Toon posts:

[XP] Scheduled tasks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met een nieuwe scheduled task een php scrippie te starten, maar op de één of andere vage manier :? voert hij het niet uit. In de properties van het scrippie heb ik aangegeven dat het door PHP.exe gestart moet worden en dit werkt ook als ik erop dubbelklik.

Komt het slechts door het "feit" dat je alleen maar *.exe's kan aansturen of moet ik in de commandline van de file een extra parameter meegeven oid?

Thnx in adv! ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe roep je het precies aan? Je kan php.exe schedulen en als parameter het bestand meegeven. Als alleen dubbelklikken genoeg is kan je misschien 'start bla.php' schedulen, of even in je register onder HKCR kijken wat er bij je php bestandstype staat.

Welk OS draai je trouwens? Misschien niet relevant hier aangezien het meer om het programma PHP gaat, maar in WOS willen we dat graag even weten - dan is er wat meer overzicht in de topiclijst. Zie Windows Operated Systems - Policy voor wat meer info :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, zal het ook in de topic aanpassen. Het gaat om XP prof. Laatste versie van PHP is geinstalleerd.
In de eerste plaats gaat het me eigenlijk om de "schedule task", die weigert namelijk een scrippie uit te voeren, waarschijnlijk voert hij hem wel uit, maar niet als PHP.
Ik raadpleeg ook wel even de PHP manual.

ohja over "start bla.php", hoe kan ik een *.bat of iets dergelijk maken die dat doet voor mij?
Ben niet zo'n DOS guru nl. :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die titel die fix ik wel ff :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag al dat die optie niet voor een user bestemd :)

Thanx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het start is niet eens nodig - my bad. Je kan zelfs eenvoudigweg een bestandje maken in kladblok en deze hernoemen tot bla.cmd. In dit bestand zet je alleen de regel "c:\dir waar het staat\bla.php" bevat (inclusief aanhalingstekens). Deze .cmd kan je dan aanroepen vanuit de scheduler (zonder parameters oid).

Maar met de scheduler van Windows 2000 is het trouwens genoeg om simpelweg "c:\dir\bla.php" te schedulen, vreemd dat het onder XP niet zo is.

Het werkt beide natuurlijk alleen als je een .php normaal kan runnen door te dubbelklikken in de Windows verkenner, en je geeft aan dat dat gewoon gaat. Als dat niet zo is:

Je kan ook php.exe schedulen, met de parameter "c:\dir\bla.php" (incl. ""). Als je output hebt zal je dat misschien moeten redirecten naar een bestand. Dan wordt dus de parameter
"c:\dir\bla.php" > "c:\dir\output.html"

Je kan ook een .cmd bestandje maken die bevat
"c:\php dir\php.exe" "c:\dir\bla.php" > "c:\dir\output.html"
Deze bla.cmdschedule je dan.

Als je de output al dan niet met HTML headers etc wilt hebben, zie php -h vanaf de commandline of de handleiding en php.net.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Je eerste optie heb ik gebruikt en het werkt! Helemaal te gek, ik liep er al een dag op te kloten en te zoeken op Inet. Ben ook aan de slag geweest met Cygwin en cronjobs, maar dit blijkt toch de eenvoudigste oplossing.

ThanX for your effort!

Verwijderd

je had ook gewoon php /? in kunnen tikken... daar staat het allemaal :)
Pagina: 1