflopt is als gameconsole. Als MP3/DivX/DVD speler doet ie het ook erg goedVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:43:
Ja, dat kun je maar beter doen. Weet je waarom? De Xbox is helemaal geflopt.
Helemaal. 3.9 miljoen verkocht tot nu toe. Ja, er komen wat spellen uit, maar echt een succes wordt het toch nooit meer! Tuurlijk, hij is de snelste, maar wat voor goede racers komen er nog aan?
What a fine day for Science! | Specs
En hij krijgt als cijfer : 7/9/9/8/7
Dus misschien is dat wat
PS2 Linux Kit anyone?Huntor schreef op 02 september 2002 @ 18:03:
[...]
Maakt niet uit dat ie geflopt is als gameconsole. Als MP3/DivX/DVD speler doet ie het ook erg goedProbeer dat maar eens met je PS2.
Tsja, ik sneup ff door de newbie faq van de PS2 linux kit :
Oke das fijn, mp3 lukt wel maar dat moet je maar proberen of het lukt.*How do I listen to mp3s?
Well, you can try downloading xmms or mpg123. Many other players use x86 asm,
which won't work on the PS2.
Nou het werkt wel maar weer niet van harte. Tuurlijk zal dit wel komen, maar op dit moment werkt het gewoon nog niet.*How do I play mpeg/divx files?
mplayer is working, kind of. I suggest waiting a week or so for someone to make
an easy-to-use ps2 binary.
You can try smpeg at http://playstation2-linux.com/projects/cfyc, which
also requires SDL at http://playstation2-linux.com/projects/libsdl
Ik heb Sega GT2002 gezien en het lijkt me werkelijk fantastisch! Even wachten op reviews als ie uitkomt, maar dit lijkt me wel wat! Thanx!
[ Voor 0% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-09-2002 18:50 . Reden: Sega GT 2002 gezien :) ]
Tja, maar goed, 't wordt gemaakt door hobbyisten, en dat is dus net als met emulators: Het werkt niet gegarandeerd goed. Je kunt wel verwachten dat er hard aan gewerkt wordt, maar het kost wel even tijd voordat 't echt goed bruikbaar is.Huntor schreef op 02 september 2002 @ 18:23:
[...]
Tsja, ik sneup ff door de newbie faq van de PS2 linux kit :
[...]
Oke das fijn, mp3 lukt wel maar dat moet je maar proberen of het lukt.
[...]
Nou het werkt wel maar weer niet van harte. Tuurlijk zal dit wel komen, maar op dit moment werkt het gewoon nog niet.
Maar dat is wat anders dan zeggen dat 't niet kan
Verwijderd
Das waar maar dat van xbox is ook door hobbyisten gemaakt. Nu is het voor de box proggen wat makkelijker omdat er gebruik kan wordne gemaakt van DirectX en Visual Studio. Met de Xbox, die minder lang uit is, en die pas sinds maart homebrew shit speelt, kunnen ze toch al meer dan op de PS2.Devil N schreef op 02 september 2002 @ 18:43:
[...]
Tja, maar goed, 't wordt gemaakt door hobbyisten, en dat is dus net als met emulators: Het werkt niet gegarandeerd goed. Je kunt wel verwachten dat er hard aan gewerkt wordt, maar het kost wel even tijd voordat 't echt goed bruikbaar is.
Maar dat is wat anders dan zeggen dat 't niet kan
Verwijderd
Zonder uitgebreid uit te leggen waarom (ISS fans weten wat ik bedoel): Dat is de verkeerde ISS.ISS is er gewoon voor de xbox hoor.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Idd,en ook een vrij slechtes_roubos schreef op 02 september 2002 @ 23:18:
[...]
Zonder uitgebreid uit te leggen waarom (ISS fans weten wat ik bedoel): Dat is de verkeerde ISS.
Vermijden dus
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
ik dacht dat tokyo in japan lag?armageddon_2k1 schreef op 03 september 2002 @ 12:23:
Je hebt ISS en je hebt Pro Evolution Soccer (ook wel Winning 4 Eleven, toch?) en ze zijn allebei van Konami, alleen de ene uit tokyo en de andere uit japan, zoiets derglijks in ieder geval. Mij gaat het in ieder geval om Pro Evolution Soccer

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
But of course
En het doet me goed om een Cloud icon te zien. FF7 roeleert grote tijd
Verwijderd
nou geprobeert met ps2 en hij kan het nu jij weerHuntor schreef op 02 september 2002 @ 18:03:
[...]
Maakt niet uit dat ie geflopt is als gameconsole. Als MP3/DivX/DVD speler doet ie het ook erg goedProbeer dat maar eens met je PS2.
dat ding kon het een stuk eerder
die xbox is gewoon geflopt moet je mee leren leven
Topic kan wel gesloten worden want ik heb antwoord op beide vragen
triest persoon ben jij zeg, om alleen maar over race spellen te hebben:Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:43:
-F1 2002
-Project Gotham Racing
-Int. Rally Sport
Ik heb ze allemaal en deze spellen zijn stuk voor stuk supergaaf, alleen F1 2002 heeft wat mindere punten.
Oja en dan maar een berichtje pasten van 2 maandjes terug:
Ok wat er nu is:
-Halo
-Munch oddworld
-Int. Rallysport racing
-Crash Bandicot
-Doa 3
-Project Gotham Racing
-Amped
-Elder Scrolls III: Morrowind
-Buffy the Vampire Slayer
-MechAssault
-Dark Summit
Wat er komt:
-Unreal Championship
-BC
-Project EGO
-Colin McRae 3
-Halo 2
-Crazy Taxi 3
-Deathrow
-Team behind conflict: Desert Storm
-SplinterCell
-Team SAS
-Star wars: Knights of the old Republic
-Hitman 2
-Metal Gear Solid 2
-Mortal Kombat 5
-Ninja Gaiden
-The Thing
-Shenmue II
-DOOM III
-Onimusha 2: Samurai's Destiny
-Worms 3
-Max Payne 2
Daarnaast is de xbox de eerste Console die online gaming serieus oppakt, en dan ook nog op een manier die uiterst scherp geprijst is.
Deze lijstjes heb ik even snel bij elkaar gezocht, daarnaast komt er nog veel meer uit en is er al veel meer uit.
Kennelijk ben je gewoon niet op de hoogte wat er uit is, en daarom ga je maar wat lopen blaten, kortom als je geen kennis van zaken heb, zeg dan liever niet in plaats van de boel lopen afkraken.
Beroep Student achja... Ga lekker werken man, dan kan je er ook een kopen.......Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:43:
Everywhere you go you always take the weather with you
Ik ga zeker wel een xbox kopen, zodra er linux op draait, heb ik een game bak (voor opengl linux games), divx/dvd en server ineens..en dat voor weinig geld (MS legt er nog geld bij> mooier kan haast niet)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
blouweKip hou jij toch eens op met je anti MS spam, directx bestaat al meer een jaar of 7, dat is dus ruim voordat linux ook maar enigzins iets in te brokkelen had op games gebied.blouweKip schreef op 03 september 2002 @ 14:55:
Mijzelf boeien al die consoles niet zo, maar ik vraag me af waarom mensen niet door schijnen te hebben dat de xbox niet zozeer bedoeld is om winst te maken in de console markt, maar meer om developers te dwingen om directx te gebruiken, wat weer een negatief effect heeft op het porten van spellen naar diverse platforms, tenslotte is directx een ramp als je een game op meerdere platforms wil hebben...op die manier probeert MS de toegang tot de desktop markt voor linux weg te houden, qua office ed is linux namelijks al wel geschikt, maar het aantal 3d spellen is niet echt groot, met de xbox probeert ms dus slechts hun monopolie op de pc te versterken.
Ik ga zeker wel een xbox kopen, zodra er linux op draait, heb ik een game bak (voor opengl linux games), divx/dvd en server ineens..en dat voor weinig geld (MS legt er nog geld bij> mooier kan haast niet)
Daarnaast is het gewoon grote bullshit wat je roept, linux moet gewoon zorgen dat ze hun eigen development tools aanbieden, dat dat er niet is dat is toch logisch.
Daarnaast, is het volstrekt begrijpelijk dat MS geen Directx voor linux ontwikkelt, MS heeft als doel MS producten te verkopen, en het is dus niet logisch dat je de concurrent in het zadel gaat helpen

Daarnaast maakt MS het de ontwikkelaars met direct X juist ZEER makkelijk games kunnen nu makkelijk voor zowel xbox als windows pc's ontwikkelt worden.
Dan nog wat, game ontwikkelaars zitten echt niet te wachten op die paar mensen die nog linux draaien en nog steeds niet begrijpen dat het een aflopende zaak is, zeg nou eens eerlijk, de ontwikkeling van Linux staat stil, MS loopt mijlenver voor met haar .NET technologie, en wat heeft linux nou te bieden?
Dat MS het ontwikkelaars juist makkelijk maakt (alleen op de korte termijn) met directx in de xbox is juist de reden dat de xbox als wapen tegen OpenGL kan worden gezien, men dwingt developers vanuit kosten opzicht alleen de korte termijn te zien, dat jij als gebruiker keuze moeilijk vind en graag teveel wilt betalen voor brakke software is JOUW keuze, dat jij het echter erg vind als andere mensen wel keuze willen hebben vind ik niet normaal, die "paar" mensen die linux draaien zijn de afgelopen jaren vele malen groter geworden omdat Linux sneller ontwikkeld dan windows, er is meer keus, en de performance is beter, .NET is in theorie leuk, alleen zal de platformonafhankelijkheid van .net applicaties in de praktijk tegen vallen (of denk jij dat alle functionaliteit van .net mogelijk zal zijn op andere platformen?> dankzij MS dus niet)
.Net wordt niet zozeer een succes door wat het kan of omdat mensen het kiezen, maar door MS hun monopolie..ze hebben zo vaak domme fouten (zie onderschatting internet) goed kunnen maken daardoor dat dat nu ook wel weer zal gebeuren.
Wat Linux als voordelen heeft tov windows zijn: kostenefficient, snellere ontwikkeling, kwaliteit, flexibiliteit, transparantie..Ik weet het sommige woorden snap je misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat het onder "spam" valt.
Verwijderd
Leuke Flame maar ik werk al 8 jaar als software developer op zowel windows als *nix systemen, het idee van platformonafhankelijk ontwikkelen is leuk, maar in de praktijk werkt het niet omdat je altijd te maken zult hebben met de wet van de zwakste schakel.blouweKip schreef op 03 september 2002 @ 16:52:
Wat Linux als voordelen heeft tov windows zijn: kostenefficient, snellere ontwikkeling, kwaliteit, flexibiliteit, transparantie..Ik weet het sommige woorden snap je misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat het onder "spam" valt.
Daarnaast denk je totaal verkeerd, als 80 procent van de mensen linux zouden draaien zouden alle games voor de linux gemaakt worden en misschien enkele voor windows. Het heeft namelijk NIETS met kwaliteit te maken, nog met binding van game producenten, het enige wat telt is dat 99% van de gamers speelt op windows platformen, dat is gewoon een feit, al je praatjes erom heen zijn gewone pure frustratie.
En dat linux qua technologie niet op kan tegen MS producten is heel frustrerend
Daarnaast worden games ook gewoon geport naar de MAC (UT2003), dus zo moeilijk is het niet, dat het voor linux niet gedaan wordt boeit mij niet. Ik werk liever met proffesionele Operating systemen in plaats van shovelware.
Tuurlijk heeft het aantal gebruikers te maken met de beschikbaarheid van software, ik weet me de tijd echter nog goed te herinneren dat de eerste games voor dos ed uitkwamen zonder dat die gebruikers markt al groot was, iedere markt groeit van klein naar groot, en jouw impliciete suggestie dat dat voor linux dus niet opgaat wordt duidelijk gelogenstraft door ontwikkelingen uit het verleden, het enige wat ik zie is dat het monopolie (mede door slecht overheidsbeleid in de VS) dit keer zodanig groot is dat het normale marktwerking bijna onmogelijk maakt en dat die vorm van marktfalen het idd wel heel moeilijk maakt om games te verkopen op linux (wat niets te maken heeft met development tools)Daarnaast denk je totaal verkeerd, als 80 procent van de mensen linux zouden draaien zouden alle games voor de linux gemaakt worden en misschien enkele voor windows. Het heeft namelijk NIETS met kwaliteit te maken, nog met binding van game producenten, het enige wat telt is dat 99% van de gamers speelt op windows platformen, dat is gewoon een feit, al je praatjes erom heen zijn gewone pure frustratie.
Er zullen vast zaken zijn waarin windows technisch beter is dan Linux, net zoals omgekeerd (gezien het feit dat gebruiksvriendelijkheid van de gui voor 99% afhankelijk is van de externe support kan ik er voor windows eigenlijk geen enkele bedenken)En dat linux qua technologie niet op kan tegen MS producten is heel frustrerend
Daarnaast worden games ook gewoon geport naar de MAC (UT2003), dus zo moeilijk is het niet, dat het voor linux niet gedaan wordt boeit mij niet. Ik werk liever met proffesionele Operating systemen in plaats van shovelware.
Als ik zie dat een simpele OpenGL applicatie onder Linux diezelfde applicatie op windows (xp in dit geval, games: RTCW/Tribes2) dik achter zich laat en dat development in maya op linux ook een stuk beter gaat dan is het voor mij niet zo moeilijk on windows als de mindere te zien.
Ik irriteer me idd aan de pogingen van MS om de keuze voor de consument danig te beperken en ik sta iedere dag nog te kijken van de kortzichtigheid van de mensen die daarin willens en wetens mee gaan, van dat laatste wordt ik idd wel eens gefrusteerd
Als professioneel betekent: duur en inflexibel, dan kies ik daar idd niet voor...helaas is mn keuze mede door micosofts politiek niet helemaal vrij
Verwijderd
Ik zit gewoon in 6 gymnasium, dus mijn enige uitgaven zijn die die ik wil maken; en met mijn loon kan ik iedere maand een Xbox kopen.
Verwijderd
Hij mag dan wel geflopt zijn maar Halo is eg helemaal t einde!!!!!!Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:43:
Verwijderd
Wanneer komt dat k*t spel nou op PCVerwijderd schreef op 06 september 2002 @ 18:13:
[...]
Hij mag dan wel geflopt zijn maar Halo is eg helemaal t einde!!!!!!