Toon posts:

[ECS K7VTA3 3.1] DRAM probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit moederbord: http://www.ecsusa.com/ecs...tw/products/k7vta3_3x.htm
met deze bios http://www.ecs.com.tw/download/k7vta33x.htm

Ik krijg bij deze verder goed draaiende plank mijn DRAM niet op 166 Mhz.
Dan boot windows niet meer. CAS staat op 2.5 (default)

Ik heb de laatste bios er al op gezet.
Op 133 Mhz loopt alles echter goed, maar ik koop natuurlijk geen pc2700 om het op 266 te laten draaien 333 moet kunnen.

Nu zegt sandra ineens dat er een KT266a chip op zit ????
Op doos, mobo (ook op de northbridge) en in boekje staat KT333 ??? snappen jullie het nog

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

dat mobo is toch een gewoon 266mhz mobo, als je dan je geheugen gaat overclocken trek je ook je agp/ pci bus hoger volgens mij. Grootte kans dat 1 van je onderdelen dat niet trekt zoals videokaart. geluidskaart enz. Dit mobo heeft geen divider die dat regelt. Het is ook nog maar de vraag of je processor die snelheid trekt, als die opeens een hogere fsb moet gaan draaien!
http://www.ecsusa.com/K7VTA3.cfm kijk zelf maar.

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 02 september 2002 @ 17:21:
dat mobo is toch een gewoon 266mhz mobo, als je dan je geheugen gaat overclocken trek je ook je agp/ pci bus hoger volgens mij. Grootte kans dat 1 van je onderdelen dat niet trekt zoals videokaart. geluidskaart enz. Dit mobo heeft geen divider die dat regelt. Het is ook nog maar de vraag of je processor die snelheid trekt, als die opeens een hogere fsb moet gaan draaien!
http://www.ecsusa.com/K7VTA3.cfm kijk zelf maar.
Deze plank hoort een KT333 Chip te hebben, geheugen en fsb zijn gescheiden bij spd pakt hij ook 166 mhz voor DRAM (fsb is dan gewoon 133) maar dan boot hij niet.
nu zecht sandra ineens dat er een KT266 a chip op zit terwijl op de doos KT333 staat????

• charrel

charrel

Cortisol4life..

als jij echt dat mobo hebt moet je maar ff op de specs kijken bij ddr, staat toch echt dat er ddr200 of ddr266 in moet, geen 333. Dus ik weet niet hoe groen jij bent .............als je daar toch over begint 8)7
lol, je hebt je niet zo vriendelijke reply al weggehaald. Maar als je nu ff op die site kijkt die ik je net gaf, dan zie je dat het gewoon een kt266a is ja, en die heeft geen ddr333 support alleen ddr200 en ddr266!
Ander mobootje word dat dus!

Verwijderd

Op de site staat:
VIA® KT266A & VT8233 Chipset
Hij hoort dus helemaal geen KT333 Chipset te hebben. Punt.

Verwijderd

charrel schreef op 02 september 2002 @ 17:26:
als jij echt dat mobo hebt moet je maar ff op de specs kijken bij ddr, staat toch echt dat er ddr200 of ddr266 in moet, geen 333. Dus ik weet niet hoe groen jij bent .............als je daar toch over begint 8)7
Er zijn verschillende typen van dit mainboard. Deze 3.1 versie heeft een Via KT333 chip en hoort gewoon PC2700 te ondersteunen. Dus je hebt de verkeerde gegevens erbij gezocht (over groen zijn gesproken :))

Verwijderd

Topicstarter
http://www.ecs.com.tw/products/k7vta3_3x.htm
Hier staat toch duidelijk dat het om een KT333 chip gaat:

CHIPSET
VIA® KT333 (NB) & VT8233A (SB) Chipset
KT333 V-Link Host system controller and VT8233A V-Link Client to PCI/LPC bridge
Peak Bandwidth 266MB/S 8-bit V-link Host Controller
LPC I/O - IT8705F
System Hardware Monitor: Integrated in IT8705F
AC97 Audio Codec
Compliant with AC97 2.2 specification

Dit is toch echt mijn moederbord (met Raid etc.)
Er staat ook DDR333 op de plank!!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:28:
Op de site staat:
[...]

Hij hoort dus helemaal geen KT333 Chipset te hebben. Punt.
dat zeg ik, lol :/

• charrel

charrel

Cortisol4life..

dat is de versie 3, die heb je dan wsl niet gekregen v1.x en v2.x hebben gewoon een kt266a!

Verwijderd

Nogmaals : dit is de 3.1 versie en die heeft WEL een KT333 chip!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]charrel schreef op 02 september 2002 @ 17:29:
[...]

Kijk nu eens op www.ecs.com.tw er is ook een v3.1 met de KT333 chip, deze heb ik want dat staat zoals eerder vermeld op mijn mobo, doos en in het boekje!!

Verwijderd

charrel schreef op 02 september 2002 @ 17:30:
dat is de versie 3, die heb je dan wsl niet gekregen v1.x en v2.x hebben gewoon een kt266a!
Hij heeft in de titel al aangegeven dat ie een versie 3.1 heeft!

Verwijderd

Op de site staat:
VIA® KT333 (NB) & VT8233A (SB) Chipset
.
Ik was gewoon veel te snel met mijn domme antwoord. Punt.

;)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeveel IDE Poorten zitten er op? Als er 2 op zitten heb je een 2.x of 1.x, en als er 4 op zitten (2 gewone en 2 RAID dan is het de 3.x. Is het de 3.x, daz zou 166MHz moeten werken, werkt dat niet, is er idd iets mis :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:37:
Op de site staat:
[...]
.
Ik was gewoon veel te snel met mijn domme antwoord. Punt.

;)
Heb je wel een idee hoe dit kan dan?? hebben ze dan de verkeerde NB erop gebakken, ik haal straks eerst de heatsink eraf, ik wil het nu zien ook

Verwijderd

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 september 2002 @ 17:40:
Hoeveel IDE Poorten zitten er op? Als er 2 op zitten heb je een 2.x of 1.x, en als er 4 op zitten (2 gewone en 2 RAID dan is het de 3.x. Is het de 3.x, daz zou 166MHz moeten werken, werkt dat niet, is er idd iets mis :)
Voor de zoveelste keer ik heb de 3.1 met gele Raidcontrollers, mooie paarse PCB en blauwe dimsloten

Hoe kan sandra (laatse versie) dan een KT266a detecteren, drinken ze bij ECS tijdens kantooruren

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Heren, HEREN!!!!!!!
ff de messen van tafel, ja?

Sandra lult wel vaker uit haar bevallige nekje.
Neo2001, weet je zeker dat je de laatste update van Sandra hebt, en dat deze idd de KT333 herkent???

Voor wat betreft de problemen> Heb je de CAS delay soms te krap staan? PC2700 kan dacht ik alleen op CAS3 (of 2,5) lopen, CAS 2 zou te krap zijn. FF Bios checken.
En o ja, heb je de nieuwste BIOS gedownload?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Erik1
  • Niet online
ff kijken of je de nieuwste versie van SANDRA hebt, zo nee, die eropzetten, zo ja, of zegt SANDRA nog steeds KT266a, ff het heatsinkje erafhalen en kijken, kun je gelijk er koelpasta onder doen en 4 kleine drupjes secondenlijm op de hoekjes, want dat standaard dubbelzijdige plakband wat ECS gebruikt is bagger wat warmtedoorvoer betreft :P MAar ik denk toch dat het wel een KT333 is, maar dat het ergens anders aan ligt, zet je geheugentimings eens op het allerhoogst en probeer het dan nog eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 september 2002 @ 18:09:
ff kijken of je de nieuwste versie van SANDRA hebt, zo nee, die eropzetten, zo ja, of zegt SANDRA nog steeds KT266a, ff het heatsinkje erafhalen en kijken, kun je gelijk er koelpasta onder doen en 4 kleine drupjes secondenlijm op de hoekjes, want dat standaard dubbelzijdige plakband wat ECS gebruikt is bagger wat warmtedoorvoer betreft :P MAar ik denk toch dat het wel een KT333 is, maar dat het ergens anders aan ligt, zet je geheugentimings eens op het allerhoogst en probeer het dan nog eens :)
Ik heb de sink eraf gehaald en een KT333 verschijnt Sandra zegt nog steeds Kt266a en ik kan in de bios geen 166 DRAM selecteren

Heb je de CAS delay soms te krap staan? >> Cas staat op CAS 2.5 iets anders boot idd helemaal niet meer
En o ja, heb je de nieuwste BIOS gedownload? >> Yep nieuwste versie http://www.ecs.com.tw/download/k7vta33x.htm (kan via windows dat is wel cool!!

Verwijderd

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 september 2002 @ 18:09:
MAar ik denk toch dat het wel een KT333 is, maar dat het ergens anders aan ligt, zet je geheugentimings eens op het allerhoogst en >> Dit is dus het probleem, op 166 Mhz boot windows niet!! Waar kan dit aan liggen

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:31:
[...]

MAar ik denk toch dat het wel een KT333 is, maar dat het ergens anders aan ligt, zet je geheugentimings eens op het allerhoogst en >> Dit is dus het probleem, op 166 Mhz boot windows niet!! Waar kan dit aan liggen
Nee, de Timings op het hoogst niet de FSB :P Als je de timings (al die dingen met CAS en RAS enzo op het hoogst zet dan is dat het sloomst, maar het werkt wel eerder dan met de allerlaagste, dat ligt aan je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 september 2002 @ 19:55:
[...]

Nee, de Timings op het hoogst niet de FSB :P Als je de timings (al die dingen met CAS en RAS enzo op het hoogst zet dan is dat het sloomst, maar het werkt wel eerder dan met de allerlaagste, dat ligt aan je geheugen.
Ik heb alle timings op het hoogste gezet >> hij begint nu wel windows te booten maar stopt er mee bij welkom ! Het gaat dus wel beter zo. Is het geheugen brak dan dat het niet op 166 wil?

ik heb het wel over de DRAM frequentie en niet over de fsb hoor , deze staat wel telkens op 133mhz zoals het hoort
Pagina: 1